  • 1. Data: 2011-11-08 09:02:32
    Temat: Miałem to wczoraj w ręce.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://www.onduline.com/pl/&module=category&var1=20&
    product=35

    Zrobiłem nawet dwie fotki, ale ich jeszcze nie wydłubałem z telefonu
    Na przemian poskładane warstwy zwykłej folii aluminiowej, flizeliny
    tapicerskiej oraz pianki pod panele podłogowe. Pierwsza i ostatnia warstwa
    aluminium jest zbrojona, jak pod rury ogrzewania podłogowego.
    To co miałem wczoraj w ręku jest identyczne - 11 warstw, grubość około
    2,5cm.
    Zwróćcie uwagę na podawany współczynnik przewodzenia ciepła. Ponoć w
    Holandii robi to karierę.
    Co wy na to?

    Marek

  • 2. Data: 2011-11-08 09:11:20
    Temat: Re: Miałem to wczoraj w ręce.
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Zwróćcie uwagę na podawany współczynnik przewodzenia ciepła. Ponoć w
    > Holandii robi to karierę.
    > Co wy na to?

    a my na to:
    współczynnnik 0,019 W/mK jest dobry bo 2x lepszy niż wełny. Grubosc tego to
    25mm, zatem odpowiada to wełnie 5cm.

    Tylko że wełna jest 3 do 4 razy tańsza. Własciwie to wszystko na temat :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-11-08 09:32:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > to 25mm, zatem odpowiada to wełnie 5cm.
    >
    > Tylko że wełna jest 3 do 4 razy tańsza. Własciwie to wszystko na temat :-)

    Toteż celowo napisałem "jak to jest zrobione"
    Poszczególne materiały na wykonanie takiej składanki w warunkach domowych
    kupisz w sklepie tapicerskim, z panelami podłogowymi, składzie budowlanym
    (folia alu).

    Marek

  • 4. Data: 2011-11-08 09:49:26
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:4eb8f748$0$2195> Toteż celowo napisałem "jak to jest zrobione"
    > Poszczególne materiały na wykonanie takiej składanki w warunkach domowych
    > kupisz w sklepie tapicerskim, z panelami podłogowymi, składzie budowlanym
    > (folia alu).

    marketing zwykły - firmy wiedzą ze są osoby którym wystrarczy poświecić
    "parametrami" i marketingowym gadaniem i towar kupią prawie niezaleznie od
    ceny. A jak jest rynek to jest i towar..

    b.

  • 5. Data: 2011-11-08 10:58:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lis, 10:02, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > 2,5cm.
    > Zwróćcie uwagę na podawany współczynnik przewodzenia ciepła. Ponoć w

    Nawet na tej stronie maja blad.. Przy grubosci 25mm i lambdzie 0,019
    opor cieplny = 1,31, a nie jak pisza 1,85. Dopiero tutaj:

    http://www.onduline.com/pl//files/docs/1272012277.pd

    widac ze na stronie ktora wkleiles pomylili parametry ONDUTERM 11sP z
    ONDUTERM 11Xl :)

    Ja mam 30cm welny 0,035 czyli opor cieplny = 8,5 czyli 6,5 raza
    lepiej. Tylko idiota kupi i zamontuje sobie takie cos :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-08 11:26:02
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-11-08 10:11, Budyń pisze:

    > Tylko że wełna jest 3 do 4 razy tańsza. Własciwie to wszystko na temat :-)

    Do tego w miejscach, gdzie łaty są przybite poprzez tą folię do
    kontrłat powstanie kilkaset mostków termicznych. Ale główną zaletą
    tego produktu ma być warstwa termorefleksyjna, która zmniejsza
    wypromieniowanie ciepła z warstwy izolacyjnej dachu.

    T.

  • 7. Data: 2011-11-08 12:21:29
    Od: robertr <e...@o...pl>

     Ale główną zaletą
    > tego produktu ma być warstwa termorefleksyjna, która zmniejsza
    > wypromieniowanie ciepła z warstwy izolacyjnej dachu.

    A latem zmniejsza nagrzewanie poddasza.

  • 8. Data: 2011-11-08 12:23:13
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2011, 11:58:50 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > On 8 Lis, 10:02, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    >

    > Ja mam 30cm welny 0,035 czyli opor cieplny = 8,5 czyli 6,5 raza
    > lepiej. Tylko idiota kupi i zamontuje sobie takie cos :)

    Swego czasu amerykanie mieli problem bo ich rosjanie w wyścigu zbrojeń przeskoczyli
    amerykanie mogli każdego mieszkańca ziemi zabić 190 razy a rosjanie 205.
    A idiotą możesz nazywać każdego swojego znajomego, będzie miał szansę dać Ci w japę.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2011-11-08 12:33:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    >A idiotą możesz nazywać każdego swojego znajomego, będzie miał szansę dać
    >Ci w japę.

    a co, kupiłes to? :-)))))))

    b.

  • 10. Data: 2011-11-08 13:09:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lis, 13:33, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > a co, kupiłes to? :-)))))))

    Myhyhyhyhyhyhyhyhy, na pewno kupil bo widze ze go niezle zabolalo ;)
    Pewnie wierzy ze ta folia aluminiowa zatrzyma mu polowe ciepla w
    domu :)
    pozdr.

    --
    Adam