  • 1. Data: 2011-04-22 08:53:49
    Temat: Miszcz tehniki gżewtrzej
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Ciekawe ilu jeleni się nabierze i zarżnie sobie kominy i kominki:
    http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz-wodny-6-8
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.html

    --
    Jackare

  • 2. Data: 2011-04-22 08:59:12
    Temat: Re: Miszcz tehniki gżewtrzej
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Jackare wrote:
    > Ciekawe ilu jeleni się nabierze i zarżnie sobie kominy i kominki:
    > http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz-wodny-6-8
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.html

    Jak tym można zarżnąc komin/kominek? Przeciez to zwykła podwójna rura jest.

    Marek P.

  • 3. Data: 2011-04-22 09:01:13
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.html

    > Jak tym można zarżnąc komin/kominek? Przeciez to zwykła podwójna rura
    > jest.
    >
    > Marek P.

    tym co się ze spalin wykropli na tym wymienniku....
    Gdyby to wszystko wyło takie proste, to ludzie dawno powsadzaliby rury z
    wodą do kominów i grzaliby że hej....
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2011-04-22 10:18:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > tym co się ze spalin wykropli na tym wymienniku....
    > Gdyby to wszystko wyło takie proste, to ludzie dawno powsadzaliby rury z
> [...]

    Czy to nie przypadkiem zwykly kominek z plaszczem wodnym? To cieplo
    jakos on chce odbierac wiec domyslam sie ze gdzies tam blisko sopalin
    beda rury z woda, ktora ma sie niby ogrzewac. Standardowe obnizanie
    temperatury spalin.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-04-22 10:26:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Kwi, 10:53, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
    > Ciekawe ilu jeleni się nabierze i zarżnie sobie kominy i
    kominki:http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz-w
    odny-6-8-5kw-fi-200mm-i15...

    Zwykly wymiennik - jak ktos ma b. mocny kominek, a on nie bedzie
    obnizal AZ TAK temperatury spalin to moze to dzialac sprawnie i
    bezproblemowo :)

    VIDE jeden z lepszych polskich kominkow produkcji lazara - SILESIA:

    http://www.hkslazar.pl/produkty,silesia-sk5169-z-szy
    ba-plaska,13,30.html

    On tez cieplo odzyskuje na rurze spalinowej zwyklym wymiennikiem
    ciepla:

    http://www.hkslazar.pl/pliki/instrukcja_montazu_i_ob
    slugi_wklad_kominkowy_z_niezaleznym_modulem_wymienni
    ka_silesia_59.pdf

    Uzyskujac moc ok 5kW.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-04-22 11:06:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Kwi, 11:01, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
> [...]
    >
    > tym co się ze spalin wykropli na tym wymienniku....
    > Gdyby to wszystko wyło takie proste, to ludzie dawno powsadzaliby rury z

    Ten plaszcz jest owiewany i wewnatrz i z zewnatrz?
    Ile wody ma szanse sie wykroplic?

    Bo na komin to chyba bardziej szkodliwie dziala zmiana temperatury niz
    te troche wody wpadajace prosto na dno komina?

    Chyba ze kominy dzis na dnie sa profilowane zeby wszystko co do nich
    wpadnie poturlalo sie do pieca. Nie wiem, dlatego pytam.

  • 7. Data: 2011-04-22 20:42:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > tym co się ze spalin wykropli na tym wymienniku....
    > Gdyby to wszystko wyło takie proste, to ludzie dawno powsadzaliby rury z
    > wodą do kominów i grzaliby że hej....

    Dokładnie. Jeśli po dodatkowym wychłodzeniu spalin mamy nadal
    dostateczny ciąg kominowy to taka zabawka powinna mieć czopuch z boku,
    spaliny wpadać bokiem i wylatywać furą - jeśli na dokładkę wymiennik ów
    będzie na skropliny odporny (a tego chyba się za 550 zł nie da zrobić
    dla pieca o tak nieprzewidywalnej temperaturze maksymalnej spalin jak
    piec na paliwo stałe) a skropliny odprowadzane dołem i nie popłyną w
    kominek to rzecz może się udać. Trochę dużo tych "jeśli" których
    rozwiązania nie widzę na załączonym obrazku.
    Krótko mówiąc - spłynie zajzajer w kominek i dziury rude wyżre.

    Rude lubi żreć.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-04-22 23:36:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 22:42:22 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Krótko mówiąc - spłynie zajzajer w kominek i dziury rude wyżre.

    Ciekawe, bo po mojemu, to powierzchnia jest za mała, żeby znacząco
    wychłodzić spaliny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2011-04-23 04:50:42
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Wg mnie jedyny problem to sprawność. Zwracam uwagę że 99 % piecy CO
    jest dokładnie tak wykonanych - płaszcz wodny w stali. Tutaj ze
    wzgledu na okrągły przkrój będzie to bardziej wytrzymałe na ciśnienia
    - przykładowo nie 2 bary a 20. Zwykły kominek nie jest w stanie za
    bardzo obniżyć temperatury spalin - tu dzięki wodzie zamkniętej można
    ją obniżyć ale pewnie nie mniej niż do 150 - 200 C.
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2011-04-23 09:19:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 21:50:42 -0700 (PDT), robertr napisał(a):

    > Wg mnie jedyny problem to sprawność. Zwracam uwagę że 99 % piecy CO

    No wiesz, taki wymiennik nie może mieć dużej sprawności, bo za bardzo
    wychłodzi spaliny. Jednak nie spodziewałbym się, żeby temperatura spalin
    miałą spaść o więcej, niż jakieś 10%.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356