  • 1. Data: 2009-05-13 15:56:17
    Temat: rura do gwc
    Od: "qbi" <s...@g...pl>

    Witam

    Mam możliwość kupienia w dobrej cenie rury PE-HD fi 200 zamierzam ją położyć
    w ziemi jako gwc. Czy można ??

  • 2. Data: 2009-05-13 16:18:49
    Temat: Re: rura do gwc
    Od: BartekK <s...@N...org>

    qbi pisze:
    > Mam możliwość kupienia w dobrej cenie rury PE-HD fi 200 zamierzam ją położyć
    > w ziemi jako gwc. Czy można ??
    Móc to można, nie widzę przeszkód prawnych. Ale sensu też niewiele - to
    są raczej grubościenne rury (?), a HDPE jest raczej dobrym izolatorem
    cieplnym. W dodatku rura "wielka" - 99,9% powietrza przeleci sobie
    środkiem, nawet nie dotykając powierzchni ścianek, i tyle z wymiany
    ciepła...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-13 17:53:30
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Mam możliwość kupienia w dobrej cenie rury PE-HD fi 200 zamierzam ją
    > położyć
    > w ziemi jako gwc. Czy można ??

    PE-HD ? nie PCV ? dziwne... HDPE produkuje sie raczej do
    srednicy 110, potem sa juz koszmarnie drogie, przeciez to rura
    wodociagowa.
    Jaki to ma kolor?

    jezeli jest to jednak kanalizacyjna PCVka czerwona (ceglasta)
    to spytaj, czy nie jest to pcv spienione.
    Spienione dobrze izoluje cieplo, i kicha.

    Rura nie powinna byc zbyt cienkoscienna, bo ja zgniecie zasypka,
    ani zbyt gruba, bo przewodzenie ciepla gorsze.

    ja bym dawal ok. 3 mm.

    Poczytaj tez o zaleznosci fi od zapotrzebowania. 200 na domek
    wystarczy z zapasem, moze nawet 160 byu wystarczylo.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-05-13 18:37:13
    Od: "qbi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > PE-HD ? nie PCV ? dziwne... HDPE produkuje sie raczej do
    > srednicy 110, potem sa juz koszmarnie drogie, przeciez to rura
    > wodociagowa. Jaki to ma kolor?
    nie mam na myśli wodociągowej jest to rura do odwodnienia np Hali lub mostu
    koloru czarnego
    > jezeli jest to jednak kanalizacyjna PCVka czerwona (ceglasta)
    > to spytaj, czy nie jest to pcv spienione.> Spienione dobrze izoluje
    > cieplo, i kicha.
    PCV pomarańczowa (ceglasta) lita (nie spieniona) nie izoluje ??

  • 5. Data: 2009-05-14 07:16:20
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > PCV pomarańczowa (ceglasta) lita (nie spieniona) nie izoluje ??

    PCV pomarańczowa (ceglasta) lita (nie spieniona) izoluje
    gorzej, niz PCV pomarańczowa (ceglasta) (spieniona).

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-05-15 09:52:19
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    pluton <z...@p...onet.pl> wrote:

    > PCV pomarańczowa (ceglasta) lita (nie spieniona) izoluje
    > gorzej, niz PCV pomarańczowa (ceglasta) (spieniona).
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Kiedys zainteresowałem się tym sprzedającym jak szukałem rur do schowania
    kabli w ziemi, teraz nie wiem jak sie mają jego ceny do innych ale pojawiają
    się u niego różne rury. Może coś podpasuje ?
    6807&&listing_sel=2&listing_interval=7&buy=

    Pozdrawiam Gejzero

  • 7. Data: 2009-05-15 12:39:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Kiedys zainteresowałem się tym sprzedającym jak szukałem rur do schowania
    > kabli w ziemi,

    Kable w ziemi to ja chowam w HDPE fi32, ale nie fi 200 ! :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-05-18 08:24:05
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    > Kable w ziemi to ja chowam w HDPE fi32, ale nie fi 200 ! :)
    >
    > pozdrawiam
    > pluton
    Ale ja sie rozglądałem za 110 bo to przejscie miedzy domem a budynkiem
    gospodarczym i rozwiązanie przyszłościowe, narazie idzie 10 skrętek na
    połączenie do serwerowni ;) To tak odbiegając od tematu a linka podalem bo
    gosciu ma rury fi 200. ;)

    Pozdrawiam

    Gejzero

  • 9. Data: 2009-05-18 10:57:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ale ja sie rozglądałem za 110 bo to przejscie miedzy domem a budynkiem
    > gospodarczym i rozwiązanie przyszłościowe, narazie idzie 10 skrętek na
    > połączenie do serwerowni ;)

    Komputer w domu i w zagrodzie ? :)
    Zrob radiowke.

    pozdrawiam