  • 1. Data: 2011-11-08 15:32:41
    Temat: Ocieplanie raz jeszcze
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    Na nast. tydzień przewidywana pogoda to słonecznie, ok 8-11 w dzien i
    mozliwe przymrozki -1 -3 w nocy. Co myślicie o ocieplaniu styropianem w
    takich warunkach. O ile przyklejanie płyt to mniejszy problem to bardziej
    martwi mniue klejenie siatki. Czy jest sens stosowac tzw kleje zimowe czy
    zwykły wystarczy ?

    pozdr.
    mihal

  • 2. Data: 2011-11-08 19:06:51
    Temat: Re: Ocieplanie raz jeszcze
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mniue klejenie siatki. Czy jest sens stosowac tzw kleje zimowe czy zwykły

    Ja odradzam. Kleiłem styropian w listopadzie 2008. Były wówczas właśnie takie
    temperatury, pojawiały się lekkie przymrozki, max. chyba -5 stopni. Latem
    warstwa kleju, zbrojona siatką, popękała. Pojawiły się "pajączki", poziome rysy
    a także większe pęknięcia. Parę z nich rozgrzebałem i naprawiłem - siatka była w
    tym miejscu ciągła, warstwa kleju niezbyt duża. Jedynym wytłumaczeniem dla mnie
    są właśnie te niskie temperatury nocą. Kleiłem klejem Torgler. Jest to zwykły
    klej, nie "zimowy". O czymś takim w ogóle pierwszy raz słyszę :)
    Ponadto jeśli nie zamierzasz tego robić sam, lepiej zlecić usługę kompleksowo -
    łącznie ze strukturą. A tego chyba się nikt nie odważy kłaść w tym roku...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-11-08 19:56:06
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ponadto jeśli nie zamierzasz tego robić sam, lepiej zlecić usługę
    > kompleksowo - łącznie ze strukturą. A tego chyba się nikt nie odważy kłaść

    Tak więc zwykły klej odpada. No własnie tak mam dogadane z ekipą ,że teraz
    ocieplenie a struktura wiosną/latem. Ściany mam suchutkie z BK , więc szkoda
    mi troche czasu. i Kosztów opału , zimą i tak będę w domu ogrzewał i kładł
    instalacje.
    Jesli chodzi o kleje , to robi je kilka firm :
    alopol http://www.alpol.pl/pl/katalog_produktow/go:23:48/
    ceresit
    http://www.ceresit.pl/produkty/produkty-do-tynkowani
    a-malowania-i-ocieplania-budynkow/zaprawy-klejace-do
    -systemow-docieplen/ct-85-zima
    bolix http://www.bolix.pl/old/main.php?lang=1&a=4&b=3&c=1&
    dt=no&id=300
    pewnie inni producenci też.
    Wychodzi to trochę drożej ale jestem w stanie to przełknąć. Czy ktoś
    stosował w/w ?

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2011-11-08 20:17:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > pewnie inni producenci też.
    > Wychodzi to trochę drożej ale jestem w stanie to przełknąć. Czy ktoś stosował

    Najlepszy klej jaki widziałem, to SKS od quick-mix. Robiony w kooperacji z jakąś
    niemiecką firmą. Klej ma włókna zbrojące, a dobrze zrobiona elewacja, moim
    zdaniem, nie wymaga struktury - wystarczy pomalować :) minusem jest bardzo grube
    ziarno. Baranka 1mm się na tym raczej nie położy... Sprawdź czy quick-mix robi
    kleje zimowe. Może akurat...
    Co do Alpol - właśnie skończyłem murować ogrodzenie z klinkieru na ich zaprawie
    do klinkieru.Tzw. nanozaprawa. Jest rewelacyjna.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-11-08 20:58:29
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-08 16:32, mihal pisze:
    > Na nast. tydzień przewidywana pogoda to słonecznie, ok 8-11 w dzien i
    > mozliwe przymrozki -1 -3 w nocy. Co myślicie o ocieplaniu styropianem w
    > takich warunkach.
    W ubiegłym roku kleiłem w listopadzie i nic na razie się nie dzieje.
    Klej jest schowany pod styropianem, więc ma więcej czasu na zwiazanie

    > bardziej martwi mniue klejenie siatki.
    Też kleiłem, ale wyczekiwałem na noce bez przymrozków. Nie zauważyłem
    pajęczyny.
    Myślę że w tym roku też będą takie noce, bo chciałbym położyć strukturę.

    Czy jest sens stosowac tzw kleje
    > zimowe czy zwykły wystarczy ?
    Qrna, pierwszy raz słyszę. W ub. roku szukałem jakichś dodatków mrozoodp
    do kleju, takich jak do betonu, pisałem nawet do producentów klejów i
    powiedzieli mi że na siatce jest za cienko kleju i zawsze go zmrozi.
    Wyczekaj na okres bez przymrozków, ja też czekam, jak się uda położę
    strukturę. W zasadzie ostatnio trafiają się takie okresy, pamiętam 18st
    w grudniu, innym razem 17st w styczniu.
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-08 21:06:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "mihal" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz ocieplenie a struktura wiosną/latem. Ściany mam suchutkie z BK ,
    > więc szkoda mi troche czasu. i Kosztów opału , zimą i tak będę w domu

    to zrób tylko styro, klej i strukture zrobisz wiosną. Bo jak ten klej teraz
    przemarznie to bedzie odłaził.

    b.

  • 7. Data: 2011-11-08 21:47:17
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > ceresit
    > http://www.ceresit.pl/produkty/produkty-do-tynkowani
    a-malowania-i-ocieplania-budynkow/zaprawy-klejace-do

    Nie warto ocieplac, tego opalu nie zejdzie tak znacznei wiecej
    sam zimowalem w domu bez styro, i wszystko wykanczalem wialo troche z
    gniazdek
    ale mam porotherm 38.

    zeszlo mi naprawde niewiele tego opalu, nawet niech to wyjdzie 200zl
    ale za to wszystko idealnie szybko przeschlo

    Jak caly srodek zostal wykonczony idealnie przeschlo wszystko
    dopiero na sam koniec zostawiilem ocieplenie juz mieszkajac i majac
    wykonczone wnętrze

    Zastanow sie czy warto sie spieszyc, skoro instalacje dopiero przed toba i
    tynkowanie i wylewki.

  • 8. Data: 2011-11-10 05:59:29
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > martwi mniue klejenie siatki. Czy jest sens stosowac tzw kleje zimowe czy

    Odradzam kategorycznie. Poczekaj do wiosny.

  • 9. Data: 2011-11-10 07:40:53
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    > Odradzam kategorycznie. Poczekaj do wiosny.

    Chodzi ci o wilgoć czy raczej o trwałość zewnętrznej wartswy ?

  • 10. Data: 2011-11-14 23:51:49
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-11-08 20:06, Bartek pisze:
    > A tego chyba się nikt nie odważy