  • 1. Data: 2009-11-12 18:05:16
    Temat: czym zaslonic okna w garazu/warsztacie/magazynie ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Potrzebuje "zaslonic" okna w lokalu bedacym polaczeniem warsztatu i
    magazynu, nie potrzebuje funkcjonalnosci "nie widac nic, nawet tego czy ktos
    wogole tam jest" co raczej po prostu braku mozliwosci identyfikacji osob
    ktore tam sa + czynnosci ktore wykonuja (przykladowo: przyjezdza dostawa
    towaru, samochod wjezdza, rozpakowuje towar i nie chce by przechodzacy
    widzieli co i ile tam wyciagam). Miejsce z zewnatrz niestety jest dosyc
    ogolnodostepne. I nie panuja tam sterylne warunki (kurz glownie) wiec szukam
    rozwiazania nieklopotliwego w eksploatacji pod wzgledem czyszczenia/prania.

    Dobrze by bylo gdyby uzyte rozwiazanie pewna doze swiatla jednak
    przepuszczało. Narazie po przejrzeniu oferty rozwiazan znalazlem tylko folię
    okienną - np matową białą. Przekonuje mnie fakt ze "czyszczenie" polega po
    prostu na przetarciu powierzchni szyby, nie trzeba sciagac, prac, czyscic
    specjalnie. Taka folia zdaje egzami nawet jesli na zewnatrz jest juz
    calkowicei ciemno a w srodku bardzo jasno ? (oswietlenie wewnętrzne)

    Rolety zewnętrzne odpadają - az tak w ten lokal inwestowac to nie warto ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-11-13 07:11:32
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    Firanka z ciulu?
    To żart...

    Jeśli są szyby, to folia matowa naklejona na szyby rozwiązałaby problem
    (taka jaką się nakleja w toaletach). Tylko, że ona ma wadę. Jest dość droga.
    Zależy, jaka duża powierzchnia szyb.

  • 3. Data: 2009-11-13 09:27:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Narazie po przejrzeniu oferty rozwiazan znalazlem tylko folię okienną -
    > np matową białą.

    I to będzie najlepsze rozwiązanie. Można tez zamontować w oknach matowe
    szyby.

  • 4. Data: 2009-11-13 09:31:11
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam

    Ja bym białą farba pomalował, np taką do ścian żeby w razie czego można było
    łatwo usunąć.
    Tanio, czysto, szybko, widno .... same zalety.
    Jak znudzi Ci się kolor w każdej chwili możesz przemalować na inny, albo
    graficiarzy zaprosić na "warsztaty".
    Dodatkowo, taka powierzchnia z zewnątrz nie wzudza zainteresowania i
    ludzkiej ciekawości, raczej jest oznaką remontu, prowizorki.
    A jak dłuższy czas szyby będą zamalowane cześć ludzi w głębi duszy będzie
    się cieszyła że nie styknęło kasy na remont, zawiść ludzka nie zna granic.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2009-11-13 09:40:33
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Dzieki panowie za odpowiedzi, jakos bede musial przezyc ta folie. Laczna
    powierzchnia okien to jakies 5m2 do zrobienia na juz takze jakos nas to
    finansowo nie wykonczy ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-11-13 10:04:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Dzieki panowie za odpowiedzi, jakos bede musial przezyc ta folie. Laczna
    > powierzchnia okien to jakies 5m2 do zrobienia na juz takze jakos nas to
    > finansowo nie wykonczy ;)

    Jeżeli zdecydujesz się na tę folię to jeszcze taka drobna moja uwaga.
    Najlepiej zleć oklejenie tych okien jakiejś firmie zajmującej się oknami lub
    wymianą szyb np. samochodowych.
    Wbrew pozorom nie jest to czynność zbyt prosta i wymaga wprawy.
    Klejenie powinno się przeprowadzić w dużej wannie lub kuwecie wypełnionej
    wodą, a cały proces klejenia powinien odbyć się pod wodą.
    Zaczyna się przyklejać od jednego z końców, lekko naciągając folię i
    dociskając stopniowo w kierunki przeciwległego końca, najlepiej przy pomocy
    miękkiego wałka (takiego do malowania ścian)
    Jeżeli będziesz robił to w powietrzu to pod folią pozostanie cała masa
    pęcherzyków powietrza, których nie da się usunąć.
    W przypadku klejenia pod wodą pozostaną kropelki wody, które bez
    najmniejszego problemu wyciska się wałkiem lub palcem, po prostu przesuwając
    je na skraj szyby, gdzie wydostaną się na zewnątrz.
    Przed klejeniem folii najlepiej jest wyjąć szybę z okna. Szyba musi być
    idealnie czysta i odtłuszczona.

  • 7. Data: 2009-11-13 10:04:43
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > Klejenie powinno się przeprowadzić w dużej wannie lub kuwecie wypełnionej
    > wodą, a cały proces klejenia powinien odbyć się pod wodą.

    Depserujesz. Sam nie robiłem, ale widzałem ekipę która przy mnie oklejała
    dziiątki a raczej setki metrów kwadratowych szkła w ściankach działowych
    między salami i w wjeściach do sal. Na pewno nie zatapiali pomieszczeń :)
    Ale widziałem ciąlge czesto spryskiwali czymś szybę (być może nawet wodą)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2009-11-13 10:36:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Jeżeli zdecydujesz się na tę folię to jeszcze taka drobna moja uwaga.

    Ta, poczytalem juz gdzies jak sie to robi porzadnie. Z uwagi jednak na
    zastosowanie, budzet i brak mozliwosci demontazu tych okien na dluzej
    bedziemy musieli to zrobic jednak na miejscu. Zreszta po przeczytaniu
    Twojego posta to zamowilem jednak tylko folie na jedno okno i zobaczymy jak
    nam to wyjdzie ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2009-11-13 11:02:06
    Od: " Janusz" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Folia - nic nie widać, nawet, jeśli na zewnątrz ciemno, a w środku jasno. U
    siebie naklejałem na szyby w łazienkach. optymalnie - wyjmujesz ramki i kleisz
    do krawędzi szyb, ewentualnie docinasz tak 1-2 mm mniej niż ramka szyby,
    myjesz okna, zakładasz rękawiczki chirurgiczne (umyj je - są talkowane). Potem
    spryskiwacz, woda destylowana i moczysz obficie szybę. Naklejasz folię od
    krawędzi dociskając tekturką, dzięki wodzie można nieco poprzesuwać, potem
    wałkiem, albo lepiej tekturką wyciskasz powietrze i nadmiar wody. Uwaga -
    przez tydzień do miesiąca wygląda nieciekawie - resztki wody (matowe plamy),
    ale po jakimś czasie woda znika (paruje przez folię??).
    No i tyle, moje błędy za pierwszym razem to: włos, odcisk palca na szybie
    (stąd rękawiczki), niedoklejone krawędzie - złapałem paluszkami i klej już nie
    złapał... .

    Pozdr.
    Janusz

  • 10. Data: 2009-11-13 12:38:25
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik " Janusz" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ... (stąd rękawiczki), niedoklejone krawędzie - złapałem paluszkami i klej
    > już
    > nie złapał... .

    No to jak z tymi foliami jest?
    Są z klejem i są bez kleju (adhezyjne).