  • 1. Data: 2010-08-04 17:22:19
    Temat: Pytanie o obostrzenia
    Od: Lw <l...@g...com>

    Witam,
    Musze zrobic obostrzenia linii SN, ktora biegnie przez moja dzialke.
    Problem w tym, ze trzeba to zrobic od slupa do slupa a inne dzialki
    miedzy slupami nie sa moje. Co moge zrobic aby miec zagwarantowany
    proporcjonalny zwrot kosztow od ludzi, ktorzy w przyszlosci beda sie
    budowac na pozostalych dzialkach? Domyslam sie, ze chodzi o jakis
    punkt umowy miedzy mna a zakladem energetycznym, jak taki wpis
    powinien brzmiec?
    Dziekuje serdecznie za pomoc,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-08-04 21:03:26
    Temat: Re: Pytanie o obostrzenia
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Lw" <l...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > miedzy slupami nie sa moje. Co moge zrobic aby miec zagwarantowany
    > proporcjonalny zwrot kosztow od ludzi, ktorzy w przyszlosci beda sie

    Chyba zwariowales ze ktos z sasiadów ci zwróci za to pieniadze.

    >Domyslam sie, ze chodzi o jakis
    > punkt umowy miedzy mna a zakladem energetycznym, jak taki wpis
    > powinien brzmiec?

    A co sasiada obchodzi twoja umowa z ZE?

    Jednym slowem chcesz robic obostrzenie to rób se sam :-) A tak nawiasem
    mówiac skad ci sie wziela koniecznosc wykonania takiej? Bo domyslam sie ze
    to nie twój pomysl.

    b.

  • 3. Data: 2010-08-04 22:14:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lw pisze:
    > Witam,
    > Musze zrobic obostrzenia linii SN, ktora biegnie przez moja dzialke.

    Umm... Obostrzenia? To znaczy co konkretnie chcesz zrobić i dlaczego?

> [...]
    > budowac na pozostalych dzialkach? Domyslam sie, ze chodzi o jakis
    > punkt umowy miedzy mna a zakladem energetycznym, jak taki wpis

    A co osobę trzecią obchodzi twoja umowa z zakładem energetycznym?

    Poza tym - jakim prawem chcesz włazić na cudze działki i wykonywać na
    nich jakieś roboty budowlane? Masz ich zgodę?

  • 4. Data: 2010-08-05 06:29:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:4c59e64d$1@news.home.net.pl...

    > Umm... Obostrzenia? To znaczy co konkretnie chcesz zrobić i dlaczego?

    Obostrzenia są to dodatkowe izolatory na słupach w ilości zależnej od klasy
    obostrzenia.

    > A co osobę trzecią obchodzi twoja umowa z zakładem energetycznym?
    Ja się wogóle zastanawiam dlaczego właściciel słupów czyli ZE zmusza
    posiadaczy nieruchomości do dofinansowywania i poprawy jakości i
    bezpieczeństwa ich lini przesyłowych. Czy w tym kraju zawsze gaziarze i
    energetycy będa się panoszyć po cudzych nieruchomościach bezkarnie i za
    darmo?

    > Poza tym - jakim prawem chcesz włazić na cudze działki i wykonywać na
    > nich jakieś roboty budowlane? Masz ich zgodÄ

    Zapewnie jeśli już to nie on ale firma która wygra przetarg z ZE. On tylko
    wyłoży pieniądze na stół.

    Marek

  • 5. Data: 2010-08-05 06:47:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marko1a pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwa ich lini przesyłowych. Czy w tym kraju zawsze gaziarze i
    > energetycy będa się panoszyć po cudzych nieruchomościach bezkarnie i za

    Może chce sobie pobudować coś, co wymaga tych dodatkowych zabezpieczeń?

    > Zapewnie jeśli już to nie on ale firma która wygra przetarg z ZE. On
    > tylko wyłoży pieniądze na stół.

    Tak czy inaczej jeśli będą chcieli coś dłubać na ich terenie, to powinni
    uzyskać zgodę.

  • 6. Data: 2010-08-05 07:45:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:4c5a5e74$1@news.home.net.pl...
    > Tak czy inaczej jeśli będą chcieli coś dłubać na ich terenie, to powinni
    > uzyskać zgodę.

    niekoniecznie bo słup na którym trzeba cos robić moze stac dalej np na
    terenie gminy. A działki pod linią zyskają na jakosci linii. Z nimi sie
    wtedy nic nie uzgadnia.

    b.

  • 7. Data: 2010-08-05 11:18:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budyń pisze:

    > niekoniecznie bo słup na którym trzeba cos robić moze stac dalej np na
    > terenie gminy. A działki pod linią zyskają na jakosci linii. Z nimi sie
    > wtedy nic nie uzgadnia.

    No tak, jeśli nie trzeba włazić na czyjś teren, to faktycznie.

    Ale tak czy inaczej żądanie dopłacenia za robotę, której inni nie
    potrzebują, to bezczelność.

  • 8. Data: 2010-08-05 15:19:43
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Lw pisze:
> [...]
    > budowac na pozostalych dzialkach? Domyslam sie, ze chodzi o jakis
    > punkt umowy miedzy mna a zakladem energetycznym, jak taki wpis

    Co jest przyczyna potrzeby wykonania tego obostrzenia obostrzenia? Tzn.
    skrzyżowanie z drogą, inną linię itp.?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2010-08-05 17:05:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co jest przyczyna potrzeby wykonania tego obostrzenia obostrzenia? Tzn.
    > skrzyżowanie z drogą, inną linię itp.?

    domyslam ze było sobie pole i była tam linia, naturalnie bez obostrzeń.
    Własciciel pola postanowił zmienic jego sposób zagospodarowania, na taki
    który wymaga innego obostrzenia linii.
    Na etapie uzgodnien branzowych zakład energetyczny uzgodnienie zrobił pod
    warunkiem ze obostrzenie zostanie wykonane na własny koszt własciciela pola.
    Zgadłem? :-)

    b.

  • 10. Data: 2010-08-05 20:06:02
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Budyń pisze:

> [...]
    > Na etapie uzgodnien branzowych zakład energetyczny uzgodnienie zrobił
    > pod warunkiem ze obostrzenie zostanie wykonane na własny koszt

    Nie do mnie to pytanie :)
    Jeśli planowana jest budowa jakiegoś domku mieszkalnego pod linią SN to
    należy wykonać na tej linii obostrzenie drugiego stopnia.
    W zależności od tego jaki jest stan faktyczny to takie obostrzenie może
    wymagać nawet wymiany całych słupów na nowe.
    W związku z tym aby nie ingerować w działki sąsiadów należałoby zapytać
    ZE czy można wstawić dodatkowe słupy na swojej działce i wtedy nie
    byłoby potrzeby ruszania innych słupów. Dobrym rozwiązaniem byłoby też
    skablowanie kolizyjnego odcinka linii SN, ale koszt tego jest
    kilkukrotnie wyższy niż wykonanie obostrzeń.

    Pozdrawiam
    Darek