  • 1. Data: 2010-08-03 08:45:20
    Temat: Jak uszczelnić wywiew z rur pcw na kominie?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    2 kanały wentylacyjne mam wyprowadzone via komin z rur pcw ( a w
    zasadzie z PP) fi 110mm.Wystają ponad kominem około 30 cm, przykryte
    daszkami również z PP.
    Rury osadziłem w kominie na piankę, lekko uzupełniłem zaprawą
    tynkarską i przesmarowałem jakimś rzadkim mazidłem
    asfaltowym.Niestety, połączenie rura- pianka jakoś się rozszczelniło i
    deszcz mi leci w wentylację. Jak temu zaradzić?Wkleić rury jakimś
    klejem? Wywalić piankę i dać coś innego?
    Inne pomysły?

  • 2. Data: 2010-08-03 21:42:22
    Temat: Re: Jak uszczelnić wywiew z rur pcw na kominie?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    >asfaltowym.Niestety, połączenie rura- pianka jakoś się rozszczelniło i
    >deszcz mi leci w wentylację. Jak temu zaradzić?Wkleić rury jakimś
    >klejem? Wywalić piankę i dać coś innego?
    >Inne pomysły?

    Moze byc silikon dekarski, polecam Soudala bo Tytan po dwoch latach
    kompletnie stracil wlasciwosci. Ja uszczelnilem uszczelniaczem dekarskim
    bitumicznym Shella. Wycisnalem dwie tubki na styropian ktorym wyparlem rure
    z kazdej strony w kominie. Trzyma sie to bardzo dobrze i nie ma zamiaru sie
    odspoic od czego kolwiek. Problemem nie tyle jest sama koncepcja co jak
    podejzewam uzytych materialow uszczelniajacych.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-08-05 19:46:26
    Temat: Re: Jak uszczelniae wywiew z rur pcw na kominie?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-08-03 23:42, Maniek4 pisze:
    Problemem nie tyle jest sama koncepcja co jak
    > podejzewam uzytych materialow uszczelniajacych.
    > Pozdro.. TK
    No właśnie.Niemal na każdej tubie/kartuszu stoi zapis: "Do większości tworzyw
    sztucznych, za
    wyjątkiem PE i PP"
    I tego się obawiam:-(

  • 4. Data: 2010-08-05 21:43:27
    Temat: Re: Jak uszczelnia wywiew z rur pcw na kominie?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > No właśnie.Niemal na każdej tubie/kartuszu stoi zapis: "Do większości
    > tworzyw sztucznych, za wyjątkiem PE i PP"

    Poszukaj bitumow do pokryc bitumicznych typu gont czy papa.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-08-06 00:30:21
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > deszcz mi leci w wentylację. Jak temu zaradzić?Wkleić rury jakimś
    > klejem? Wywalić piankę i dać coś innego?

    Zadne kleje, silikony, zaprawy czy pianki do tego sie nie nadaja. Wczesniej
    czy pozniej to sie rozszczelnia z uwagi na duze roznice wspolczynnikow
    rozszerzalnosci termicznej materialow. Ja w tych przypadkach stosuje gruba
    pape termozgrzewalna firmy dibiten (bez reklamy).
    Na kawalku papy o wymiarach nieco wiekszych od obrysu komina, od garnka
    rysujesz okrag o srednicy zblizonej do srednicy rury, po czym to kolo macinasz
    radialnie jak tort na 12 odchylanych trojkatow. Nanizasz to na rure i malym
    palnikiem gazowym nagrzewasz kolejno te trojkaciki papy i je do rury
    przylepiasz, oczywiscie w rekawiczkach. Po obejsciu rury dookola nalepiasz na
    to jeszcze pasek papy dookola bo te klejenia bardzo brzydko wygladaja.
    Na koniec lokalnie kleisz pape do powierzchni komina co by jej wiatr nie
    gimnastykowal i gwarantujesz, ze przez co najmniej 15 lat nic nie bedzie
    cieklo.
    Pzdr.
    Tornad