  • 21. Data: 2010-08-15 12:03:32
    Temat: Re: MDF czy plyta wiorowa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    http://www.youtube.com/watch?v=QEwzbHJNkwg

  • 22. Data: 2010-08-15 12:55:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 12:36:23 William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Frony robi się na każdy wymiar i nie ma z tym problemu. Jest
    > tylko ok. 30% dopłaty za niestandardowy element. Sama wycena jest za m2.
    I robią je miesiącami a jak masz tzw słupek to musisz takie dwa dopłacać
    i ceny się robia takie sobie tym bardziej że mdf jest droższy.
    A wycenę za m2 to robi-a juzkowie, inne firmy liczą za całośc
    i każdy niestandartowy element podnosi cenę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2010-08-15 12:59:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 11:50:06 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Podobnie brzmi moje pytanie z tym, ze ja zakladam wyzszosc mdf nad
    > wiorowa. Mdf ma zwarta budowe przez co jest twrdszy. Nie znam skladu
    > ale zeby zrobic taka plyte to trzeba sporo roznych zywic wsadzic, zeby
    > to mialo odpowiednia sztywnosc. Przy plycie wiorowej jest duzo
    > powietrza. Na zasadzie analogii: drewno np. topoli ma luzna strukture
    > duze przestrzenie powietrzne miedzy wloknami stad jest miekkim drenem.
    > jesion odwrotnie bardzo duze zageszczenie wlokien wiec jest twarde.
    > Wydaje mi sie, ze przez swoja strukture i sklad mdf mniej chlonie
    > wode.

    Dobrze kombinujesz, poza tym jest gładszy dzięki czemu folie się lepiej
    trzymają
    niż na płycie wiórowej.

    Widzialem nie jedna szafke z plyty wiorowej do ktorej dostala
    > sie woda - puchnie momentalnie.
    > problem w tym, ze tak mi sie wydaje.

    Ale boki i tak masz z płyty wiórowej, musisz dbać o szafki i nie dopuścić
    do nich wody, blaty się jeszcze robi z mdf-u i się dużo lepiej spisują
    od zwykłej płyty ale też trzeba wszystko dobrze uszczelić bezbarwnym
    silikonem
    tzn np:zlew.

    Mowie to z pozycji laika wiec
    > stad moje obiekcje.
    > na poczatku napisalem ze bardzo wielu producentow stosuje plyty
    > wiorowe dlatego zastanawiam sie, czy rzeczywiscie powinno miec to
    > znaczenie przy wyborze szfek kuchennych. Tam z woda jest wiele
    > stycznosci.
    Blat ma głównie styczność, same szafki raczej nie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2010-08-15 13:00:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 11:40:06 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Jestem niestety umiejscowiony centralnie, troche daleko dla mnie.
    > Dzieki.
    >
    > KADAR

    To szukaj, myśmy ponad rok szukali, google twoim przyjacielem.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2010-08-15 13:27:47
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 15 Sie, 13:21, "na102" <g...@P...FM> wrote:
    > Pan Kazio okleinuje płyte wiórową okleiną ,czy używa płyty laminowanej?

    Chce fornir i ten fornir Pan Chenio ma sam kleic. Niby wspolpracyje z
    jakims warsztatem nawet mi pokazywal jak to wszystko przebiega w
    produkcji. oklejone plyty nie odbiegaja od tych w markowych sklepach
    (chyba, ze o czyms nie wiem). Zmartwila mnie tylko ta plyta wiorowa.
    Moze przesadzam?

    KADAR

  • 26. Data: 2010-08-15 13:29:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Typowy rzemieslnik wykonujacy meble kuchenne czy szafy na wymiar nie tnie ani nie
    okleja plyt tylko zamawia je w specjalizowanych firmach. U mnie jest to np. Dorex
    (http://dorex.net.pl/menu/uslugi). Drugi "poziom" to male, kilkuosobowe firmy, które
    maja juz swoje maszyny i sami oklejaja i tna.

    U mnie jest chyba ten 2 poziom bo nawet pokazywal mi jak je maluja lub
    oklejaja. Tylko czy to daje jakakolwiek gwarancje?

    KADAR

  • 27. Data: 2010-08-15 13:31:01
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 15 Sie, 12:32, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Jesteś pewien, że chodzi o korpusy szafek z MDF ? Jak żyję z takim cudem się nie
    spotkałem - byłoby to lekko irracjonalne. Nie ma żadnego uzasadnienia do tego, żeby
    nie zastosować tam płyty wiórowej, zaś cena MDF jest po prostu wyższa. MDF stosuje
    się na fronty szafek i chodzi tu o możliwość obróbki frezem. Fronty z ramkami
    metalowymi robi się już ze zwykłej płyty. Chyba że twoje korpusy nie mają prostych
    krawędzi, tylko wyoblone "a la kredens babci" ? I są foliowane w całości próżniowo.
    Ale cena musi być pewnie kosmiczna.

    Zasiales ziarno niepewnosci. Musze w takim razie dopytac.

    KADAR

  • 28. Data: 2010-08-15 13:34:26
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > jest to np. Dorex (http://dorex.net.pl/menu/uslugi). Drugi "poziom" to
    > male, kilkuosobowe firmy, które maja juz swoje maszyny i sami oklejaja i

    Zadalem to pytanie watkotwórcy aby móc odniesc sie do jego konkretnego
    przypadku,i chodzilo mi tu o okleinowanie szerokiej plaszczyzny a nie
    waskiej co ma miejsce w firmie dorex.
    Ty opisujesz tu przypadek z uzyciem plyty wiórowej laminowanej i do takiej
    sytuacji odniose sie w tym poscie.Niektórzy twierdza ze firmy markowe
    uzywaja MDF bo jest lepsza ,ale to jest tylko wynikiem prania mózgu przez
    marketing.Firmy stosuja MDF na korpusy bo w produkcie finalnym wychodzi to
    taniej niz plyta wiórowa laminowana natomiast jakosciowo niestety ta
    ostatnia jest lepsza ze wzgledu odporniejsza powierzchnie w stosunku do foli
    finisch która uzywa sie do okleinowania MDF w korpusach. Sama plyta MDF ma
    lepsze wlasciwosi niz plyta wiórowa ale stosowanie jej w korpusach szafek
    uwazam za nieuzasadnione chyba ze rozpatrujemy tu opisany przypadek
    okleinowania .Przy okleinowaniu folia finisch plyty wiórowej miedzy innymi
    nie uzyskamy takiej gladkosci powierzchni jak to ma miejsce przy
    zastosowaniu MDF.
    Watkotwórcy jezeli zastosowanie ma plyta laminowana moge tylko doradzic by
    na waskie plaszczyzny widoczne zastosowal obrzeze ABS lub PCV o grubosci 2mm
    a wszystkie pozostale waskie plaszczyzny zabezpieczyl obrzezem PCV o
    grubosci 0.4mm.
    Co do IKEI i jej podobnych to nie ma co sie oszukiwac ze jezeli mówimy o
    meblach to klientów tam sprowadza cena nie jakosc a o indywidualnosci nie
    bede wspominal.

  • 29. Data: 2010-08-15 13:37:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A wycenę za m2 to robi-a juzkowie, inne firmy liczą za całośc i każdy
    niestandartowy element podnosi cenę.

    Wycenę FRONTÓW za m2 robi każdy ich producent. Tobie się chyba pomyliło z wyceną za
    mb kuchni. Ponieważ w typowej zabudowie kuchni ilość FRONTÓW robionych na wymiar nie
    przekracza 20% ich ogólnej ilości, zaś cena frontu w szafce to ok. 30% materiału to
    ogólnie zrobienie kuchni "na wymiar" nie powinno podnieść jej ceny o więcej niż 5%.

  • 30. Data: 2010-08-15 13:52:40
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    >Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    qa.googlegroups.com...

> [...]
    >produkcji. oklejone plyty nie odbiegaja od tych w markowych sklepach
    >(chyba, ze o czyms nie wiem). Zmartwila mnie tylko ta plyta wiorowa.

    Co do puchnięcia to MDF też ci spuchnie tyle że mniej,obojętnie z jakiej
    płyty będziesz robił to niech wszystkie krawędzie będą zabezpieczone
    obrzeżem (no oczywiście te które nie przylegają do innego elementu) .Jezeli
    koniecznie chcesz MDF to myśle że dla Pana Kazia to żaden problem ,pogadaj z
    nim ale licz sie z większą ceną.