  • 11. Data: 2011-06-17 10:23:57
    Temat: Re: Jakie pralki sie teraz kupuje?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > U mnie właśnie polar... już ponad 12 lat :-), ale ostatnio coraz
    > bardziej woła o litość.

    Hehe, u mnie polar ma 14, ale mam zapasową uszkodzoną na cześci;-)

    > Na początku opierał dwie dorosłe, a z czasem nas przybyło i opiera cztery.

    Praktycznie codziennnie średnio jedno pranie robi.

    > 'Okres g...niany' też przeszedł bez większych potknięć.

    Chetnie pośledze watek, bo w końcu trzeba bedzie cos kupic, jak się cześci
    pokończą. Póki co z braku laku typuje siedmiokilogramowego Boscha, ze
    wzgledu na dostępność serwisu ( i fakt, że uchwyty do lodówki wymienili jako
    gwarancyjne, chociaż mogli się wyłagać "uszkodzeniem mechanicznym").
    Ale jak znajdę coś, co pobiera również ciepłą wodę (obecna pralka pobiera),
    to biorę prawie w ciemno.
    J.

  • 12. Data: 2011-06-17 10:38:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:23:57 +0200, krys napisał(a):

    > Hehe, u mnie polar ma 14, ale mam zapasową uszkodzoną na cześci;-)

    Ze łzą w oku wspominam moją Polar. Oprała nas i nasze dzieci, mieliśmy ją
    chyba z 15 lat. Walczyłam o nią bardzo, kiedy zaczęła się psuć, ale kiedy
    padł programator i cena nowego przewyższała już wartość samej pralki,
    skapitulowałam, kupiłam pralkosuszarkę Ardo. Ta się też sprawdziła (tyle ze
    suszarka nie), ale i po ponad 10 latach wreszcie odmówiła posłuszeństwa -
    pranie codzienne jednak jej dało radę. Teraz mam Samsunga (wymienne
    łożyska) - za 1200 zł plus 5-letnia gwarancja, bo tyle można dac za pralkę,
    ani grosza więcej. Jak się po gwarancji zepsuje, kupię nową.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 13. Data: 2011-06-17 10:57:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 00:45:15 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Bez przesady, używka po Niemiaszku za 150 EUR chodzi już kilka lat,
    > pranie non-stop bo dzieci swoje robią. Teściowej przywiozłem taką

    Uzywka w gre nie wchodzi, bo po pierwsze nie ma zadnej gwarancji a po drugie
    wszystko opisane po niemiecku i brak instrukcji (zreszta co komu po
    niemieckiej instrukcji)...

    Czyli poki co tylko jeden glos za electroluxem. Ech... cienko :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2011-06-17 11:03:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:57:47 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Uzywka w gre nie wchodzi, bo po pierwsze nie ma zadnej gwarancji a po drugie
    > wszystko opisane po niemiecku i brak instrukcji (zreszta co komu po
    > niemieckiej instrukcji)...

    A ja się używanych rzeczy po prostu brzydzę, kiedy nie wiem, po kim są.
    Mogę używać rzeczy od znajomych albo rodziny, ale tak "w ciemno" -
    absolutnie niczego.

  • 15. Data: 2011-06-17 11:27:50
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 17 Cze, 12:57, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Uzywka w gre nie wchodzi, bo po pierwsze nie ma zadnej gwarancji a po drugie

    W kwestii pralek to wolę dobrą używkę za 600 niż nówkę za 1500, bo
    używka nie dość że dłużej podziała to jest porządnie zrobiona i ma
    obudowę z blachy 2mm a nie 0,2 mm oraz wyprofilowany obciążnik z
    żeliwa zamiast kawałka krawężnika przykręconego na dwie śruby :>

    > wszystko opisane po niemiecku i brak instrukcji (zreszta co komu po
    > niemieckiej instrukcji)...

    Fakt, pralka to bardzo skomplikowane ustrojstwo i bez instrukcji nie
    podchodź, ja o tym nie wiedziałem i po przetłumaczeniu tych 15 słów z
    pulpitu sterowniczego jakoś nikt nie ma problemu z obsługą :>

    Pzdr.
    L.

  • 16. Data: 2011-06-17 11:29:10
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 17 Cze, 13:03, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
    > A ja się używanych rzeczy po prostu brzydzę, kiedy nie wiem, po kim są.
    > Mogę używać rzeczy od znajomych albo rodziny, ale tak "w ciemno" -
    > absolutnie niczego.

    Pralka to rzecz bardzo intymna, niemal jak szczoteczka do zębów :>

    L.

  • 17. Data: 2011-06-17 12:14:25
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    >myslec czy by jednak nie kupic czegos nowego :)
    >
    >Myslalem ze kupuje sie boscha, ale jak zajrzalem na opinie tu i owdzie to
    >totalna porazka - przy wszystkich modelach ludzie narzekaja ze co chwila
    >pada i nic nie dziala :)
    >Wiem ze nie kupuje sie tez Polara (po slynnym "teraz polska" polprodukcie
    >pt. Gracja)...
    >
    >Liebherr czy Miele pominmy, bo nie mialem okazji napasc na bank...
    >
    >Jest cos w miare normalnie dzialajacego, z dobra gwarancja i w normalnej
    >cenie? :) Chodzi o zwykla pralke pakowana od przodu...

    To staraj sie unikac jakis wybajerzonych pralek z 40 programami,
    programatorami z dotykowymi wyswietlaczami i innymi zbednymi bajerami.
    Jak Ci taki elektroniczny modul padnie i unieruchomi pralke
    (zalejesz, stluczesz, whataever) to raz masz na dzien dobry unieruchomiona
    pralke, dwa - wymiana pogwarancyjna to koszt nawet ponad tysiac zl
    (cena z awarii u znajomego)

    Osobiscie bym nie kupil zadnego ardo, amiki, polara czy elektroluxa itp
    (te 10 letnie moze i byly ok, ale dzis sprzet nie jest juz taki mocny)
    i jednak wybralbym pewnie jakiegos prostego boscha. Nie wiem co ty
    czytales i gdzie, ale cala moja rodzina i wiekszosc znajomych
    ma cos z tej marki i nie zapeszac, dziala to bezbledne juz
    po pare lat. Wydaje mi sie, ze slabe opinie np. o boschu wynikaja stad,
    ze ich sprzet rzeczywiscie jest gorszy niz ten wyprodukowany x lat temu
    (stad rozczarowanie, ale przeciez to sie tyczy wszystkich pralek)
    W mojej subiektywnej ocenie jednak bosch to jest nadal klasa o rzad wielkosci
    wyzsza niz taki polar czy ardo.

  • 18. Data: 2011-06-17 12:30:44
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-06-17 12:57, Jacek Osiecki pisze:

    > Uzywka w gre nie wchodzi, bo po pierwsze nie ma zadnej gwarancji a po drugie
    > wszystko opisane po niemiecku i brak instrukcji (zreszta co komu po
    > niemieckiej instrukcji)...

    Ja z kolei uwielbiam ten hazard. Kupilem w firmie Askomis (czy jakos
    tak) pralke i lodówke. Psie pieniadze, sprzet wypasiony, wyszorowany,
    elegancko opakowany na palecie. Dolaczone krótkie tlumaczenie manuala.

    Po tygodniu pralka sie popsula, dzwonie, na drugi dzien jest fachowiec
    i naprawia gwarancyjnie w domu (firma z Gdanska, a ja w Bialymstoku).

    Mozna znalezc solidne zródla second handu. Po co wydawac 3000 zl,
    gdy mozna 800 ...

    Niestety, móglbym tez dac inny przyklad. Jest to zabawa dla
    odwaznych :)
    --
    A S

  • 19. Data: 2011-06-17 12:58:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 04:29:10 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Pralka to rzecz bardzo intymna, niemal jak szczoteczka do zębów :>

    Dla mnie tak, ponieważ wkładam tam swoją bieliznę osobistą i ręczniki i nie
    chcę ich prać w czymś, w czym ktoś może prał swoje buty z wszelkim hivem z
    ulicy na podeszwie albo inne tego typu brudy.

  • 20. Data: 2011-06-17 13:19:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jest cos w miare normalnie dzialajacego, z dobra gwarancja i w normalnej
    > cenie? :) Chodzi o zwykla pralke pakowana od przodu...

    mam elektroluxa ładowanego od góry, pierze bezawaryjnie już 7-8 lat, teraz
    jest w wynajmowanym mieszkaniu, a na jego miejsce zawitał bosh ładowany od
    przodu, pralka ma około pół roku, wiec trudno cokolwiek powiedzieć, poza tym
    że na razie jesteśmy bardzo zadowoleni, mamy 5 letnią zmywarkę bosha i gdyby
    nie zarysowania od używania, to wyglądała by jak prosto ze sklepu,
    oczywiście również bez żadnych awarii