  • 11. Data: 2010-08-05 21:29:07
    Temat: Re: Jaki sposob na odrywajaca sie farbe?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4c5b28f6$0$2587$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dobry grunt ta taki dobrze penetrujacy - ja moze na wyrost z powodzeniem
    > uzywam od paru lat gruntu glebokopenetrujacego Ceresita CT17 (na
    > licencji Henkela). Troche kosztuje ale do domowych zastosowan butelka 2l
    > (za jakies 20 zl) starcza na solidne malowanie.
    > Po gruncie mozna zrobic ponownie test.

    Znaczy po docieraniu gruntujesz gladz zwyklym gruntem?
    Jak gladzi jest po poprawkach kilka warstw docieranych to za kazdym razem
    gruntujesz?
    Ja robie to farba z dodatkiem wody i gruntu dla spokoju. Pomaluje raz i
    sprawdzam. Po pomalowaniu zwykle cos tam jeszcze wychodzi i poprawiam to
    zwykle ekomasa. Pozniej gruntowanie sciany farba jeszcze raz i jazda na
    gotowo. Jezeli farba nie pyli po przeciagnieciu reka to co tam jeszcze brak?

    > Jezeli nadal odlazi to uzywamy agresywniejszego srodka i lepiej zmienic
    > gladz ze zwyklej na polimerowa (np Megaron, jakies 50 zl za 20 kg
    > worek). Taka gladz ma znacznie wieksza przyczepnosc do podloza niz
    > tradycyjna gladz szpachlowa.

    To pewnie mozna by zaczac tak od poczatku i przy okazji pojsc z torbami jak
    tynkow nieco wiecej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-08-10 21:21:47
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-05 23:29, Maniek4 pisze:
    > Znaczy po docieraniu gruntujesz gladz zwyklym gruntem?
    Nie zwyklym tylko glebokopenetrujacym - na wyrost moze ale nie ma
    problemu przy tapecie. Odrywajac tapete bez dobrego gruntu tapeta zlazi
    z gladzia.

    > Jak gladzi jest po poprawkach kilka warstw docieranych to za kazdym razem
    > gruntujesz?
    Nie no cos Ty :)
    Gruntuje ostatnia warstwe przed farba lub tapeta.

    > zwykle ekomasa. Pozniej gruntowanie sciany farba jeszcze raz i jazda na
    Zalezy od gladzi.
    Ja polecam gips Francuski z Megarona. Raczej nie ma potrzeby
    szpachlowania przy stabilnym podlozu.
    Natomiast niemile zaskoczyl mnie Smig tegoz producenta.
    Wolno schnie, konsystencja jakas dziwna i w dodatku jest dosc miekki (a
    mial byc mocniejszy od innych gladzi ;D ).
    Mysle ze nawet bardziej niz popularny i badziewny Gipsar.
    I totalnie nie nadaje sie do plyt GK (zreszta producent w karcie nie
    umieszcza nawet takich obietnic)

    > gotowo. Jezeli farba nie pyli po przeciagnieciu reka to co tam jeszcze brak?
    Dodatkowy grunt ma sens gdy w przyszlosci chcesz w to miejsce nakleic
    tapete.

    > To pewnie mozna by zaczac tak od poczatku i przy okazji pojsc z torbami jak
    > tynkow nieco wiecej. :-)
    Polimer nie jest wcale jakis drogi.
    Megaron mozna kupic za okolo 45 zl za 20-25kg worek.
    Czasami tyle kosztuje jakas hamerykanska gladz w mniejszym opakowaniu.
    Pamietaj ze nie musisz rabac calej sciany czyms lepszym tylko
    newralgiczne miejsca.
    Przykladem moze byc budownictwo zelbetowe gdzie dawniej czesto jaka
    przekladke do form sklejkowych uzywalo sie jakiegos tlustego syfu.
    Po latach nadal jest ogromny problem zeby to zamalowac mimo ze chemia
    budowlana poszla mocno do przodu...

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 13. Data: 2010-08-11 22:45:10
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > przekladke do form sklejkowych uzywalo sie jakiegos tlustego syfu.
    > Po latach nadal jest ogromny problem zeby to zamalowac mimo ze chemia

    A to fakt. Ja tylko amatorsko to robie, wiec g. o tym wiem. W kazdym razie
    dzieki Ci za dobre rady.

    Pozdro.. TK