  • 1. Data: 2009-03-15 17:18:14
    Temat: ściana 18,8cm a 25 cm
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Od jakiegos czasu chodzi mi po głowie myśl zeby do budowy domu (parter z
    poddaszem) zamiast pustaka ceramicznego 25cm uzyć maxa (np. z Kozłowic) o
    grubości 18,8 cm, a uzyskane 6cm przeznaczyc na izolacje. Z tego co czytam
    to wytrzymałośc pustaka jest wystarczająca, minimalna szerokośc ściany też
    jest zachowana.
    Zastanawiam się dlaczego jest to raczej mało popularne rozwiazanie?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-03-15 17:40:06
    Temat: Re: ściana 18,8cm a 25 cm
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > jest zachowana.
    > Zastanawiam się dlaczego jest to raczej mało popularne rozwiazanie?

    Ja mam sciany 18cm silikat. Jak dotychczas zadnych problemow z tym nie bylo
    aczkolwiek byly opinie m.in. na grupie ze te 18cm ze wzgledu na "spokoj
    ducha" to malo.
    Nic sie nie dzieje, sciana stabilna. TYle ze to silikat ktory nieco wazy
    (gesty material). Nie wiem
    jak ceramika. W kazdym razie w hurtowni tez sie pukali w glowe jak bralem 18
    na sciane "bo to za malo" (oczywiscie bez uzasadnienia).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-03-15 19:10:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:

> [...]
    > jak ceramika. W kazdym razie w hurtowni tez sie pukali w glowe jak
    > bralem 18 na sciane "bo to za malo" (oczywiscie bez uzasadnienia).

    totala paranoja, w domach jednorodzinych można stosować sporo cieńsze ściany
    niż w wielopiętrowych. wszystko wynika z obciązeń mechanicznych, czasem
    wystarczy dać mocniejszy wieniec aby zrównoważyć siły rozpierajace na
    długich scianach (szczególnie jak niema stropów monolitycznych tylko jakieś
    lekkie.

  • 4. Data: 2009-03-15 19:28:26
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Użytkownik "KS" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest zachowana.
    > Zastanawiam się dlaczego jest to raczej mało popularne rozwiazanie?

    Przy 18cm może być problem z kasetami do rolet podtynkowych
    - mało miejsca, żeby je ukryć zgrabnie

  • 5. Data: 2009-03-15 19:38:56
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzysztof" <p...@b...pl> wrote in message

    > Przy 18cm może być problem z kasetami do rolet podtynkowych
    > - mało miejsca, żeby je ukryć zgrabnie

    Ja mam ściany 30cm z Poro.

  • 6. Data: 2009-03-15 19:42:35
    Od: "KS" <k...@o...pl>

> [...]
    > czasem wystarczy dać mocniejszy wieniec aby zrównoważyć siły rozpierajace
    > na długich scianach (szczególnie jak niema stropów monolitycznych tylko

    Strop ma byc filigran, czyli prawie monolit.Zrobiłem sobie małe obliczenia
    mocy 'uzyskanej' dzieki zmianie układu 25cm+12cm styro na 19+18cm styro i
    wyszło mi że zyskuje ponad 250W na powierzchni ścian 210mkw i dt=22 stopnie.
    Dużo to moze nie jest w porównaniu z całowitym zapotrzebowaniem domu ale
    kilka procent jest.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 7. Data: 2009-03-15 19:46:22
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Krzysztof" <p...@b...pl> wrote in message

    > Ja mam ściany 30cm z Poro.

    Płaciłes paragonami czy gotówką? (tzn czy dobrze wykonane czy źle? :)

    Adam
    MSPANC

  • 8. Data: 2009-03-15 19:50:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Płaciłes paragonami czy gotówką? (tzn czy dobrze wykonane czy źle? :)

    Akurat stan surowy dobrze. Źle zakończyli ściany szczytowe. To jeden z
    takich mankamentów ale izolacja fundamentów, dreny, do odeskowania przeszło
    w miarę bezboleśnie.
    Wykończeniowcy najgorsi.

  • 9. Data: 2009-03-15 20:06:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:

> [...]
    > 210mkw i dt=22 stopnie. Dużo to moze nie jest w porównaniu z
    > całowitym zapotrzebowaniem domu ale kilka procent jest.

    ale zakłądam że wziołeś też konstruktora i poprosiłeś go o przeliczenie tego
    wszytskiego.

  • 10. Data: 2009-03-15 20:08:42
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    > Wykończeniowcy najgorsi.

    najgorszy inwestor to i co sie dziwić wykonawcom, apropo temat nie dotyczy
    tego jakiej grubosci ściany masz tylko czy 18 cm wystarczy, swoją drogą
    porotherm to dla mnie największe badziewie :)