  • 1. Data: 2010-10-04 07:43:29
    Temat: Miał czy ekogroszek ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Powiedzmy że mamy piec z podajnikiem w którym można palić ekogroszek i
    miał.

    Zaletą ekogroszku jest większa czystość w kotłowni (większe kawałki
    węgla , więc i mniejsze pylenie). Może być też bardziej kaloryczny
    (choć tutaj popis do oszustw mają "dilerzy"). Wadą ? Niestety wysoka
    cena.
    Za ten niby "najlepszy" workowany ponad 800zł za tonę ..

    Miał
    Trochę mniej kaloryczny , podobno mocno się pyli , ale jest tańszy ...

    Zastanawiam się jakie paliwo było tańszym źródłem do ogrzewania.
    Miał mógłbym kupić w lato i podzielić na worki (lub kupić workowany).
    Sądzę że przy spokojnym i uważnym wsypywaniu do podajnika nie powinno
    się strasznie pylić (przez wsypaniem wyłączyć piec i wyłączyć
    dmuchawę).

    Jakie są inne plusy i minusy ekogroszku i miału ?
    Czy miał mimo niższej ceny jest atrakcyjnym źródłem ciepła ?

  • 2. Data: 2010-10-04 22:01:26
    Temat: Re: Miał czy ekogroszek ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Miałem trzeba umieć palić. Miał podawany przez podajnik ślimakowy pieca z
    palnikiem retortowym będzie raczej pomyłką.
    Niezłe są kotły zasypowe na miał, np z Zębca (seria KMW lub KWM - nie
    pamiętam), do tych kotłów ładujesz miał wilgotny który dla osób
    niedoświadczonych w paleniu miałem będzie paliwem bezpiecznym w
    przeciwieństwie do miału suchego.
    Kotły automatyczne typowo miałowe z podjanikami szufladowymi sprawiają
    kłopoty automatyką która nie potrafi do końca zapewnić stałopalności i nie
    do końca radzi sobie z miałem. Generalnie w każdym kotle z automatyką
    podającą i sterującą przy każdej zmianie paliwa (po każdym zakupie) zabawa
    w regulację cykli pracy zaczyna się od nowa

  • 3. Data: 2010-10-05 10:55:35
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Miał zdecydowanie będzie tańszym źródłem ciepła. 1 kg miału to ok 19000 kJ,
    a 1 kg groszku to ok 24000 kJ. Tak więc za produkt o kaloryczności większej
    o 30% trzeba zapłacić 3 x więcej.
    Problemem będzie znacznie większa ilośc popiołu z miału. Miał zawiera ok
    20-25% popiołu a dobry groszek poniżej 10. Stąd pylenie. Ponadto miał jest
    bardziej niejedrorodny i przez to bardziej kapryśny w paleniu.
    Jeżeli głównym kryterium jest koszt ogrzewania to nie ma się wogóle nad czym
    zastanawiać tylko palić miałem.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-10-05 18:30:54
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Miał wyjdzie taniej, ale palenie nim jest dużo bardziej problematyczne. Musi
    być wilgotny, więc często trzeba go zwilżać wodą w dużej kascie i dopiero
    wtedy zasypywać piec.

    A jak piec jest i do miału i do ekogroszku, to wydaje mi się, że będzie do
    niczego... Każde z paliw wymaga innych nastawów i ma inną specyfikę
    spalania.
    A jak piec będzie z podajnikiem ślimakowym, to miał będzie powodował
    zabijanie podajnika i zrywanie zawleczek.
    Specjalistą nie jestem, ale piec na ekogroszek, jest piecem na ekogroszek,
    więc miał będzie występował tylko w rubryce "paliwo zastępcze", czyli takie
    jakim od biedy można palić przez krótki okres czasu jak braknie groszku.

    Pozdrawiam,
    MW