  • 1. Data: 2010-10-24 18:50:40
    Temat: Sens ekonomiczny docieplenia takiego domu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    jest sobie domek drewniany z lat 60 tych grubość ściany z drewna to jakieś
    18 cm
    obłożony cegłą silikatową w środku pustka 3 cm
    jakie parametry izolacyjne ma taka ściana ,
    o ile wiem cegła ma słabe właściwości izolacyjne więc tak naprawdę izoluje
    drewno i pustka ,tylko ile
    i teraz pytanie czy byłby sens ekonomiczny docieplać taki dom styropianem 10
    cm
    w tej chwili cegła wygląda ładnie więc chodzi tylko o termomodernizację
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-24 19:33:26
    Temat: Re: Sens ekonomiczny docieplenia takiego domu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 20:50:40 Szumek <k...@i...pl> napisał(a):

    > Witam
    > jest sobie domek drewniany z lat 60 tych grubo?ae ?ciany z drewna to
    > jakie?
    > 18 cm
    A to pełne drzewo czy jakieś okrąglaki ze szparami?

    > ob?o?ony ceg?? silikatow? w ?rodku pustka 3 cm
    Pustka ma wentylację czy zamknięta

    > jakie parametry izolacyjne ma taka ?ciana ,
    > o ile wiem ceg?a ma s?abe w?a?ciwo?ci izolacyjne wiec tak naprawde
    > izoluje
    > drewno i pustka ,
    Zgadza się.

    tylko ile
    > i teraz pytanie czy by?by sens ekonomiczny docieplaae taki dom
    > styropianem 10
    > cm
    > w tej chwili ceg?a wygl?da ?adnie wiec chodzi tylko o termomodernizacje
    > pozdrawiam
    A czym grzejesz, jak powierzchnia domu, ile ci idzie opału, jakie okna,
    drzwi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-10-24 20:58:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > i teraz pytanie czy byłby sens ekonomiczny docieplać taki dom styropianem
    > 10 cm
    > w tej chwili cegła wygląda ładnie więc chodzi tylko o termomodernizację
    > pozdrawiam

    Temat nie jest prosty. W murowanym domu pustke mozna by wypelnic pianka
    krylaminowa i byloby po ociepleniu. Jednak w drewniaku moze to powodowac
    gromadzenie sie wilgoci w drewnie. Najlepszym sposobem byloby ocieplenie
    welna samej sciany drewnianej. W Twoim przypadku owa sciana musi miec
    mozliwosc wysychania a zatem konieczne jest zachowanie szczeliny
    wentylacyjnej, co z kolei stawia pod znakiem zapytania docieplanie sciany z
    cegly. Nie wiem czy isnieje cos takiego jak sypka welna mineralna, ale IMHO
    to bylby najlepszy sposob w Twoim przypadku.
    Moze Tornad sie wypowie, On ma doswiadczenie w drewniakach.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-10-24 21:05:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 22:58, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > cegly. Nie wiem czy isnieje cos takiego jak sypka welna mineralna, ale IMHO
    > to bylby najlepszy sposob w Twoim przypadku.

    Istnieje keramzyt w granulkach :) Tyle, ze 3cm to troche malo na
    sensowne docieplenie :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-10-24 21:10:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    j.googlegroups.com...

    >Istnieje keramzyt w granulkach :) Tyle, ze 3cm to troche malo na
    >sensowne docieplenie :(

    Ale widzisz, to nie jest zly pomysl. Keramzyt zamknie sczeline konwekcyjnie
    i izolacja styropianem z zewnatrz zaczyna miec sens.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-10-25 20:48:48
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Szumek napisał:
> [...]
    > cm
    > w tej chwili cegła wygląda ładnie więc chodzi tylko o termomodernizację

    Zabrzmi jak herezja. ale dobra pustka nie jest zła i jeśli nie ma tam
    wymiany powietrza, to jest całkiem niezłym izolatorem ( w sumie
    styropian to taka pustka, tylko w plastikowym opakowaniu).

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2010-10-27 12:37:30
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Sens może mieć, najważniejsze to policzyć nie tyle opór cieplny co ewentualność
    skraplania się wilgoci w przegrodzie.
    Gdyby nie chodziło o pieniądze to myślałbym raczej o wełnie.
    Poza tym zapewne dużo ciepła ucieka przez podłogę, przez strych, przez wentylację,
    przez okna.

    -----