  • 1. Data: 2009-03-16 08:19:35
    Temat: Jakie farby do wnętrz?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.

    Kończę łazienki i chyba powoli przychodzi czas na malowanie... I, jak
    zwykle, dylemat. Jakie farby wybrać? Byłem w Praktikerze i mają Duluxa,
    Dekorala, Nobilesa i Śnieżkę. Mają też Beckersa i Tikurille, ale te, ze
    względu na zasobność portfela odpadają. Nobiles, z tego co się zdążyłem
    zorientować jest lateksowy. Wszystkie w podobnej cenie (60-80 złotych za 5
    litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Czy wydajność, jaką podają na opakowaniach, jest realna, czy trzeba kupić
    więcej - tynki mam gipsowe gładkie.

    Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    Białą kupię jakąś niedrogą ze średniej półki - będzie do sufitów, a sufit
    trudno pobrudzić łapami. I tak muszę malować dwa razy, bo nie wierzę w
    wynalazki typu "jedynka". A może są takie farby, które rzeczywiście kryją
    idealnie za pierwszym razem?

    Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-03-16 08:37:21
    Temat: Re: Jakie farby do wnętrz?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:19:35 +0100, wolim napisał(a):

    (...)
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Generalnie nie ma farb zmywalnych, chyba że mówimy o olejnej albo
    epoksydowej, ale tego w mieszkaniu używać raczej nie będziesz. Żadna nie
    jest całkiem odporna na zmywanie, natomiast większość będzie dostatecznie
    odporna na przetarcie lekko wilgotną szmatką :) Z farb dostępnych w
    marketach odradzam duluxa, gdyż są z nim same problemy o czym możesz
    poczytać sobie w internecie. Oni mają dobry marketing i nic pozatym. Z
    moich doświadczeń wynika, że nie da sie kupić dwóch puszek kolorowego
    duluxa i liczyć na ten sam odcień (sprawdzone ostatnio z pomarańczową,
    brązową, zieloną i niebieską - każda puszka danego koloru to inny odcień -
    inwestor zastanawia sie teraz co z tym zrobimy :))). Zaryzykowałbym dekoral
    akrylit W, ich farby są ok i mają dobry stosunek cena/jakość. Co prawda
    zwykle biore z mieszalni, ale baza jest ta sama i bez znaczenia czy
    mieszają w fabryce czy na poczekaniu.

    > Czy wydajność, jaką podają na opakowaniach, jest realna, czy trzeba kupić
    > więcej - tynki mam gipsowe gładkie.

    Trzeba dokupić więcej. Pamiętaj, że malujesz dwie warstwy. Wydajność jaką
    podają na opakowaniu jest zawyżona o ok. 20%. Nie ma farb, które kryją po
    jednokrotnym malowaniu.

    > Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    > zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    Nie dorabiaj farb w markecie, tylko w mieszalni, bedzie taniej. 10 litrów
    dekorala = 170 zł, za ciemny kolor byłoby troche więcej. My braliśmy jasny
    brzoskwiniowy.

> [...]
    > trudno pobrudzić łapami. I tak muszę malować dwa razy, bo nie wierzę w
    > wynalazki typu "jedynka". A może są takie farby, które rzeczywiście kryją

    Nie ma takich. Na sufity możesz śmiało kupić Jedynkę - bardzo fajna i tania
    farba ;) Tą samą farbą - tylko rozcieńczoną - zagruntuj sobie wszystkie
    ściany przed malowaniem.

    > Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    > solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    Jaką? W ciemnym kolorze :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-16 08:48:34
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Ja osobiście sprzedaje Śnieżkę i Duluxa - większość chce Duluxa - nic innego
    się nie liczy - a prawda jest taka jak scream napisał...
    u siebie malowałem Śnieżką - na zagruntowanych na biało ścianach niektóre
    kolory wychodzą na raz, ale i tak drugi raz przeciągnąłem :) - chwalą się że
    poza zmywaniem można szorować, ale prawda jest taka, że póżniej widać takie
    miesce myte - jest świecące - wypoleruje się farbę przez tarcie ...

    > Czy wydajność, jaką podają na opakowaniach, jest realna, czy trzeba kupić
    > więcej - tynki mam gipsowe gładkie.

    W tym punkcie producenci opisują swoje marzenia... zawyżone jk scream
    powiedział o ok 20 do 30 %

    Podstawa to nie maluj farbami bezpośrednio na gips - rozrób zwykłą farbę
    białą z wodą 80 % do 20 % wody i tym przemaluj, lub odpowiednim gruntem pod
    farby (NIE UNIGRUNTEM)

    > Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    > zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    Malowałem Tikurilla - masakra - wole dekorala i śnieżkę

> [...]
    >
    > Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    > solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    może stiuk woskowany ;) - łatwo zmywalny...

  • 4. Data: 2009-03-16 09:38:25
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    wolim pisze:
> [...]
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Ja wszedzie uzywalem Dekorala, ale z mieszalnika. Z gotowymi byl problem
    calkowitego braku zgodnosci wzornika z uzyskanym efektem (polasilem sie
    na dwa kolory "gotowe" w kuchni i efekt troche odbiegl od zamierzonego
    - kolory bardziej intensywne wyszly)

    szwagier

  • 5. Data: 2009-03-16 10:30:09
    Od: Marras <m...@g...pl>

    wolim wrote:
> [...]
    >
    > Aha, jaką farbę polecalibyście na obudowę kominka? Pewnie musi być jakaś
    > solidna, zmywalna, bo się będzie okopcać??

    Ja polecam nobilesa.
    Malowalem nim mieszkanie i dom rodzicow.
    Bardzo wydajna, 100% powtarzalnosc kolorow, wystarczy jeden raz malowac
    (na bialym podkladzie).
    Tyle ze lateksowa, wiec jak bardzo wierzysz w oddychanie scian to chyba
    odpada.

    Od duluxa to jak najdalej. Ta farba wyglada jak galaretka albo zsiadle
    mleko i nie kryje tak ladnie.

  • 6. Data: 2009-03-16 10:38:47
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał

    > Tyle ze lateksowa, wiec jak bardzo wierzysz w oddychanie scian to chyba
    > odpada.

    No właśnie widziałem u kolegi w łazience lateksową farbę i ta nobilesa
    (widziałem próbki) inaczej wygląda. Ta u kolegi jest śliska, jakby gumowata
    lekko, a nobiles na oko wygląda jak zwykła emulsja akrylowa. W czym rzecz?

  • 7. Data: 2009-03-16 12:40:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Kończę łazienki i chyba powoli przychodzi czas na malowanie... I, jak
    > zwykle, dylemat. Jakie farby wybrać? Byłem w Praktikerze i mają Duluxa,

    A ja malowałem chyba wszystkimi farbami jakie sa na rynku. Latexowymi Dulux,
    Nobiles i Dekoral i nie widzę żadnej różnicy między producentami. Może
    różnią się zapachem :-) Ale tego nie jestem pewny też :-)
    Wszystkie powierzchcnie wyszły dobrze za wyjątkiem miejsc gdzie są wady w
    samych gładziach pod spodem. No a sufity w pokojach to już chyba wszystkim
    co było, od jedynki począwszy. Mam też mieszanego Beckers'a.
    Wszystkie te farby dobre.

  • 8. Data: 2009-03-16 12:41:18
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > (widziałem próbki) inaczej wygląda. Ta u kolegi jest śliska, jakby
    > gumowata lekko, a nobiles na oko wygląda jak zwykła emulsja akrylowa. W

    Ostatnio miałem latexy matowe i niematowe, może to to ?

  • 9. Data: 2009-03-16 19:23:39
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie dorabiaj farb w markecie, tylko w mieszalni, bedzie taniej. 10 litrów
    > dekorala = 170 zł, za ciemny kolor byłoby troche więcej. My braliśmy jasny
    > brzoskwiniowy.

    jasne, tez tak slyszalem od znajomego co sie zajmuje wykonczeniowka.
    nawet na jego firme na znizke bralem w jednym sklepie zajmujacym sie tylko
    farbami.
    jakie bylo moje zdziwienie kiedy za robiony kolor na bazie beckersa
    zaplacilem w durnej castoramie mniej niz w tym sklepie ze znizka.....

    nie mowie ze to jest regula ale warto sprawdzic w hipermarkecie cene za
    mieszanie farby, poki co za beckersa najtaniej mi wychodzi wlasnie w
    hipermarkecie.....

    --
    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2009-03-16 19:26:50
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Rzecz, oczywiście, dotyczy farb kolorowych. Od razu mówię, że mieszane na
    > zamówienie farby odpadają - cena za litr od 30 złotych - zabójcza.

    im wiecej tym taniej :)
    w niektorych sklepach licza tez od koloru(w zaleznosci od ilosci
    pigmentu.... co sie moze okazac zabojcze przy ciemnych kolorach)
    generalnie w hipermarkecie licza tylko za baze bez wzgledu na kolor i mysle
    ze 5-10 l moze juz wyjsc cenowo calkiem OK a paleta kolorow o wiele lepsza
    :)

    ja ze swojej strony polecam beckersa pol-mat. wczesniej mialem dekorala
    matowego(baza, bo kolor byl robiony) i po 2 latach w mijescach gdzie bylo
    mocno naslonecznione pojawily sie plamy.
    ogolnie nie jest zle ale pomaranczowe i zolte kolory troche potracily barwy
    i wygladaly nie ciekawie.
    teraz sie testuje beckers:) no i pol-mat jest o wiele praktyczniejszy wg
    mnie

    --
    pzdr
    piotrek