  • Data: 2021-12-14 16:29:20
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-12-14 o 12:57, a a pisze:

    > Nie pompa 50W a kilka pomp

    > A kilka pomp to 3 i więcej x 50-80W to daje 150W - 240W
    >
    > 300W to moc nominalna panelu, a nie użyteczna
    >
    > czyli zimą , w dni zachmurzone da 30W a po południu 15W
    > i nijak pomp nie odpali

    Pewnie masz racje z tym udarem prądowym, nie pomyślałem o tym.
    Ale zawsze będę załączał tylko jedną pompę na raz. Zgadza się, że pracujące pompy
    siądą na sekundę gdy dochodzi kolejna, ale to chyba do przełknięcia. Ponadto
    włączanie pompy mogę realizować miękko (przez PWM).

    Ale nie chciałbym PWMu jako regulatora mocy, co sugeruje Lord.

    pozdr serd
    --
    A S