  • 11. Data: 2012-07-25 12:02:05
    Temat: Re: Łożyska - wyjasnijcie prosze
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> schrieb im Newsbeitrag
    news:jumvff$66o$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2012-07-24 18:23, Andy Niwinski pisze:
    >>

    > Nie przy suchych tulejach ślizgowych. :P

    Ale ja nie odnosiłem się do całokształtu problemu wszelkich łożysk, tylko
    do:

    >>> plastikowym

  • 12. Data: 2012-07-25 17:25:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 08:10:47 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > "Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Ty weż już zajmuj się zupami i kotletami, fachowcu z bożej łaski....

    Widzę, że się fachowiec z wyższej łaski odezwał. Kuoię Ci łopatkę w sklepie
    z zabawkami, będzie pasowała.
    --
    XL

  • 13. Data: 2012-07-25 17:33:18
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-24 10:57, Majka pisze:
    > Czy składając kolo nałożyć do wnętrza łożyska, na koszyczek z wałkami i do
    > tulei smaru do łożysk?
    Nie. Ma być suche bez smaru.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2012-07-25 18:27:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:33:18 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Nie. Ma być suche bez smaru.

    Witaj w klubie "fachowców z bożej łaski" by Andy Niwinski, fahoffietz nad
    fahofftzami :-)
    --
    XL

  • 15. Data: 2012-07-25 19:46:04
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-25 18:27, Ikselka pisze:
    > Witaj w klubie "fachowców z bożej łaski" by Andy Niwinski, fahoffietz nad
    > fahofftzami :-)

    Umysły mierne potępiają wszystko, co przechodzi ich miarę.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2012-07-25 19:59:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 19:46:04 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Umysły mierne potępiają wszystko, co przechodzi ich miarę.

    Dobrze, że Ci nie kazał do kotletów iść - jak mnie ;-)
    --
    XL

  • 17. Data: 2012-07-25 21:31:08
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    > Dobrze, że Ci nie kazał do kotletów iść - jak mnie ;-)

    Tym bardziej, że takie koszyczki są często z teflonu- i smarowanie wręcz
    przynosi odwrotny efekt (skleja kulki- zwiększa tarcie)

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 18. Data: 2012-07-25 23:19:06
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Chiron" <i...@g...com> schrieb im Newsbeitrag

    > Tym bardziej, że takie koszyczki są często z teflonu- i smarowanie wręcz
    > przynosi odwrotny efekt (skleja kulki- zwiększa tarcie)

    A teraz przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz, pomyśl i powiedz gdzie
    walnąłęś babola. Podpowiem - po pierwsze mowa o łożysku nie kulkowym a
    prawdopodobnie igiełkowym lub walcowym (wałki zauważone przez Majkę), pod
    drugie, od kiedy to koszyczek w łożysku ma cokolwiek wspólnego z
    "łożyskowaniem". I jeszcze bardzo bym poprosił o jakiś materiał twierdzący,
    że teflonowe koszyczki wykluczają konieczność smarowania.
    Widzę, że X-lka znalazła klub wielbicieli o takim samym poziomie
    intelektualnym jak ona - gówno wiem, ale wydaje mi się, że wiem wszystko.

  • 19. Data: 2012-07-26 07:10:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andy Niwinski wrote:

> [...]
    > Widzę, że X-lka znalazła klub wielbicieli o takim samym poziomie
    > intelektualnym jak ona - gówno wiem, ale wydaje mi się, że wiem

    imho to w taczkach powszechnie są montowane teflonowe łożyska z tytanowymi
    rolkami w obudowie z lotniczego aluminium... :)

  • 20. Data: 2012-07-26 12:02:49
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > imho to w taczkach powszechnie są montowane teflonowe łożyska z tytanowymi
    > rolkami w obudowie z lotniczego aluminium... :)

    E tam, nie znasz się - bieżnie tych łożysk, ale tylko w taczkach i z
    teflonowymi koszyczkami są wykonane z diamentów przemysłowych. A te jak
    wiadomow, w obecności smaru ulegają 100-krotnie szybszej degradacji niż
    normalnie.