  • 1. Data: 2010-10-24 18:51:19
    Temat: czym przykleic marmur do metalu ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Jou,

    Co najlepiej zlapie marmur (strona polerowana, sliska, gladka) z
    metalem (katownik metalowy - moge w nim nawiercic dziury zeby klej
    "wyplynal" po wklejeniu). Dobrze, zeby klej dalo sie nalozyc troche
    grubsza warstwa (3-5mm), bo katownik moze nie wyjsc idealnie tam gdzie
    jest marmur.

    Epoksydowy? Czy moze jakis na bazie zywic? Takim kleili u kamieniarza
    - znacie jakas nazwe konkretnego produktu ? Potrzebuje przykleic w
    sumie ok metra dlugosci marmuru, styk z katownikiem bedzie mial ok 3cm
    szerokosci. Marmur bedzie z jednej strony solidnie oparty, z drugiej
    wisi w powietrzu i trzeba go do katownika przykleic (a katownik bedzie
    przykrecony solidnie do sciany). Dobrze, jakby klej byl lekko
    elastyczny!

    Moze czyms w rodzaju soudal fix all ? Obawiam sie tylko ze bedzie za
    slabe i zbyt elastyczne hm...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-10-26 04:31:42
    Temat: Re: czym przykleic marmur do metalu ?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Przejdz sie do kamieniarza.
    Ja tak zrobilem i kupilem za 10 zl porcje kleju dwuskladnikowego (nalozyl mi
    "do papierka" z duzych puszek).
    Klej jest bialy, gesty, po stwardnieniu nieco elastyczny. To, co kleilem
    trzyma juz kilka lat.
    Otwory w metalu zrób obowiazkowo, bo nie wiem, jak z adhezja tego kleju do
    metalu.
    Jacek