  • 1. Data: 2010-01-27 18:14:38
    Temat: Jak tam solary?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ostatnio zwracałem uwagę na panele solarne w okolicy i co widzę? 100%
    zasypanych śniegiem.
    Czyżby nie dawały rady w mróz mimo słonecznej pogody?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-27 18:54:08
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio zwracałem uwagę na panele solarne w okolicy i co widzę? 100%
    > zasypanych śniegiem.
    > Czyżby nie dawały rady w mróz mimo słonecznej pogody?

    Nie daja. Moj od kiedy spadl snieg stoi, mam prozniowe. Co ciekawe, plaskie
    te ktore maja sie same rozmrazac zasypane tak samo, nawet przy czesciowym
    nie zasypaniu. Chyba za duzy mroz na plaskiei za duzo sniegu na prozniowe.
    Nie mieszkam tam i dla tego nie odsniezalem solara, teraz widac, ze bedzie
    trzeba.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-01-27 19:46:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > czesciowym nie zasypaniu. Chyba za duzy mroz na plaskiei za duzo sniegu na
    > prozniowe. Nie mieszkam tam i dla tego nie odsniezalem solara, teraz

    Witam w klubie odwiedzajacych dachy zima.

  • 4. Data: 2010-01-27 21:14:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Witam w klubie odwiedzajacych dachy zima.

    Hehe, mimo skosnego dachu.... :-)
    Sprobuje zautomatyzowac proces kijem ze szczotka przez okno albo z tarasu
    ponizej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-01-28 07:01:41
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
    > Ostatnio zwracałem uwagę na panele solarne w okolicy i co widzę? 100%
    > zasypanych śniegiem.
    > Czyżby nie dawały rady w mróz mimo słonecznej pogody?
    > Jacek

    Codziennie nie sprawdzam, ale fakt jak śnieg zasypie to lipa ale np w
    niedzielę nagrzały wodę do 40 st. (próżniowe, baniak 300l)

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-01-28 07:50:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > czesciowym nie zasypaniu. Chyba za duzy mroz na plaskiei za duzo sniegu na
    > prozniowe. Nie mieszkam tam i dla tego nie odsniezalem solara, teraz

    To ja się odezwę bo nei lubie mitów.
    Ja mam płaskie ale w ogrodzie. Przy -12stC na zewnątrz solar rozgrzewał się
    do 41stC i potrafił nagrzac 300l do 36stC.
    Od niedzieli do wczoraj w każdy dzień średnio 9kWh energii wyprodukowały.
    Więc po raz kolejny mówię że to bajki o płaskim co to nie grzeje w mrozy.
    Sąsiad ma na dachu płaskie i jakoś śniegu nie widzę. Sądzę że raczej grzeje.
    Jadąc do pracy mijam trzy domy z solarami płaskimi jeden na elewacji a dwa
    na dachu. Też śniegu nie widzę.
    Moge zrobic fotki i pokazać.
    Chodzi o to że jak jest prawidłowo wykonana instalacja i wyregulowany
    przepływ to nie ma bola musi grzać.

    Marek

  • 7. Data: 2010-01-28 08:05:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Hehe, mimo skosnego dachu.... :-)
    > Sprobuje zautomatyzowac proces kijem ze szczotka przez okno albo z tarasu
    > ponizej. :-)

    No automatyzacja na pewno sie przyda - solara trzeba raczej czesciej
    odkopywac niz dach - w tym roku jeszcze nie bylem. Tyle, ze powierzchnia i
    robota bez porownania.

  • 8. Data: 2010-01-28 08:40:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No automatyzacja na pewno sie przyda - solara trzeba raczej czesciej
    > odkopywac niz dach - w tym roku jeszcze nie bylem. Tyle, ze powierzchnia i
    > robota bez porownania.

    U nasz sniegu po wyzej kolan, jednej nocy spada 20cm, na szczescie rzadko.
    Ludzie na niektorych chalupach snieg ze skosnych dachow zgarniali. :-) Aby
    do wiosny... :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-01-28 08:48:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > grzeje.
    > Jadąc do pracy mijam trzy domy z solarami płaskimi jeden na elewacji a dwa

    Ja tez widze plaskie tyle ze zasypane sniegiem, niektore do polowy i snieg
    ciagle na nich jest. Na zewnatrz caly czas ponizej -15C, nic nie rozmarza.
    Powiem szczerze, ze zaczalem sie zastanawiac nad dolozeniem jednego czy
    dwoch paneli plaskich tylko na potrzeby zimowe i zaczalem przygladac sie jak
    ma sie sprawa. No i ma sie tak samo jak u mnie. Wszystkie lezace na polaci
    zasniezone rowno jak jeden maz. Wiekszosc calkowicie, wiec instalacja nie
    pracuje.
    Ty masz trzy kolektory w ogrodku do ktorych biegasz ze szczotka, wcale sie
    nie dziwie, ze pracuja. Poloz to na dach i zaobserwoj po nocy kiedy spada
    20cm sniegu.

    > Moge zrobic fotki i pokazać.

    Ja tez.

    > Chodzi o to że jak jest prawidłowo wykonana instalacja i wyregulowany
    > przepływ to nie ma bola musi grzać.

    Jest niedaleko mnie wiekszosc dachu z plaskimi solarami. Nie wiem co tam
    jest dokladnie, ale to nie budynek mieszkalny. Te kolektory sa tam od paru
    lat. Myslisz, ze nie maja pojecia o prawidlowym przeplywie??

    Pozdo.. TK

  • 10. Data: 2010-01-28 08:49:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Codziennie nie sprawdzam, ale fakt jak śnieg zasypie to lipa ale np w
    > niedzielę nagrzały wodę do 40 st. (próżniowe, baniak 300l)

    Ile masz rur?

    Pozdro.. TK