  • 1. Data: 2009-11-12 14:10:37
    Temat: Kominek wentylacyjny ocieplany do Robena
    Od: "Ptok" <g...@w...com.pl>

    Witam,

    Dupa architekt zaprojaktował ( i zostało to wykonane) jako wentylacje z
    parteru z kuchni i od okapu dachówki z kominkiem wentylacyjnym . Dach
    średzka falista Robena. Efekt jest taki, że często zdarza się "odwrócony
    ciąg" i mimo nawiewników z wentylacji dmucha zimne powietrze. Kominiarz
    doradza przedłużenie ocieplona rurą obu kominków - o 1mb. Pomijając fakt ,
    że wyglądac to będzie kiepsko i nie wiam jak miałoby się to trzymać, to
    chciałbym wiedzieć czy zadziała. Czy ktoryś z Grupowiczów może coś doradzić?

    Ptok

  • 2. Data: 2009-11-12 14:46:45
    Temat: Re: Kominek wentylacyjny ocieplany do Robena
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Ptok" <g...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to będzie kiepsko i nie wiam jak miałoby się to trzymać, to chciałbym
    > wiedzieć czy zadziała. Czy ktoryś z Grupowiczów może coś doradzić?

    ja w okapie mam takie plastikowe zapadki, które działają jak zawór zwrotny - w
    strone komina sie unoszą - w drugą nie ma szans

  • 3. Data: 2009-11-12 17:08:36
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Ptok pisze:
> [...]
    > średzka falista Robena. Efekt jest taki, że często zdarza się
    > "odwrócony ciąg" i mimo nawiewników z wentylacji dmucha zimne powietrze.

    A jest korelacja z paleniem w kominku?

    --
    A S

  • 4. Data: 2009-11-12 21:18:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > chciałbym wiedzieć czy zadziała. Czy ktoryś z Grupowiczów może coś doradzić?

    A jak został zaprojektowany i wykonany nawiew powietrza do kuchni ? Czy przypadkiem
    też na parterze nie ma kominka ?

  • 5. Data: 2009-11-13 07:05:34
    Od: "Ptok" <g...@w...com.pl>

    Witam,

    Na parterze jest kominek ma - osobne doprowadzenie powietrza. Ciąg odwraca
    się nawet jak nie palę w kominku.W dwóch oknach zamontowałem nawiewniki
    nawiewniki po pierwszym sezonie zimowym. Architekt żadnego nawiewu nie
    zprojektował (ten do kominka to też sam wymusiłem - "zetka" przez
    fundament).Piec w kotłowni z zamknietą komora spalania i także osobnym
    doprowadzeniem pwietrza.