  • 1. Data: 2012-04-14 13:15:16
    Temat: Pytanie o sciany
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    Witam,
    Mam taki problem ze scianami:
    1. W projekcie jest 10 cm styro, ja chce 15. Wg ostatniego muratora
    zmienia sie grubosc scian wiec to musi byc w projekcie. Prawda to to?
    2. Szerokosc domu w projekcie wynosi np 845 cm ale jest liczone razem ze
    styro. Ja mam 845 ale samych scian nosnych, na to 15 cm styro. Czy bede
    mial problem w razie kontroli?
    Dzieki

  • 2. Data: 2012-04-14 14:49:12
    Temat: Re: Pytanie o sciany
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > razem ze styro. Ja mam 845 ale samych scian nosnych, na to 15 cm
    > styro. Czy bede mial problem w razie kontroli?

    Ne wiem czy będziesz miał problem "w razie kontroli" ale kto Ci to
    zrobił?
    Robili ławy czy ściany fundamentowe wg rysunku elewacji czy co??

    K.S.

  • 3. Data: 2012-04-14 15:22:33
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 14/04/2012 13:49, KS wrote:

    > Ne wiem czy będziesz miał problem "w razie kontroli" ale kto Ci to zrobił?
    > Robili ławy czy ściany fundamentowe wg rysunku elewacji czy co??
    Trudno powiedziec co mysleli murarze. Pytanie co zrobic teraz?

  • 4. Data: 2012-04-14 15:42:58
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    >>> 1. W projekcie jest 10 cm styro, ja chce 15. Wg ostatniego
    >>> 2. Szerokosc domu w projekcie wynosi np 845 cm ale jest liczone

    > Trudno powiedziec co mysleli murarze. Pytanie co zrobic teraz?

    Może zapytaj murarzy?
    Nie wiem na jakim jesteś etapie ale jeśli zaczynasz to uważaj na nich
    albo ich wywal.

    K.S.

  • 5. Data: 2012-04-14 16:42:11
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-14 15:42, KS pisze:

    > Może zapytaj murarzy?
    > Nie wiem na jakim jesteś etapie ale jeśli zaczynasz to uważaj na nich
    > albo ich wywal.
    >
    > K.S.

    to co pisze jest raczej niemozliwe
    przeciez cały projekt łącznie z więźbą dachową będzie inny

    michal

  • 6. Data: 2012-04-14 16:46:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał w wiadomości
> [...]

    grubosc scian to niekoniecznie, ale zwiekszenie gabarytów to juz problem.

    kaz projektantowi sprawdzic i ewentualnie skorygowac projekt, kosztami
    mozesz próbować obciążyć murarzy.
    Ale jak ci sie budynek za bardzo zbliza do granicy to juz pech na maxa bo
    chyba tylko rozebrac tą strone i postawic po bozemu pozostaje.

    b.

  • 7. Data: 2012-04-14 17:43:53
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Lucky" <l...@n...ocm> wrote in message
> [...]
    > 2. Szerokosc domu w projekcie wynosi np 845 cm ale jest liczone razem ze
    > styro. Ja mam 845 ale samych scian nosnych, na to 15 cm styro. Czy bede

    Masz dwa wyjścia

    1. Cieszyć sie większym domem i powiedzieć kierownikowi żeby coś z tym
    zrobił. Albo to wpisze albo nie - on decyduje.
    2. Wywalić wykonawcę i nic mu nie zapłacic.

    Pamiętaj, że kierbud niczego nie pilnuje. Jest figurantem i sprawdza czy
    masz dla niego honorarium i chyba nic więcej.

  • 8. Data: 2012-04-14 17:46:00
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 14/04/2012 16:43, kiki wrote:

    > 1. Cieszyć sie większym domem i powiedzieć kierownikowi żeby coś z tym
    > zrobił. Albo to wpisze albo nie - on decyduje.
    Juz wpisane. Dom postawiony z dachem w zeszlym roku.

  • 9. Data: 2012-04-14 17:46:18
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Ale jak ci sie budynek za bardzo zbliza do granicy to juz pech na maxa bo
    > chyba tylko rozebrac tą strone i postawic po bozemu pozostaje.

    Ale ławy może są źle wytyczone. Nie można zrobic mimośrodowego nacisku.
    Szczególnie, że pewnie sa kiepsko zrobione.

    Ja tam bym budował ale przy okazji bym zaoszczędził na wykonawcy. Niezgodne
    z projektem, brak zapłaty albo rozbiorą i od nowa. Ale to mało
    prawdopodobne.

  • 10. Data: 2012-04-14 18:53:04
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-14 17:46, Lucky pisze:

    > Juz wpisane. Dom postawiony z dachem w zeszlym roku.
    to olej sprawe
    nikomu nie przyjdzie do głowy mierzyć domu przy odbiorze

    michal