  • Data: 2021-12-14 10:17:33
    Temat: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio było tu kilka dobrych wątków w temacie, więc mam pytanie do naszych
    ekspertów. PV ma moc max. ok 300W. Odbiornik to kilka pomp wody o mocy po ok. 50 -
    80W.
    Wszystko działa z klasycznym sterownikiem PWM i akumulatorem samochodowym.
    Dodatkowo pompy rotacyjnie się wyłączają aby odpoczęły, ale nie o to chodzi.

    Chciałbym wyrzucić z zestawu akumulator (zostawić mały do zasilania elektroniki).
    Zależnie od bieżącego nasłonecznienia chcę włączać/wyłączać jedną, dwie, trzy pompy.
    Jeśli jest moc to pompują wszystkie. Nie ma - zestaw stoi. Dodam że woda jest
    gromadzona
    w zbiorniku i nieregularności w pracy pomp nie mają żadnego znaczenia. Nie potrzebuję
    żadnego gromadzenia energii np na noc czy dni pochmurne. Żyję chwilą.

    Nie bardzo wiem, jaki parametr ma decydować ile pomp w danym momencie załączyć.
    Jak odczytywać chwilową moc słoneczną? Próbkować powiedzmy co 10s
    załączenie/wyłączenie
    i patrzeć czy prąd i napięcie są w wyznaczonych przedziałach i ewentualnie dodać
    lub wycofać pompę? Robiłbym to jakoś inteligentnie, tak aby nie przeglądać całej
    dziedziny
    możliwych załączeń a tylko wokół stanu bieżącego. Pompom nie powinno zaszkodzić
    sekundowe
    prze- czy niedowoltowanie, ale nie podoba mi się to.

    W co spoglądać aby wiedzieć - teraz pracują 2 pompy, a teraz 1, a teraz żadna ...itd,
    itd
    Może są gotowe urządzenia?

    pozdr serd
    --