    From: Kadar Oszmiański <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Legionelli
    Date: Mon, 19 Oct 2020 17:22:12 +0200

    Naczytałem się o Legionelli i tak sobie myślę, że w takim zbiorniku jak
    tu gdzie mieszkam to takiej bakterii musi być dużo i nie ma sposobu jej
    wytępić. Pisałem już o rozwiązaniu jakie zastosowali właściciele.
    Kolektory słoneczne nagrzewają wodę w zbiorniku (spory) a dodatkowo
    jeśli komuś mało połączony jest z bojlerem elektrycznym. Przez 2
    miesiące, do póki nie załapałem jak to działa, włączony był bojler i
    chodziło to wszystko razem. Os roku w łaściwie korzystam tylko z
    kolektorów. Całkowicie wystarczająco nagrzana jest woda do mycia. Tym
    bardziej, że korzysta z tego tylko jedna osoba. Na panelu pokazywana
    jest temperatura. Teraz już wiem, że jest to temperatura kolektorów a
    nie wody. Latem dochodziła do ok. 80 stopni teraz 60 ma tylko po
    południu (ale woda jest dostatecznie ciepła wręcz gorąca) za to rano
    spada do 20. Jeśli to jest temperatura paneli to woda nigdy nie
    przekroczy temperatury w której taka bakteria ginie. Czy to oznacza, że
    tam jest wylęgarnia tej bakterii? Zbiornik jest praktycznie bezobsługowy
    i w zasadzie nie ma możliwości wprowadzenia do niego innej wody
    (goracej). Jak to jest z tymi bakteriami?
    --
    Kadar

    Avast.