  • 1. Data: 2010-08-03 11:09:43
    Temat: prad
    Od: "TOM" <t...@w...home.pl>

    Witam,
    mam wybudowany domek ,w ktorym spokojnie mozna mieszkac, jednak bez pradu.
    Pelna instalacja elektryczna,aktualnie zlozony wniosek o przylacze.Przylacze
    moze jednak trwac i trwac stad pytanie jak najlepiej podlaczyc sie na
    dluzszy okres pod sasiada ,ktory wyraza oczywiscie zgode (na czas budowy byl
    zalozony podlicznik) Kwestia jednak wybiajania korkow itp..Prad potrzebny do
    TV,pralki,grzejnika,komputera.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-03 11:31:18
    Temat: Re: prad
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 03.08.2010 13:09, TOM pisze:
> [...]
    > zalozony podlicznik) Kwestia jednak wybiajania korkow itp..Prad potrzebny do

    Po pierwsze po cichu, bo zakład energetyczny może się obrazić.
    Po drugie nic nie piszesz o zabezpieczeniach u sąsiada.
    Po trzecie - odpowiednie przewody, zależne od odległości i mocy jaką
    będziesz brał.

    Trzeba by przeanalizować instalacje u sąsiada, zapewne nie wykorzystuje
    on równomiernie wszystkich faz, wtedy Ty zapinasz swoje prądożerne
    odbiorniki pod fazy mniej obciążone.

    Najlepiej żebyś się zapiął zaraz za licznikiem, przez bezpiecznikami na
    poszczególne obwody, tam wstaw swoje bezpieczniki, wybierz takie aby
    zachować selektywność.

    Jak się będzie zdarzać że wywala bezpieczniki główne u sąsiada to trzeba
    by się dogadać co by w tym samym czasie nie włączać prądożernych
    odbiorników(pralka, czajnik, odkurzacz, zmywarka, grzejnik, podgrzewacz
    - generalnie wszystko powyżej 1500...2000W)

    Ostrożnie z wszystkim co grzeje - elektryczne podgrzewacze, grzejniki.

  • 3. Data: 2010-08-03 11:31:54
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "TOM" <t...@w...home.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam wybudowany domek ,w ktorym spokojnie mozna mieszkac, jednak bez pradu.
    > Pelna instalacja elektryczna,aktualnie zlozony wniosek o przylacze.
    Szkoda że tak późno składasz

    >Przylacze moze jednak trwac i trwac stad pytanie jak najlepiej podlaczyc
    >sie na dluzszy okres pod sasiada ,ktory wyraza oczywiscie zgode (na czas
    >budowy byl zalozony podlicznik) Kwestia jednak wybiajania korkow itp.
    Nie wiem jaka jest u Ciebie sytuacja ale u mnie jak by był złożony projekt
    instalacja gotowa to może w przeciągu 1-2 m-cy miałbyś swój licznik

    Sąsiad musiał by wystąpić oz zwiększenie mocy przyłącza, trzeba by wymienić
    jego główne zabezpieczenie (a nie wiadomo czy WLZ - kabel od licznika do
    głównego zabezpieczania wytrzyma) i dać odpowiednie zabezpieczenie na twój
    kabel (a może on powinien być większy) zasilający, co w aspekcie czekania
    1-2 m-cy jest chyba bez sensu

    Ale jak o ZE zaniosłeś tylko wniosek no to możesz sobie poczekać dłużej, z
    tego co słyszałem nawet kilkanaście miesięcy

    Ja jak zaniosłem projekt i podpisałem umowę na podłączenie to musiałem
    odczekać zimę która mnie zaatakowała, potem czekałem na jakieś pozory
    instalacji swojej i sąsiada (wspólne złącze kablowe). Niepotrzebnie czekałem
    na sąsiada, trzeba było działać samemu. Potem przyjechali wkopali ZK i kabel
    ze słupa, potem miesiąc czekania na odbiór, 3 tygodnie na odesłanie umowy na
    dostawy i potem po 2 dniach przyjechali panowie i podpięli na słupie i
    zamontowali licznik

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2010-08-03 12:57:31
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > zalozony podlicznik) Kwestia jednak wybiajania korkow itp..Prad potrzebny
    > do TV,pralki,grzejnika,komputera.
    > Pozdrawiam

    od biedy jak wykazesz sie zdrowym rozsadkiem to zmiescisz sie w 3kW mocy
    szczytowej a to pociągniesz spokojnie z dowolnego gniazdka sąsiada które
    wytrzyma odpowiedni amperaż.

    pralkę licz jako 2kW (tam jest grzalka). zapomnij o grzejnikach
    elektrycznych w dowolnej formie, komputer tv i oswietlenie na
    energooszczednych zarowkach powinno dac sie utrzymac bez problemu na jednym
    kablu.
    w ten sposob przeczekasz to calkiem bezbolesnie bez rzezbienia z instalacja
    sasiada itd.
    zapinasz tylko licznik do kabla i voila.

    uzywajac zdrowego rozsadku naprawde mozna uproscic wiele rzeczy

    alternatywa dla ciebie to agregat spalinowy.