  • 1. Data: 2010-08-03 17:38:23
    Temat: Zabudowa rzutnika i ekranu
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Szukam pomysłów na zabudowanie rzutnika i ekranu do kina domowego. Może
    ktoś zna jakieś ciekawe aranżacje ?

    Jarek

  • 2. Data: 2010-08-03 18:45:52
    Temat: Re: Zabudowa rzutnika i ekranu
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ja znam:) brak zabudowy rzutnika - jak chcesz nim sterowac? musisz byc widac
    oko czujki podczerwieni

    co do ekranu to sprobuj ze zwijanym elektrycznie ekranem

  • 3. Data: 2010-08-04 07:35:31
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:
    > ja znam:) brak zabudowy rzutnika - jak chcesz nim sterowac? musisz byc
    > widac oko czujki podczerwieni
    spoko oko, nie musi być widać czujki podczerwieni, sterować możesz po
    RS, lub doprowadzić diodę z systemu sterowania do projektora. Zwróć
    raczej uwagę na chłodzenie urządzenia, dostęp w przypadku
    czyszczenia/wymiany filtrów jak również przy wymianie lampy

    > co do ekranu to sprobuj ze zwijanym elektrycznie ekranem

    Jeśli masz sufit podwieszany są ekrany do wbudowania w sufit, różnych
    producentów różnie się mogą nazywać: Incell, Contour, itp.

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2010-08-04 08:37:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > raczej uwagę na chłodzenie urządzenia, dostęp w przypadku
    > czyszczenia/wymiany filtrów jak również przy wymianie lampy

    no wlasnie chlodzenie najwazniejsze a ja pominalem!

    > Jeśli masz sufit podwieszany są ekrany do wbudowania w sufit, różnych
    > producentów różnie się mogą nazywać: Incell, Contour, itp.

    generalnie z praktyki mojej - jak masz jasna sciane to spokojnie mozesz
    walic na nia obraz nawet jak ma jakis odcien zolci czy zieleni. byle jaki
    projektor da sobie z tym rade i bardzo dobrze sie oglada. U mnie projektor
    jest w sypialni na parapecie, gdzie głowy są też przy parapecie a obraz
    rzucany jest na lekko pomaranczowa sciane polozona po przeciwnej stronie.
    Oglada i gra się miodnie.

  • 5. Data: 2010-08-04 09:41:16
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i3b8t7$eeq$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > jest w sypialni na parapecie, gdzie głowy są też przy parapecie a obraz
    > rzucany jest na lekko pomaranczowa sciane polozona po przeciwnej stronie.

    A tak troszkę odbiegajac od tematu:
    Jaki rzutnik polecilibyście do niewielkiego pokoju. Wymagań dużych nie mam,
    zadne HD/Fullhd itp do mnie nie przemawia. Chodzi o normalne ogladanie
    telewizji( dekoder cyfra+)przez ok godzinke dziennie wieczorem.
    Jakie są ceny tego typu sprzętu?

  • 6. Data: 2010-08-04 11:09:25
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > mam, zadne HD/Fullhd itp do mnie nie przemawia. Chodzi o normalne
    > ogladanie telewizji( dekoder cyfra+)przez ok godzinke dziennie wieczorem.

    Wybór rzutnika do domu zależy od kilku rzeczy:
    - jak dużego klient ma pierdolca i widzi (on oraz jego goście, z
    wyczuciem kolorów zależnym od rachunku za sprzęt) rzeczy, których nikt
    inny nie potrafi zauważyć.

    A tak szczerze. do oglądania telewizji nie opłaca się kupować rzutnika,
    wystarczy zwykła plazma/LED/CRT itp. Jeśli zaś chcesz większego obrazu
    to kup sobie rzutnik z jak najdłuższą gwarancją na lampę i nie sugeruj
    się parametrem żywotności lampy, bowiem to jest tylko marketing.
    Odradzam najtańsze DLP (choć one będą miały krótką gwarancję), bowiem
    fałszują kolory. Ważna jest również optyka, choć w takim przypadku
    bardziej ze względu na odpowiedni rozmiar z określonej odległości.
    Jak wieczorkiem i nie ma ostrych źródeł światła ( w tym słońca) jakieś
    2000ANSI powinno wystarczyć. No i głośność urządzenia. Słabo oglądać
    film i słyszeć wentylator, podobno można się przyzwyczaić, ale mnie
    osobiście to wkurza.

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2010-08-04 12:18:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > A tak szczerze. do oglądania telewizji nie opłaca się kupować rzutnika,
    > wystarczy zwykła plazma/LED/CRT itp

    LCD/plasma 32-37cali to koszt ok 1500zł
    Z tego co widze na allegro projektory sa tańsze- stąd moje pytanie

    Dzięki wielkie za odpowiedz.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-08-04 12:36:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i3blr0$1lf$1@news.onet.pl...

    > Ale nie full HD, nie 100 Hz, bez USB do oglądania filmów i internetu :-)
    > (możliwe, że również bez DVB-T MPEG-4)

    Żadna z tych funkcji nie jest mi potrzebna i nie zamierzam przepłacac za jej
    "posiadanie"

    > Idź do jakiegoś dużego sklepu i popatrz na ten sam szybko zmieniający się
    > obraz
    > (film, mecz, koncert) na różnych telewizorach, nawet tego samego
    > producenta.
    > Jak będą stały koło siebie to powinieneś zauważyć różnice.

    W domu nie beda stały obok siebie więc nawet jak obraz bedzie minimalnie
    gorszy na niżej klasy tv to będzie to niezauwazalne:)
    Myśłe ze jakby te telewizory nie stały obok siuebi i nie było widac loga
    producenta i modelu to większość ludzi nie rozpoznała by który telewizor ma
    lepsze parametry(tak jak slepy test dla głośników).
    Wiem że są ludzie którzy widza róznice w czerni pomiedzy plazma a lcd- ja
    tego nie zauwazam i dobrze mi z tym. Nie ma co kombinowac z urzadzeniem do
    odbioru programu tv skoro będzi ono uzywane sporadycznie.

  • 9. Data: 2010-08-04 12:57:17
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > LCD/plasma 32-37cali to koszt ok 1500zł
    > Z tego co widze na allegro projektory sa tańsze- stąd moje pytanie

    Przykro mi, ale nie kupisz w miarę dobrego projektora taniej, a raczej
    drożej.

    lampa do projektora kosztuje od 700 do 1500 zł, kupisz coś używanego i
    bez gwarancji, koszt lampy może cię dobić. W sumie w przypadku tanich
    urządzeń, czasem nie opłaca się wymieniać lampy. Dlatego tak ważna jest
    gwarancja, bo się realnie oszczędza.

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2010-08-04 13:00:01
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i3bmso$4nc$1@news.onet.pl...

    > Twój wybór oczywiście.
    > Ale o przejściu na naziemne nadawanie cyfrowe słyszałeś ?

    Słyszałem i tylko słyszałem.
    A nawet jak będzie to pojawię się odpowiednie dekodery które będzie miożna
    połączyć kabelm scart lub hdmi z telewizorem/projektorem i po problemie
    A dopóki to nie funkcjonuje to nie zamierzam wydawać nawet 1zł na coś co nie
    wykorzystam w najbliższym czasie. Zresztą nadzawanie via satelita raczej nie
    ma zostac zlikwidowane;))
    Jak kupowałem 3 lata temu tv lcd to sprzedawcy tez próbowali mi wcisnąć
    modele z tunerami, z kilkoma wejściami hdmi itp. Nie dałem sie i dobrze. Do
    dzisiaj tunera w tv nie miałbym mozliwości wykorzystać a jedno wejście hdmi
    wystarcza mi w zupełności(dekoder cyfry który w razie czego mozna podłączyć
    również pod scart)

    Krzysiek