  • 1. Data: 2010-10-24 08:55:35
    Temat: zawor termostatyczny na powrocie kominka - jaki ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej!

    Pytanie do instalatorow (Janusz? Jacek?) -> czego najlepiej uzyc na
    powrocie kominka, zeby trzymal te zalecane 50-60st ? W tej chwili mam
    poprostu zasilanie do wymiennika i z wymiennika powrot prosto do
    kominka. Nie pamietam gdzie mam pompe - chyba na powrocie. Sterownik
    troche dziadowski (choc szpanersko wyglada bo ma plyte czolowa ze
    szkla i jest dotykowy ;) bo ustalic temp. sie da ale on jeszcze przez
    pare minut (chyba 5) trzyma wlaczone pompy, co przy zimnym buforze
    powoduje spadek temperatury w tym obiegu do np 30-35st C, co zapewne
    wplynie znaczaco na zywotnosc plaszcza. Najwyzszy czas przed zima zeby
    cos takiego tam wstawic, wiec pytam - co najlepiej? :)
    Dzieki z gory,
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-10-24 09:05:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej,

    Honeywell TM50 moze byc ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-10-24 09:15:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 11:05, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > Hej,
    >
    > Honeywell TM50 moze byc ? :)

    Tylko on ma na wejsciu temp. MAX 90stC, a w kominku to czasem moze byc
    wiecej.. Nie rozplynie sie? Moze jednak cos innego ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-10-24 09:22:30
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    h.googlegroups.com...
    Tylko on ma na wejsciu temp. MAX 90stC, a w kominku to czasem moze byc
    wiecej.. Nie rozplynie sie? Moze jednak cos innego ? :)

    Ja mam trójdrogowy Honeywell TM200 na wyjściu zbiornika 300l który w lecie
    solarami nieraz rozgrzewany jest do ponad 90stC i nic mu się nie dzieje.

    Marek

  • 5. Data: 2010-10-24 09:24:50
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam trójdrogowy Honeywell TM200...

    A i jeszcze jedno. Występuje w wersjach na kroćce i śrubunki. Ja kupiłem na
    śrubunki bo lepiej wykręcić w razie czego.

    Marek

  • 6. Data: 2010-10-24 09:42:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:8aaefb44-4b8b-4c1b-8317-b6febd9c6fe0@
> [...]
    > solarami nieraz rozgrzewany jest do ponad 90stC i nic mu się nie dzieje.

    TM200 rzeczywiscie w katalogu ma te same parametry temperaturowe co
    TM50. Pytanie tylko czy TM50 do mojego zastosowania wystarczy, bo jest
    2 x tanszy (~120 pln VS 250 pln). Nie wiem czym sie rozni - pewnie max
    przeplywem ?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-10-24 10:44:31
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    d.googlegroups.com...
> [...]

    >TM50. Pytanie tylko czy TM50 do mojego zastosowania wystarczy, bo jest
    >2 x tanszy (~120 pln VS 250 pln). Nie wiem czym sie rozni - pewnie max

    Różnica między nimi jest taka że TM200 ma zabezpieczenie wypływu gorącej
    wody w przypadku zaniku zimnej a to akurat ci jest niepotrzebne przy kominku
    a u mnie to było warunkiem szalenie istotnym. Reszta parametrów jak przepływ
    i zakresy regulacji są identyczne.
    Bardzo dobre sa też podobno zawory ESBE ale akurat nie użytkuję takiego. Są
    podziały na montujących ESBE i Honeywella a ja powiem tylko że w zestawach
    solarnych Hewalexa znajdują się ESBE więc muszą też wytrzymywać spore
    obciążenia cieplne.

    Marek

  • 8. Data: 2010-10-24 12:47:21
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wplynie znaczaco na zywotnosc plaszcza. Najwyzszy czas przed zima zeby
    > cos takiego tam wstawic, wiec pytam - co najlepiej? :)

    Skoro masz wymiennik to nie musisz sie chronic przed zimna woda z obiegu
    grawitacyjnego drogimi zaworami, ladomatami itd. Wystarczy dowolny termostat który
    wylaczy pompe ponizej 50 stopni.

  • 9. Data: 2010-10-24 13:19:18
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>
    napisal w wiadomosci news:ia19sv$pjr$1@news.onet.pl...

    > Skoro masz wymiennik to nie musisz sie chronic przed zimna woda z obiegu
    > grawitacyjnego drogimi zaworami, ladomatami itd. Wystarczy dowolny
    > termostat który wylaczy pompe ponizej 50 stopni.

    Drogi znaczy tez pewny w dzialaniu przy duzych obciazeniach cieplnych.
    Zwykly zawór Caleffi bezie go kosztowal moze jakies 120-150zl podczas gdy
    Honeywell czy Esbe 220-280zl. Ja bym nie ryzykowal tu czyms tanim.

    Marek

  • 10. Data: 2010-10-24 13:39:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 10:55:35 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > wplynie znaczaco na zywotnosc plaszcza. Najwyzszy czas przed zima zeby
    > cos takiego tam wstawic, wiec pytam - co najlepiej? :)

    No miałem ten sam problem i rozwiązałem go sterownikiem, włącza mi pompę
    jak osiągnie 75st i wyłącza przy 65. Pompy pracują paręnaście minut aż
    opróżnią wkład z gorącej wody i się wyłączają.
    Sterownik robiłem sam, prosty analogowy, czujniki termistory
    przyklejone na płaszczu u góry, pod ociepleniem, cały płaszcz mam zawinięty
    wełną z folią na wierzchu, jak znajdę zdjęcia to pokażę. tylko na rurę do
    pieca dałem radiator
    żeby odzyskać trochę więcej ciepła.
    Co do termostatów to mają za małe przepływy nawet 1". lepszy byłby zawór
    czterodrogowy.
    Ja zauważyłemże jak się woda zagrzeje to później szybko temp rośnie i
    trzeba szybko
    ją wymienić, z tego względu przerabiałem rurki z wkładu do wymiennika z 22
    na 28
    bo istniała groźba zagotowania kominka.

    --
    Pozdr