  • 1. Data: 2009-05-13 20:09:12
    Temat: Kominek wentylacyjny szamba
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    Czy szambo żelbetowe 10m3 przykryte włazem żeliwnym (z otworami do
    podnoszenia) musi mieć kominek wentylacyjny?
    Chciałbym szambo w całości zmieścić pod wjazdem do garażu i nie bardzo mam
    jak ten kominek zrobić (chyba że jakieś kolanka i wyprowadzenie na bok).
    Producent szmba twierdzi, że kominek może być ale nie jest konieczny. Czy ma
    rację?
    --
    Pozdrawiam mkonst

  • 2. Data: 2009-05-13 21:51:28
    Temat: Re: Kominek wentylacyjny szamba
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    mkonst <m...@e...put.poznan.pl> wrote:
> [...]
    > bardzo mam jak ten kominek zrobić (chyba że jakieś kolanka i
    > wyprowadzenie na bok). Producent szmba twierdzi, że kominek może

    Może ja się nie znam, ale jeśli do szamba jest podłączony
    przykanalik, a do niego conajmniej jeden pion zakończony wentylacją
    na dachu i wszystko to jest drożne, to trudno chyba o lepszy kominek
    wentylacyjny.
    Mam (póki co w planach) identyczą sytuację i żadnego kominka nie
    będę robił.

    J.

  • 3. Data: 2009-05-14 12:01:31
    Od: "Boban " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mkonst <m...@e...put.poznan.pl> napisał(a):

    > Czy szambo żelbetowe 10m3 przykryte włazem żeliwnym (z otworami do
    > podnoszenia) musi mieć kominek wentylacyjny?

    Mam takie szambo bez kominka od 2 lat. Raz się przydarzyło, że podczas
    opróżniania szamba przez szybkozłączkę wyssało wodę z syfonu w dolnej
    łazience przez co w domu śmierdziało. Szambelan twierdzi, że kominek
    wentylacyjny zapobiegłby takiej możliwości i pewnie ma rację. Zdarzyło się to
    raz na jakieś 30 opróżnień więc nie jest to reguła. Jeżeli nie planujesz
    szybkozłączki tylko opróżnianie przez uchylony właz to w ogóle nie ma tematu.