  • 1. Data: 2010-10-24 19:23:25
    Temat: Kominy w domu
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Witam,
    mam w nowo budowanym domu (dół i użytkowe poddasze) dwa kominy.
    W każdym kominie są: 1 przewód wentylacyjny, 1 przewód do dymu.

    Komin nr 1:
    - przewód wentylacyjny jest przeznaczony do kuchni na dole,
    - przewód do dymu jest przeznaczony do kominka w salonie,

    Komin nr 2
    - przewód wentylacyjny jest przeznaczony do łazienki na dole, oraz do
    łazienki na górze, dodatkowo przewód ten jest również podłączony do
    kotłowni;
    - przewód do dymu jest przeznaczony do kotłowni na dole

    Czy takie coś jest zgodne z przepisami? Czy będzie trzeba coś zmieniać, aby
    "odebrać" dom?

  • 2. Data: 2010-10-24 19:45:14
    Temat: Re: Kominy w domu
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "nintendo" <n...@...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > W ka?dym kominie s?: 1 przewód wentylacyjny, 1 przewód do dymu.
    >
    > Komin nr 1:
    > - przewód wentylacyjny jest przeznaczony do kuchni na dole,
    > - przewód do dymu jest przeznaczony do kominka w salonie,
    >
    > Komin nr 2
    > - przewód wentylacyjny jest przeznaczony do ?azienki na dole, oraz do
    > ?azienki na górze, dodatkowo przewód ten jest równie? pod??czony do
    > kot?owni;
    > - przewód do dymu jest przeznaczony do kot?owni na dole
    >

    > Czy takie co? jest zgodne z przepisami? Czy bedzie trzeba co? zmieniaae, aby

    Nie jest. Trzeba bedzie dobudowac trzy kanaly wentylacyjne.

  • 3. Data: 2010-10-24 20:30:07
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Do kominka powinieneś mieć komin spalinowy i wentylacyjny.
    Do kotłowni tak samo - chyba, że będziesz ogrzewał piecem na prąd.
    Do kuchni (do okapu) dodatkowy komin wentylacyjny (ale może być spiro i
    dachówka wentylacyjna - taka z kominkiem).
    Do każdej z łazienek oddzielny komin lub spiro do wentylacji.

    Czyli, tak jak pisał Wiliam Bonawentura, brakuje 3 pionów wentylacyjnych.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2010-10-24 20:48:16
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > Do każdej z łazienek oddzielny komin lub spiro do wentylacji.
    >
    > Czyli, tak jak pisał Wiliam Bonawentura, brakuje 3 pionów wentylacyjnych.

    Do kominka wentylacyjny? Czy do pokoju w którym jest kominek? :)
    A jeśli w kotłowni jest okno to też trzeba?

    Ogólnie to czemu tak ma być, że dla każdej z łazienek ma być osobny komin
    wentylacyjny - na jakiej podstawie jest taki wymóg?

  • 5. Data: 2010-10-24 22:48:50
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 22:48, nintendo pisze:

    > Ogólnie to czemu tak ma być, że dla każdej z łazienek ma być osobny komin
    > wentylacyjny - na jakiej podstawie jest taki wymóg?

    Na podstawie rozsądku. Akurat tutaj bym nie rezygnował.

    M.

  • 6. Data: 2010-10-25 07:31:47
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ja własnie daltego mam 5 kominów na dachu a obok 80% domów ma po jednym i
    nie rozumiem tego

  • 7. Data: 2010-10-25 18:31:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-10-2010 o 09:31:47 Rafa? <a...@c...nospam.pl> napisał(a):

    > ja w?asnie daltego mam 5 kominów na dachu a obok 80% domów ma po jednym i
    > nie rozumiem tego
    Bo zamiast kominów mają wentylacje mechaniczną :) rano mechanicznie
    otwierają okna
    i czasami wieczorem :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-10-25 19:02:20
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 20:31, janusz_kk1 pisze:

    > Bo zamiast kominów mają wentylacje mechaniczną :) rano mechanicznie
    > otwierają okna
    > i czasami wieczorem :)

    Widziałem stary dom (w którym kiedyś były piece węglowe), który ma
    wentylację w każdym pomieszczeniu poza .... łazienką :-). Tam pieca nie
    było.

    M.

  • 9. Data: 2010-10-25 19:46:06
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > ja własnie daltego mam 5 kominów na dachu a obok 80% domów ma po jednym i
    > nie rozumiem tego

    może wszyscy procz Ciebie maja rekuperacje ;))...
    a wentylacje trzeba miec wszedzie gdzie to nakazuje rozporzadzenie ministra
    infrastruktury (z dnia 12 kwietnia 2002 r.(Dz. U. Nr 75, poz. 690)
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie)
    pzdr

  • 10. Data: 2010-10-27 09:52:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Do każdej z łazienek oddzielny komin lub spiro do wentylacji.
    >
    > Czyli, tak jak pisał Wiliam Bonawentura, brakuje 3 pionów wentylacyjnych.

    Jeżeli w kotłowni jest kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania i
    doprowadzonymi doń z zewnątrz przewodami powietrzno-spalinowymi - wentylacja
    nie jest wymagana.
    --
    Jackare