  • 1. Data: 2012-04-15 22:47:05
    Temat: Komin z dziurawki
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Czytłałem sporo informacji, że komin z dziurawki = FAILED i nie powinno się
    tego robić. Czy jednak to jest zdanie wyrocznia? Czy nie można zrobić komina
    z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra fuga
    basenowa zlicowana z cegłami?

  • 2. Data: 2012-04-15 22:48:52
    Temat: Re: Komin z dziurawki
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Aha no i u góry czapka lub zamurowany, jeśli wentylacyjny.

  • 3. Data: 2012-04-15 23:15:58
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > komina z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra

    u mnie kazałem burzyć i murowali z pełnej,
    więc to polecam robić

    w ostateczności możesz otynkować komin, ocieplić styro xps,
    jeszcze raz otynkować i zrobić dobre ofasowanie z blachy
    ja bym tak zrobił, ciekawe co na to kiki:)

    pozdro
    Wasyl

  • 4. Data: 2012-04-15 23:41:48
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić komina z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej
    > + dobra fuga basenowa zlicowana z cegłami?

    Ja mam odwrotnie. Do linii dachu stara cegła pełna. A nad blachodachówką
    klinkierowa dziurawka. Fuga cementowa, zamiast wapna był dodawany cemplast,
    i w sumie nie licowana jakoś zbyt uważnie. Po ~10 latach kominy wyglądają
    normalnie, bez wyraźnych zmian. Ogrzewanie gazowe.
    W zeszłe lato zaczęło cieknąć... na obróbkach - uszczelniacz dekarski
    popękał.

    Wcześniej nad dachówką była zwykła biała cegła, palone było węglem, potem
    gazem. Kominy wytrzymały ~50 lat ale fakt, że podczas wymiany pokrycia można
    je było zdemontować bez specjalnych narzędzi, czyli kopniakiem.

    A czemu chcesz dziurawkę?

    --
    Maciek.

  • 5. Data: 2012-04-16 09:46:34
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Wasyl napisał:

    > u mnie kazałem burzyć i murowali z pełnej,
    > więc to polecam robić
    >
    > w ostateczności możesz otynkować komin, ocieplić styro xps,

    Po co to ocieplać ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 6. Data: 2012-04-16 12:04:22
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "rrr" wrote in message news:jmgioq$is5$1@inews.gazeta.pl...

    > Po co to ocieplać ?

    Choćby z trzech powodów.

    1) Likwidacja, bądź choć zmniejszenie mostka cieplnego jakim jest komin.
    2) Ciepły komin ma lepszy ciąg niż zimny.
    3) Im cieplejszy komin, tym mniejszcza szansa na to, że będą się wykraplać
    skropliny.

    No chyba że to komin do wentylacji tylko, albo do pieca gazowego,
    wówczas tylko punkt 1) ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 7. Data: 2012-04-16 13:22:04
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > je było zdemontować bez specjalnych narzędzi, czyli kopniakiem.
    >
    > A czemu chcesz dziurawkę?

    vitek chyba został postawiony przed faktem dokonanym i dlatego pyta,
    jeśli nie to oczywiście tylko z pełnej murować!

    pozdro
    Wasyl

  • 8. Data: 2012-04-17 09:32:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > tego robić. Czy jednak to jest zdanie wyrocznia? Czy nie można zrobić
    > komina z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra

    Jak masz możliwośc to koniecznie pełna i nic innego!
    A najlepiej jak pisze wasyl zrobić.

    Ja niestety mam z dziurawki + 4 ostatnie warstwy pełne.

    jak będzie dluzej problem, to komin ocieple wełną i obiję osb i na to dam
    łupek.

    Problemem nie do konca sa fugi
    walczylem z tym 2 lata temu podczas dlugich opadów.

    Na początku myślalem, ze przecieka mi obróbka:)
    popawiłem wszystko perfekcyjnie po tygodniu znowu ulewy i znowu to samo:)

    Cegla dziurawka po 3 dniach ciaglych opadow, tak nasiąkała, ze
    po prostu izolacja fug nic nie pomagała. cała na wylot była mokra i sączyło
    sięaż
    do cegły pełnej a tam spływało, na szczescie nie az tyle aby wleciało
    mi na poddasze zaadaptowane.

    Dopiero jak kupiłem środek sarsil na silikonie
    ( smierdzi jak ropa,)
    to mam spokoj juz drugi rok, ale w tym roku będę musiał wdrapac sie na dach
    i przejechac \
    komin sarsilem ponownie.

  • 9. Data: 2012-04-17 09:42:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2012 22:47:05 UTC+2 użytkownik vitek napisał:
> [...]
    > z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra fuga

    <ironia on>Dlaczego chcesz robic komin z dziurawki? Pogadaj z Krisem - on twierdzi ze
    komin jest za darmo w trakcie budowy domu - wiec czemu chcesz stosowac tansze
    zamienniki skoro materialy do budowy komina i ogolnie cala robocizna jest gratis ha
    :-)</ironia>

    A tak powaznie - chcesz miec problemy to rob z dziurawki! Chcesz miec spokoj na lata
    to rob z cegly pelnej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-04-17 10:59:31
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > vitek chyba został postawiony przed faktem dokonanym i dlatego pyta,
    > jeśli nie to oczywiście tylko z pełnej murować!

    Fakt dokonany :-) Kupiłem sarsil klinkier, zobaczymy.