  • 1. Data: 2010-08-03 09:40:48
    Temat: Płytki
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Witam,

    Mam pytanie odnośni płytek podłogowych.
    Czy Któryś/aś z wielce szanownych grupowiczów mógłby(mogłaby)
    odpowiedzieć mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet
    mam ograniczony, ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.
    Wszelkie rady mile widziane

  • 2. Data: 2010-08-03 11:41:44
    Temat: Re: Płytki
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "marioz_fl" <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Czy Któryś/aś z wielce szanownych grupowiczów mógłby(mogłaby) odpowiedzieć
    > mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet mam ograniczony,
    > ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.

    Wyglądem??

    Może i te droższe płytki są w czymś lepsze ale ja o tym nie wiem. Mam takie
    po około 40 plnów za kwadrat. Od blisko 4 lat zero problemów.
    Polecam!!!

    Tomasz

  • 3. Data: 2010-08-03 12:05:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 3 Sie, 11:40, marioz_fl <m...@o...eu> wrote:
> [...]
    > odpowiedzieć mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet
    > mam ograniczony, ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.

    Popieram przdpiszce.
    Wybierz ladne. W sklepie mozesz na upartego wyjac z kilku kartonow i
    polozyc na sobie zeby zobaczyc czy maja jednakowa wielkosc. Jesli z
    tej samej serii (na kartonie bedzie nadrukowana) to nie powinno byc
    niespodzianek.
    No i kup dobrej firmy. Dobrej znaczy znanej, niekoniecznie drogiej.
    Ja mam opoczno i nie narzekam. Wisza i nie pekaja...

    Kup spory zapas. W ksiazkach pisza o 15% ale ja bym wzial nawet z 5-6
    sztuk wiecej. Jak jakas sie wykruszy z czasem to bedzie co wsadzic.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-08-03 13:19:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marioz_fl" <m...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet mam ograniczony,
    > ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.

    żeby były proste i narożniki nie odstawały.

  • 5. Data: 2010-08-03 19:03:25
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 03.08.2010 11:40, marioz_fl pisze:
> [...]
    > odpowiedzieć mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet
    > mam ograniczony, ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.

    Zależy gdzie te płytki.
    Do łazienki - szukać ładnych, a nietrudno znaleźć takie w gamie płytek
    szkliwionych na glince, cena raczej nie będzie wysoka.
    Do kuchni gdzie się dużo chodzi przydałaby się jakaś wyższa klasa
    ścieralności, ale glinka szkliwiona nadal nie będzie odporna na
    uderzenia (np. gdy upadnie garnek).
    Do salonu - gres barwiony w masie - drogie i bez finezyjnych kolorowych
    wzorków, ale za to trwałe.
    Poza tym dopłaca się za opcje:
    - rektyfikacja - płytka kalibrowana i przycinana - dokładność wymiarów i
    krawędzi pozwala na układanie z minimalną fugą,
    - poler lub półpoler (lappato) - fajny naturalny połysk, ale brak
    szkliwa i otwarte pory powodują podatność na odbarwienia np. gdy się
    rozleje wino czy kawa.

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 6. Data: 2010-08-03 19:54:56
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    kranu pisze:

> [...]
    > - poler lub półpoler (lappato) - fajny naturalny połysk, ale brak
    > szkliwa i otwarte pory powodują podatność na odbarwienia np. gdy się

    Płytki praktycznie wszędzie za wyjątkiem salonu. Bo muszę się zdecydować
    na łazienkę, kuchnię, korytarz i przedpokój, przy te na korytarz,
    łazienkę i przedpokój chciałabym, żeby były takie same, bo te
    pomieszczenia są połączone, a i oczywiście jeszcze na schody

  • 7. Data: 2010-08-04 05:36:56
    Od: QbaB <q...@g...com>

> [...]
    > - poler lub półpoler (lappato) - fajny naturalny połysk, ale brak
    > szkliwa i otwarte pory powodują podatność na odbarwienia np. gdy się

    Ja nie polecam poleru do kuchni, brud (paprochy, kawałki jedzenia)
    przyklejaja sie dobrze do płytek i trudno się to poźniej zmywa mopem,
    z odbarwianiem nie mam problemu.
    Teraz do kuchni kupiłbym płytki na których nie widać tak bardzo brudu.
    Najlepiej drewnopodobne a jeszcze lepiej (jak u moich rodziców)
    korkopodobne. Nie widać na nich każdego jednego okruszka.

    Tanie płytki to nie znaczy złe. Trzeba je tylko dobrze obejrzeć przed
    przyklejaniem czy na pewno są równe i jednakowego koloru.

    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2010-08-04 20:12:29
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > pomieszczenia są połączone, a i oczywiście jeszcze na schody

    Na schody? Brrr...

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-08-05 17:52:26
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    QbaB pisze:

> [...]
    >
    > Tanie płytki to nie znaczy złe. Trzeba je tylko dobrze obejrzeć przed
    > przyklejaniem czy na pewno są równe i jednakowego koloru.

    Czy to oznacza obejrzenie po kupnie ze sklepu czy tuż przed położeniem?