  • 11. Data: 2009-05-12 19:28:32
    Temat: Re: Kiepski trawnik
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > taaa..
    > idz do lekarza. takiego od oczu.

    Ciekawe co ty tam widzisz. To jak nazywasz prawdziwy trawnik? Moze cos
    na monitor ci sie rzucilo zielonego i wszystko widzisz w odcieniu
    trawy.

    Dy

  • 12. Data: 2009-05-12 19:34:47
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:4a09ca12$0$2341$f69f905@mamut2.aster.pl JerzyN
    <0...@m...pl> napisał(a):

    > :-)
    > Skoro sam gadasz to rozwiń cyt.: "gliniastej gleby próchnicznej" i
    > skąd się taką wozi.

    Hejka. Myślę o wierzchniej warstwie gleby organicznej, która powstała na
    gliniastym podłożu. Takie gleby fachowo są określane jako czarne ziemie
    utworzone z glin lub iłów. Mam z resztą taką na działeczce. :-)
    Może zamiast haftować lepiej poczytaj jakiś podrecznik z gleboznawstwa.
    Pozdrawiam gleboznawczo Ja...cki
    PS Napisałeś: "sam gadasz" a nie potrafisz uprzejmiej?

  • 13. Data: 2009-05-12 19:59:17
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Dirko pisze:
> [...]
    > gliniastym podłożu. Takie gleby fachowo są określane jako czarne ziemie
    > utworzone z glin lub iłów. Mam z resztą taką na działeczce. :-)

    Pokaż palcem, która to:
    http://www.zgf.uni.wroc.pl/dydaktyka/przedmioty/Gleb
    oznawstwo/Systematyka-tabela.pdf

    > Może zamiast haftować lepiej poczytaj jakiś podrecznik z gleboznawstwa.
    > Pozdrawiam gleboznawczo Ja...cki

    ;-)

    > PS Napisałeś: "sam gadasz" a nie potrafisz uprzejmiej?

    Gadać = mówić, powiadać.
    http://www.pbi.edu.pl/book_reader.php?p=34526&s=1
    A może ty gwarzysz?
    :-)
    --
    pozdr. Jerzy

  • 14. Data: 2009-05-12 20:48:28
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:4a09d518$0$2381$f69f905@mamut2.aster.pl JerzyN
    <0...@m...pl> napisał(a):

    > Pokaż palcem, która to:

    Hejka. Ty rzeczywiście masz problemy ze wzrokiem, że o kulturze
    osobistej nie wspomnę.
    Pozdrawiam kończąco Ja...cki

  • 15. Data: 2009-05-12 21:03:36
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Dirko pisze:
    > W wiadomości news:4a09d518$0$2381$f69f905@mamut2.aster.pl JerzyN
    >>
    > Hejka. Ty rzeczywiście masz problemy ze wzrokiem, że o kulturze
    > osobistej nie wspomnę.
    > Pozdrawiam kończąco Ja...cki

    Politura.
    Śpij dobrze.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 16. Data: 2009-05-12 21:43:00
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

    > Ciekawe co ty tam widzisz. To jak nazywasz prawdziwy trawnik? Moze cos
    > na monitor ci sie rzucilo zielonego i wszystko widzisz w odcieniu
    > trawy.

    Nie mierz kazdego wlasna miara.
    z.

  • 17. Data: 2009-05-13 07:46:00
    Od: "Szymon" <s...@s...pol.nospampl>

    Użytkownik "zonda" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Trawnika to ja tam nigdzie nie zauważyłem.
    >
    > taaa..
    > idz do lekarza. takiego od oczu.
    Witam,

    dzięki za Wasze spostrzeżenia. Widzę, że zamiast czegoś konkretnego,
    przeważają uwagi typu "a co to k..a jest??? To nie trawnik!" itp. Nie
    pytałem o spostrzeżenia dotyczące trawnika jako takiego. Nie pytam o zdanie
    na temat trawy lub kształtu ogrodu lub czegoś tam jeszcze. Szukam pomocy,
    jak odrestaurować ten zniszczony kawałek. Nie chce mi się zamieszczać
    wcześniejszych zdjęć, jaki to ja "wspaniały" trawnik miałem i słuchać peanów
    zachwytu.
    Trudno, skoczę do sklepu ogrodniczego to się dowiem.

    Pozdrawiam,

    Szymon

  • 18. Data: 2009-05-13 07:56:46
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

> [...]
    > zachwytu.
    > Trudno, skoczę do sklepu ogrodniczego to się dowiem.

    Odebralem to tak samo jak Ty - stad wlasnie moje spostrzezenie nt. stwierdzenia:
    "Trawnika to ja tam nigdzie nie zauważyłem." (..)
    Nie przejmuj sie - to nasza rodzima malostkowosc i rozsierdziala subiektywnosc..
    Ten typ tak. ma.

    z.

  • 19. Data: 2009-05-13 08:22:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To moze napisz cos wiecej, jakie podloze, czym nawoziles?
    Ze zdjec wyglada raczej na klepisko niz na wyjalowiona glebe.
    Nazywanie tego eufemistycznie trawnikiem (jak niektorzy to nazywja)
    traca raczej brakiem jakiegokolwiek wyczucia niz kultura osobista.
    Kazdy napisal co widzi na zdjeciu a nie jaki jest rzeczywisty problem,
    bo tego nikt z nas nie wie - za malo informacji.
    Z tego co widac nalezy wymienic podloze.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 20. Data: 2009-05-13 09:54:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Nazywanie tego eufemistycznie trawnikiem (jak niektorzy to nazywja)
    > traca raczej brakiem jakiegokolwiek wyczucia niz kultura osobista.

    Niektórzy zas "trawnikiem" nazywaja sztuczny twór powstaly w wyniku równania
    powierzchni z chirurgiczna dokladnoscia i precyzja obsiany selekcjonowana
    trawka z najwyzszej pólki koszony dwa razy w tygodniu i nawozony ze cztery
    razy w tygodniu i cieszacy oko wlasciciela.

    Krzysiek