  • 1. Data: 2009-07-21 07:05:36
    Temat: Mikrofala
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jest sobie radosny kawaler, co w sumie ma szczere chęci nauczyć się
    gotować, ale też jest świadomy swoich dzisiejszych ograniczeń ;)

    Wymyślił, że przyda mu się mikrofalówka, żeby czasem coś odgrzać, albo
    podgrzać jakiegoś "gotowca".

    W marketach sporo tego jest, od 100 do 1000 zł ;] Co brać? Piekarnik w domu
    jest, więc chyba jakieś opcje grilla niepotrzebne? Markowe mikrofale
    lepsze? Stoi sobie dajmy taka "Alaska" za 200 zł, metalowa, ale się kawaler
    nie zna nic a nic i nie wie czy będzie OK... jakieś sugestie? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-07-21 07:24:39
    Temat: Re: Mikrofala
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Kapsel pisze:
> [...]
    > lepsze? Stoi sobie dajmy taka "Alaska" za 200 zł, metalowa, ale się kawaler
    > nie zna nic a nic i nie wie czy będzie OK... jakieś sugestie? :>

    Jak nie potrzebujesz jakichś wypasionych, czy innych funkcji, to weź
    najtańszą z jak najdłuższą gwarancją. Ja mam Haier czy jakoś tak,
    kosztowała 200 zł, była też tańsza wersja z odmierzaniem czasu
    mechanicznie, ale dla mnie był irytujący dzwonek - jak do roweru,
    elektroniczna pipa - piip, piip, piip, jak skończy. Rodzice kupili sobie
    kiedyś Samsunga - ma pełno opcji, do różnych potraw, ale i tak używają
    tylko jednego przycisku, który ustawia 3/4 "mocy" i czas podbija co 30s,
    ewentualnie podbiją lub zmniejszą pokrętłem. Jedyna przydatna sprawa,
    to, że jak podgrzeje potrawę i nie otworzysz drzwiczek, to co jakiś czas
    przypomina, że jest podgrzane, no i ma zegarek, ale płacić za to ponad 2
    razy więcej, to nie wiem, czy ma to sens.
    Inna sprawa, może potrzebujesz czegoś do zabudowy - wtedy takie są droższe.

    A i jeszcze jedno, u mnie w instrukcji pisze, że nie jest przeznaczona
    do komercyjnej pracy - więc do używania nonstop się nie nadaje, bo się
    pewnie przegrzeje i padnie. Ale ju ponad 2 lata służy dla rodziny 2+1.

  • 3. Data: 2009-07-21 10:03:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 21 Jul 2009 09:24:39 +0200, BQB napisał(a):

> [...]
    > do komercyjnej pracy - więc do używania nonstop się nie nadaje, bo się
    > pewnie przegrzeje i padnie. Ale ju ponad 2 lata służy dla rodziny 2+1.

    Hah, czyli potwierdzają się moje przypuszczenia że technologia już
    okrzepła, i wystarczy kupić coś co będzie trzymać się kupy ;)
    Funkcji wielu faktycznie chyba mi nie trzeba, gotować dla okolicznej
    ludności też nie planuję więc faktycznie argument o gwarancji będzie dobry
    ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-07-21 16:32:48
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Kapsel wrote:
> [...]
    > lepsze? Stoi sobie dajmy taka "Alaska" za 200 zł, metalowa, ale się kawaler
    > nie zna nic a nic i nie wie czy będzie OK... jakieś sugestie? :>

    Jak jesteś inżynierem, to weź dowolną ze sterowaniem na guziczki, jak
    jesteś humanistą, to weź dowolną ze sterowaniem na pokrętła.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 5. Data: 2009-07-21 18:33:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 21.07.09 18:32, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Jak jesteś inżynierem, to weź dowolną ze sterowaniem na guziczki, jak
    > jesteś humanistą, to weź dowolną ze sterowaniem na pokrętła.

    I warto dopłacić za grill kwarcowy.
    Się przydaje od czasu do czasu.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-07-21 18:44:08
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

> [...]
    > kawaler
    > nie zna nic a nic i nie wie czy będzie OK... jakieś sugestie? :>
    Kup cos prostego co ma funkcje podgrzewania i rozmrażania. Grill nie
    potrzebny bo i tak nie działa tak jak byś chciał. Ja proponuję abyś brał
    sprzęt markowy a nie jakiś No name. Ważne tez są systemy dystrybucji fal aby
    miał triple lub coś takiego bo dużo szybciej sie nagrzewają potrawy. Ja
    używam Samsunga ze sterowaniem elektronicznym już 9 lat i jestem bardzo
    zadowolony.

    Cezar

  • 7. Data: 2009-07-21 20:38:40
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik "Kapsel" napisał

> [...]
    > kawaler
    > nie zna nic a nic i nie wie czy będzie OK... jakieś sugestie? :>

    Z najdłuższą gwarancją, nie lakierowane wnętrze tylko stalowe , bo lakier
    wcześniej czy później zaczyna odłazić chociaż pewnie nie zdąży nim sie
    całość rozsypie.
    Kiedyś najlepsze robił Sharp , ale to było wtedy gdyby podgrzewało się w
    nich pieczeń z dinozaura.
    Wspominany Haier zniknął z polskiego rynku wiec nie radzę. Niezła jakość i
    stalowe wnętrza , chociaż większość do zabudowy to Gorenie i Teka.
    Ceny wolnorynkowe podzespołów w przypadku najtańszych kuchenek wykluczają
    opłacalność ich napraw.
    Wbrew teorii inżynier-humanista bardziej niezawodne są te z pokrętłami , z
    mechanicznym timerem, którego żywotność może być tak różna jak różne
    materiały zostały zużyte do budowy styków, ale za to nie sa podatne na
    przepięcia i starzenie sie kondensatorów w panelach elektronicznych, chociaż
    przy współczesnej jakości , podobnie jak wspominany lakier też nie zdążą się
    zestarzeć.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 8. Data: 2009-07-22 00:51:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Cezar pisze:
> [...]
    > miał triple lub coś takiego bo dużo szybciej sie nagrzewają potrawy. Ja
    > używam Samsunga ze sterowaniem elektronicznym już 9 lat i jestem bardzo

    System dystrybucji fal? Chodzi Ci o falowód z magnetronu? Obecnie jest
    to namiastką falowodu - bo nie potrzeba triple czy czegoś tam, tzw.
    marketingowe nazwy, można jedynie użyć większej mocy, ale jak użyjesz
    większej mocy, to np w środku będzie potrawa letnia a z wierzchu gorąca.
    Odnośnie noname i mojej kuchenki Haier, to właśnie dzisiaj padła żarówka
    :P nawet nie chce mi się jej rozbierać, aby ją wymienić.

  • 9. Data: 2009-07-22 02:01:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 12:03:35 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Hah, czyli potwierdzają się moje przypuszczenia że technologia już
    > okrzepła, i wystarczy kupić coś co będzie trzymać się kupy ;)

    Tylko co tu było do krzepnięcia? Budowa kuchenki mikrofalowej jest prosta
    jak konstrukcja cepa :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2009-07-22 08:17:01
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    dziobak wrote:
> [...]
    > przy współczesnej jakości , podobnie jak wspominany lakier też nie zdążą się

    Oczywiście. Sprzęt jest przeznaczony na nie więcej niż 3-4 lata, bo po
    takim czasie jest najczęściej już dawno wymieniony na coś lepszego.
    Jak chodzi dłużej, to po prostu miało się odrobinę szczęścia.

    --
    Grzegorz Janoszka