    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Którą drabinę wybrać?
    Date: Sat, 25 Aug 2012 21:40:50 +0200

    Muszę zakupić, drabinę wychodzi mi, że 3x11 stopni wystarczy.
    Głównie używane będą dwa segmenty, ale sporadycznie będę musiał się
    wspiąć wyżej i potrzebny będzie trzeci segment, ważne też jest żeby
    drabinę można było postawić na schodach.
    Drabina będzie użytkowana głównie przy pracach domowych, po wstępnym
    przeglądaniu różnych stron internetowych i opinii w moim zasięgu cenowym
    pozostały takie drabiny:
    Drabex
    http://allegro.pl/drabiny-drabina-aluminiowa-3x11-dr
    abex-na-schody-i2575983667.html
    Krause
    http://allegro.pl/drabiny-drabina-aluminiowa-3x11-kr
    ause-na-schody-i2583124183.html
    Z tabelek wynika, że Drabex jest cięższy i sięga wyżej, czy jest
    możliwe, że jest też trwalszy i mocniejszy niż Krause?
    Tylko czy można wierzyć do końca w te tabelki?
    Oglądałem w Castoramie dokładnie tą samą drabinę Krause, ale po pierwsze
    nie dali mi się na nią wspiąć żebym mógł przetestować stabilność. ;)
    Po drugie w/g pracownika Castoramy Krause robi rabiny na schody tylko z
    parzystą liczbą stopni, no i faktycznie takie zestawienia u siebie
    mieli. Niestety 10-cio stopniowa trochę za krótka, a 12-tka za długa i
    droższa. Na podanej stronie z linka z drabiną Krause twierdzą, że 3x11
    jest też na schody.
    Nie wiem już komu wierzyć więc mocno biorę pod uwagę tego Drabex-a,
    warto się w to pchać, czy może macie jakieś inne sprawdzone drabiny.
    Dodam, że sąsiad ma Alve, 3x10, ale niestety gdzieś mu się zapodział
    ostatni najlżejszy i najwęższy element i nie mam jak jej całej
    przetestować. Ale twierdzi, że po całkowitym rozłożeniu drabina była
    bardzo "giętka", ponieważ to indywidualne odczucie ale jednak, to jakoś
    nie brałem drabin tej firmy pod uwagę, może to błąd, bo nie są takie
    złe, a są o ponad 100 zł tańsze.