  • 1. Data: 2009-05-13 13:47:14
    Temat: deska barlinecka bezklasowa
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Witam
    Czy ktos próbował to kupować.
    Sprzedawcy chwala że wystarczy 10-15% większa ilość aby zapewnić sobie
    ułożenie podłogi o jakości deski klasowej a cena bezklasowej to czasem
    nawet 50% ceny klasowej.
    Jak to jest, czy w ogóle warto dawać ta deskę czy lepiej kupić lepsze
    panele.
    Parkiet niestety wychodzi ok 200 zł/m2 i na pewno nie stać mnie żeby
    go ułożyć.
    Deska barlinecka czy panele pozwalaja jednak zaoszczędzić sporo na
    robociźnie i chemii.

    Pzdr
    QbaB

  • 2. Data: 2009-05-13 14:00:35
    Temat: Re: deska barlinecka bezklasowa
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    Ze dwa lata temu kupilem takie merbau
    na pokoj jakies 20 m^2 wyszlo prawie 27 metrow
    a i tak pare niedolakierowanych desek poszlo pod regal
    efekt jak przy pelnowartosciowej tyle ze przebierania duzo
    no i o 15% to zapomnij raczej 30% bym powiedzial
    no chyba ze nie bedziesz sie za bardzo przygladal ;-)
    ale i tak taniej wychodzi
    tylko sie targuj ostro mozna zdusic cene wiecej niz 50%
    jak w wawie to polecam firme timberline
    ja bralem u nich, nawet chyba cos mi dorzucili zeby nie zabraklo

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-05-13 16:49:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 06:47:14 -0700 (PDT), QbaB napisał(a):

    > Parkiet niestety wychodzi ok 200 zł/m2 i na pewno nie stać mnie żeby
    > go ułożyć.

    A moze parkiet przemysłowy lub finishparkiet? Koszt samego materiału to w
    przypadku parkietu przemysłowego około 60-70 zł/mkw, natomiast w przypadku
    finishparkietu około 130 zł/mkw (dąb classic). W przypadku finishparkietu
    doliczasz tylko koszt kleju (ok. 10 zł/mkw).

    Deska barlinecka nawet ta droższa po 120 zł/mkw i więcej, jest po prostu
    średnia - zamki często są połamane lub niekompletne (takie wychodzą z
    fabryki) natomiast od spodu wygląda jakby Barlinek przy okazji fabryki
    parkietów prowadził skup palet.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-05-13 18:05:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:
> [...]
    > jak w wawie to polecam firme timberline
    > ja bralem u nich, nawet chyba cos mi dorzucili zeby nie zabraklo

    potwierdzam. Kupiłem w kielcach deskę tali BKL na antresolę więcej pracy ale
    efekt fajny. Trzeba sie nasortować 30% to sensowny nadmiar.

  • 5. Data: 2009-05-13 20:23:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    QbaB <Q...@g...com> wrote:
> [...]
    > czasem
    > nawet 50% ceny klasowej.
    > Jak to jest, czy w ogóle warto dawać ta deskę czy lepiej kupić

    Mam u siebie pozaklasową deskę innego "wiodącego producenta".
    Kosztowała chyba nawet taniej, niż 50% ceny klasowej, ale wyglądało
    to tak, że "za flaszkie" zostałem wpuszczony na magazyn, gdzie z
    wielkiego stosu takiego pozagatunku wybierałem panel po panelu takie
    bez widocznych skaz i na tym etapie odsiew miałem gdzieś z 50%,
    odlatywały niedolakierowane, uszkodzone, bądź ze źle zrobionymi
    felcami. Mimo tego wstępnego sortowania i tak się okazało, że sporo
    niedoróbek przepuściłem (jedna się trafiła niedolakierowana
    wierzchnią warstwą lakieru i dość sporo ze źle zrobionym felcem
    (jedna strona była za płytko frezowana).

    Tak więc reasumując - jeśli masz możliwość takiego wstępnego wyboru
    (być może za dodatkową "opłatą"), to rzecz jest warta
    zainteresowania, jeśli nie - najwyżej, jeśli przewidujesz duży
    stopień pokrycia meblami, tak żeby ewentualne niedoróbki gdzieś
    gubić.

    J.

  • 6. Data: 2009-05-14 08:54:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > finishparkietu około 130 zł/mkw (dąb classic). W przypadku finishparkietu
    > doliczasz tylko koszt kleju (ok. 10 zł/mkw).

    Finishparkiet to wg mnie porażka. Sąsiadowi położyli taki merbau. Deski nie
    schodzą się idealnie, niektóre narożniki były lekko zaokrąglone, przez co
    pozostawały dziury, deski nie są idealnie w jednej płaszczyźnie z
    płytkami...
    U mnie parkieciarz położył zwykły surowy merbau, nastepnie poszpachlował
    wszelkie niedociągnięcia i za 2 tygodnie będzie cyklinował i lakierował.
    Cena materiału niemal identyczna (u mnie 20mm, sąsiad ma 15mm, u mnie deski
    14cm szerokie, u sąsiada 12cm), robociznę mam taniej (sąsiad 45zł netto za
    układanie, ja 45 brutto za kompletne wykonanie), różnica jest tylko w
    lakierze (lakier domalux super, na 30m2 pójdzie ok. 9L w cenie 190zł/5L)

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2009-05-14 10:34:09
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Finishparkiet też mnie jakos nie przekonuje.
    Myślałem jeszcze o mozaice i próbie samodzielnego ułożenia. Gorzej z
    cyklinowaniem ale jakby dobrze wyszło to może cyklinowanie tylko w
    salonie a w sypialni i pokojach dzieci od razu lakier.

    pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2009-05-14 12:57:52
    Od: s...@g...com

    On 14 Maj, 12:34, QbaB <Q...@g...com> wrote:
> [...]
    > cyklinowaniem ale jakby dobrze wyszło to może cyklinowanie tylko w
    > salonie a w sypialni i pokojach dzieci od razu lakier.

    Ja kupiłem jak później sie okazało (po rozpakowaniu) barlinka w Leroy-
    u.
    I kurcze aż dzisiaj popatrze na podłoge bo mi się wydawało że wszystko
    jest ok.

    Płaciłem jakies 60 zł/m2

  • 9. Data: 2009-05-14 13:18:30
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 14 Maj, 14:57, s...@g...com wrote:

> [...]
    > u.
    > I kurcze aż dzisiaj popatrze na podłoge bo mi się wydawało że wszystko

    Była taka promocja, ale grubość tych desek to 10 mm a nie 14-15 mm jak
    normalnie.

    pzdr
    QbaB

  • 10. Data: 2009-05-14 21:53:12
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    Kup sobie parkiet pozaklasowy ,najlepiej jesionowy[ma ciekawe wzory biały z
    czarnymi pregami].Przy odrobinie umiejętnosci ułozysz sam,cyklinowanie najlepiej
    zlecić fachowcowi.[trzeba szpachlować]
    Masz 2 cm litego drewna a do tego ciekawy wzór.Jak zajmowałem sie parkietami to
    sporo tego kłdłem znajomym,z czego sa bardzo zadowoleni.
    W okolicy krakowa było to w cenie ponizej 30zł.
    Pogooglaj: Jarzabek producent parkietu:http://www.parkiet-jarzabek.com.pl/
    Powiedz ze chcesz pozaklas.
    pozdro.jack