  • 1. Data: 2013-03-11 20:10:35
    Temat: Kupno szeregu od developera - procedura odbioru
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam!

    Odnoszę wrażenie, że większość pisujących tu osób buduje sobie domy.
    Mój wybór będzie dla wielu nierozsądny - ale decyzja już chyba zapadła ;-)
    Kupuję segment w szeregowcu.
    Koszt około 410-440 tys. Nie wiem, ile uda się wynegocjować...
    Niedaleko granic Wrocławia. Do pracy wychodzi mi odległość ~9km. Metraż ~125
    kwadratów.

    No i proszę o garść porad: na co przede wszystkim zwrócić uwagę w trakcie
    oglądania/odbioru?
    Gdzie szukać ewentualnych wad/usterek, które mogą mi później generować
    nieprzewidziane koszty?

    Jeśli to istotne, to w standardzie sprzedają min.: tynki gipsowe (maszynowe,
    III kat.), instalacja elektryczna, oświetleniowa i domofonowa (el. z
    włącznikami i gniazdkami, ale pewnikiem i tak trzeba będzie je wyciepać, bo
    się białe żonce nie spodobają), , instalacja tv i tel., instalacja CO
    (grzejniki z zaworami i głowicami termostat., piec gazowy z zamkniętą komorą
    spalania z zasobnikiem wody (120l)), drzwi wejściowe antywłamaniowe, brama
    garażowa uchylna. Stolarka okienna PCV i parapety wewn. konglomerat. Schody
    betonowe.
    Powyższe zerżnięte z opisówki.

    Na czym zwykle developerzy oszczędzają?
    Grubości ocieplenia raczej nie sprawdzę (i tak jest mizerna: 12cm styropianu
    na bloczkach SILKA 25cm). Na piecu się nie znam (Brotje energy top) - ale i
    tak nie sądzę, żeby "wynegocjować" wymianę na inny/lepszy.
    Gdzie szukać "fuszerek", które powinny być poprawione "od ręki"?

    Nie wiem na ile możliwe jest odpowiedzenie na pytania jw., ale zapytać nie
    zaszkodzi.

    Z góry dzięki za wszelkie info.
    Robert

  • 2. Data: 2013-03-11 21:26:26
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    A moglbys miec podlogowke wszedzie, grubo styro pod posadzka rzecz jasna.
    Kalafior to nie jest ladny mebel...

    Instalajca alarmowa (samemu to 200zl za kabelek max - przed tynkami
    oczywiscie), otwory na rury REKUPERACJI na przyszlosc, styro nie widzisz jak
    kladka co nie? Szeregowki u jakiegos ***** na Klecinskiej byly po melon (no nie
    caly) a styro lepili jakby ocieplali stodole. Sam widzialem jak polowa
    ocieplenia wykuszy odpadla, klejone na placki i jak widac byle jak, byle
    przykryc i zatynkowac a naiwniak pozniej bedzie sie martwil. Gdzies wgralem
    zdjecie, do znalezienia na sieci. Zapewne caly budynek tak ocieplili huehue.

    Kupic mozna ale na lapy patrzec trzeba :| Jak ociepla poddasze... na pewno nie
    pianka ale wata, chociaz uczciwie upchaja czy tak jak sie uda uciac tak zrobia
    ;)? Nie wiesz...

    Pieca nie oceniam, mozesz kupic viessmana i zapewne przeplacisz krocie ale
    bedziesz sie jaral ze najlepszy, ponoc :)

  • 3. Data: 2013-03-11 21:49:35
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdzie szukać "fuszerek", które powinny być poprawione "od ręki"?
    >
    > Nie wiem na ile możliwe jest odpowiedzenie na pytania jw., ale zapytać nie

    znajomi stawiaja szeregowce (po 7-8szt. w ciagu) - sprawdzaj wszystko ;)
    przy takiej inwestycji nie ma szans na dopilnowanie wszystkiego i wszystkich
    na budowie szczegolnie ze w ich przypadku nie robi tego profesjonalna firma
    budowlana od A do Z.

  • 4. Data: 2013-03-11 22:44:53
    Od: "win64" <p...@o...eu>

    > Mój wybór będzie dla wielu nierozsądny - ale decyzja już chyba zapadła ;-)
    > Kupuję segment w szeregowcu.

    Ja jeżeli bym kupował to nie pierwsz czy ostatni w szeregu.
    Tańsze ogrzewanie, grzeją trochę sąsiedzi.
    Parking.
    Pewnie nie sprawdzisz, ale jakość ocieplenia stropu/dachu
    ma kolosalne znaczenie.
    Silka OK, ale jakiś oszczędny deweloper z tymi 12 cm styropianu.
    Nawet nie oszczędny, tylko głupi.

  • 5. Data: 2013-03-12 00:42:47
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Robert" <a...@p...jak.trzeba> wrote in message
    > Grubości ocieplenia raczej nie sprawdzę (i tak jest mizerna: 12cm styropianu
    > na bloczkach SILKA 25cm).

    jezeli gaz juz jest i mozna grzac to kilka stowek wydanych na kogos z kamerka
    termowizyjna moze byc niezlym argumentem w negocjacjach a w najgorszym przypadku
    uchronic przed wtopieniem duzej kasy w remonty, allegro jest pelne takich uslug

    http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&o
    rder=d&sg=0&string=termowizyjna

  • 6. Data: 2013-03-12 08:08:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 11, 8:10 pm, "Robert" <a...@p...jak.trzeba> wrote:
    > Odnoszę wrażenie, że większość pisujących tu osób buduje sobie domy.
    > Mój wybór będzie dla wielu nierozsądny - ale decyzja już chyba zapadła ;-)
    > Kupuję segment w szeregowcu.

    A gdzie toto stoi? O ile to nie tajemnica :]

    Przy odbiorze jeśli o detale chodzi, to najważniejsze:
    - czy nie ma gdzieś wilgoci, grzyba
    - czy okna są dokładnie umyte i nieporysowane (lekko brudne okna mogą
    skrywać paskudne rysy)
    - równe kąty i ściany (według normy możesz mierzyć kątownikiem 1mx0,5m
    i nie powinno być odchyłki większej jak 3mm zdaje się, doczytaj)
    - równe kafelki i fugi (szczelinomierz do łapy, też jest na to
    norma ;)

    pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2013-03-12 10:47:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 11 Mar 2013 22:44:53 +0100 osobnik zwany win64 napisał:

    > Silka OK, ale jakiś oszczędny deweloper z tymi 12 cm styropianu. Nawet
    > nie oszczędny, tylko głupi.

    dlaczego głupi? Jeśli sprzeda to znaczy, że dobrze skalkulował

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2013-03-12 11:15:43
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "win64" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    Czesc ;-))
    > Ja jeżeli bym kupował to nie pierwsz czy ostatni w szeregu.

    IMHO, wrecz przeciwnie, kup pierwszy lub ostatni, masz przejscie wokol
    domu i tylko jednego sasiada.
    Owszem sciana zewnetrzna do konserwacji raz na jakis czas, ale w
    zasadzie ogrodzisz sie od reszty i nawet nie bedziesz wiedzial ze mieszkasz
    w szeregowce.

    Na co zwracac uwage ....

    Pomierz wszystkie pomieszczenia, zlap przekatne, wlacz ogrzewanie i luknij
    czy wszystko grzeje, na 99.9% okna wymagaja regulacji a na 50% sa zle osadzone,
    sprawdz
    czy wieje mocno spod parapetow.

    Sprawdz kanalizacje, wode, wentylacje (kominiarz), sprawdzasz kazdy
    wylaczni/wlacznik, kazdy
    punkt oswietlenia czy dziala, zdaza sie ze po prostu swiatlo nie swieci a w gniazdku
    nie ma pradu
    itp itd.

    Przy bramie zaobserwuj czy nic nie haczy nie trze itp itd.,

    Dokumentacja i projekt wszystkich instalacji, zeby nie bylo ze wbijesz gwozdza
    w kabel, a spec od kuchni dokonczy dziela zniszenia wszelkicj instalacji podczas
    montazu mebli i osprzetu :-)

    ZANIM podpiszesz cokolwiek to wszystkie wady maja byc usuniete.

    Nic na potem, nic na protokole do poprawy WSZYSTKO ma byc zrobione na juz i na teraz,
    sprawdzasz ponownie, jesli jest ok jedziesz do notariusza.

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2013-03-12 11:37:15
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > ma kolosalne znaczenie.
    > Silka OK, ale jakiś oszczędny deweloper z tymi 12 cm styropianu.

    czemu głupi, ja mam 12 na frez + porotherm 38 i 260m2 (po posadzkach
    mierzone ) spalam 3-3,5T miału ok 15tys kWh rocznie
    co daje super wynik, dlaczego uwazasz ze to zle 12cm?
    w całym domu oczywiście 22stopnie garaz tylko 17.

    tu raczej jakośc wykonania jest dosyć istotna
    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2013-03-12 11:41:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 22:44:53 UTC+1 użytkownik win64 napisał:
    > Silka OK, ale jakiś oszczędny deweloper z tymi 12 cm styropianu.
    >
    > Nawet nie oszczędny, tylko głupi.

    Ja rzekłbym wprost przeciwnie- rozrzutny z tymi 12cm
    U nas standard deweloperski to 8cm
    3 bliżniaki niedaleko mojego domu- w zeszłym roku wioisną kleili styro 8cm
    Kila km dalej- osiedle kilkunastu domków jednorodzinnych(wszystkie jednakowe
    masakrycznie to wygląda)tez styro 8cm
    Tak się skłąda że racji bliskiego sasiedztwa widziałem jak budowali te 3 blizniaki a
    "deweloper" budujący te kilkanascie domów(docelowo prawie 30szt ma być) to mój dobry
    znajomy a z pewnych innych względów bywam czesto u niego na tym budowanym osiedlu.
    Ceny za domki ma atrakcyjne więc już chyba 10domów jest sprzedane. Ludzie kupuja
    oczami więc gościu w pierwszej kolejnosci robi, ogrodzenie, elewacje, trawniki, tuje
    itp.
    Ale widząc jak i z czego on te domy buduje to w życiu bym nie kupił takiego domku.
    Dodam jeszcze w życiu bym nie kupił domu którego procesu budowy od poczatku do końca
    nie widziałem.
    Autor watku pisze 440tys stan deweloperski. Do zamieszkania więc wyjdzie 600tys za
    125metrowy budynek niewiadomo jak ocieplony, z niewiadomo jakimi późniejszymi
    kosztami eksploatacji/ogrzewania, z niewiadomo jakimi sąsiadami(chyba Rentier tu
    kilka swoich przygód z "przyjemnym" sasiadem z blizniaka opisywał).