  • 1. Data: 2014-04-02 21:04:52
    Temat: Kanał wentylacyjny po elewacji.
    Od: Tomek <t...@i...pl>

    Witam

    Potrzebuję połączyć wentylację do okapu w kuchni z dachówką
    wentylacyjną. Kuchnia na parterze. Opcje mam dwie:
    1. rura spiro od dachówki, otwór w stropie (terriva) i podłączenie do
    okapu minus taki że będzie trzeba w pokoju nad kuchnią obudować tą rurę,
    a nie będzie to w rogu pokoju i średnio mi się taka obudowa widzi.
    2. rura spiro od dachówki połączona z kanałem , ominięcie ścianki
    kolankowej i wieńca po elewacji kanałem prostokątnym np. 50 x 150,
    wejście pod sufitem w kuchni i połączenie z okapem. Kanał zostanie
    przykryty styro na elewacji.
    Ma sens takie rozwiązanie , napewno będzie się skraplała woda na tym
    kanale? Czy dać sobie spokój i zrobić wg 1 i obudować rurę.

    pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2014-04-02 22:14:35
    Temat: Re: Kanał wentylacyjny po elewacji.
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 21:04:52 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    >
    > Ma sens takie rozwiązanie , napewno będzie się skraplała woda na tym
    >
    > kanale? Czy dać sobie spokój i zrobić wg 1 i obudować rurę.

    Jak jeszcze nie kupiłeś okapu, to nie kupuj, bo szkoda pieniędzy na nieskuteczny i
    zajmujący miejsce gadżet.
    Jak już go kupiłeś, to go z tego samego powodu używaj tylko jako lampę i nie
    podłączaj do rury.

  • 3. Data: 2014-04-03 08:11:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]

> [...]
    zajmujący miejsce gadżet.
    > Jak już go kupiłeś, to go z tego samego powodu używaj tylko jako lampę i nie

    Widocznie kupiłeś sobie kiepski okap. U mnie sprawdza się doskonale. Nie
    wyobrażam sobie gotowania bigosu bez okapu.

    Ja wypuściłem okap przez ścianę na zewnątrz. Robotę i tak załatwiają
    wentylatory.

    I właśnie te wentylatory to jedyna wda mojego okapu bo hałasują.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2014-04-03 20:16:30
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 08:11:02 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:

    > I właśnie te wentylatory to jedyna wda mojego okapu bo hałasują.

    Czyli do kuźni się nadają a nie do mieszkania.

  • 5. Data: 2014-04-03 20:23:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 08:11:02 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:

    > Widocznie kupiłeś sobie kiepski okap. U mnie sprawdza się doskonale. Nie
    > wyobrażam sobie gotowania bigosu bez okapu.

    Slavo65 to sprzedawca wyciagow BORA wiec probuje zaklinac rzeczywistosc
    i udowadniac, ze zwykly okap (10-20 x tanszy) jest do niczego :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-04-03 21:00:04
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 20:23:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Slavo65 to sprzedawca wyciagow BORA wiec probuje zaklinac rzeczywistosc
    >
    > i udowadniac, ze zwykly okap (10-20 x tanszy) jest do niczego :-)

    Nic nie trzeba zaklinać. Tu już masz jednego użytkownika, który narzeka, że nie da
    się połączyć skuteczności i cichości. A nie znajdziesz takiej opinii o tym co ja
    sprzedaję.
    Każdemu radzę, aby nie kupował w ogóle standardowego okapu, ale jak się upiera, to
    niech wybiera w najtańszych, bo po co przepłacać, za taki sam efekt.

  • 7. Data: 2014-04-04 03:03:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 21:00:04 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Nic nie trzeba zaklinać. Tu już masz jednego użytkownika, który narzeka, że nie da
    się połączyć skuteczności i cichości. A nie znajdziesz takiej opinii o tym co ja
    sprzedaję.

    Uzytkownikow normalnych okapow w Polsce ile bedzie? 5mln? 10mln?
    A uzytkownikow BORA? Podobno jedna knajpa miala uzywac :D Wiec widzisz, ze
    statystycznie to i tak jedna zla opinia na 10mln uzytkownikow to niezly
    wynik :D

    > Każdemu radzę, aby nie kupował w ogóle standardowego okapu, ale jak się upiera, to
    niech wybiera w najtańszych, bo po co przepłacać, za taki sam efekt.

    Akurat na efekt (usuwanie zapachow i wilgoci) nikt tutaj nie narzekal tylko
    na halas. Zabilbym smiechem jakbys w rozmowie mi zaproponowal BORA za 20k :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-04-04 08:23:16
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2014, 21:00, slavo65 pisze:

> [...]
    niech wybiera w najtańszych, bo po co przepłacać, za taki sam efekt.

    Dlaczego nadinterpretujesz moje słowa. NARZEKA znaczy, że nie jestem
    zadowolony. Ja jestem zadowolony z mojego okapu. Jest to samodzielnie
    zrobiony okap (zewnętrznie) z zamontowanym okapem do zabudowy SIEMENS LB
    75564, to że pracuje głośniej wcale mi nie przeszkadza. Poza tym taj
    jego głośność nie jest dla mnie uciążliwa i tylko dlatego o tym
    napisałem by być uczciwym w stosunku do innych. Okap ma kilka biegów i
    tak: na 1 wcale go nie słychać, a przynajmniej bardzo, bardzo słabo, na
    2 no ciut głośniej chodzi ale dalej dość cicho, na 3 faktycznie dość
    hałasuje ale tego biegu używam tylko jak mi się coś przypali i szybko
    chcę to wyciągnąć.

    Mój odkurzacz też hałasuje i to o wiele, wiele bardziej niż okap, a
    jakoś mi to nie przeszkadza - choć przy odkurzaczu nie da się oglądać
    TV, a przy okapie pracującym nawet na 3 mogę bez problemu.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 9. Data: 2014-04-04 08:57:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 03:03:38 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >Zabilbym smiechem jakbys w rozmowie mi zaproponowal BORA za 20k :)
    20tys to jakas podstawowa wersja. Slavo mi nie tak dawno cennik Bora przysłał i tak
    ponad 30tys trzeba by liczyć. Plus filtry co roku pewnie za 2tys.

  • 10. Data: 2014-04-04 20:16:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:
    > 20tys to jakas podstawowa wersja. Slavo mi nie tak dawno cennik Bora
    > przysłał i tak ponad 30tys trzeba by liczyć. Plus filtry co roku
    > pewnie za 2tys.

    poważnie takie ceny? za tyle to całą wentylację z recu da radę
    zrobić - z montażem
    jeffrey