  • 1. Data: 2011-04-22 05:17:18
    Temat: Tymczasowe schody - z czego jesli nie ma nic?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuje zrobić tymczasowe schody. Przestrzeń "na schody" to około
    3mx2m, z dwoch sąsiednich stron sciana pustaków.

    Nie będę posiadał żadnych desek szalunkowych pozostałych po budowie.

    Więc ...

    Czy ktoś ma pomysł jak najtaniej wykonać schody które:

    a) wytrzymają 2 miesiące

    b) uniosą do 100kg

    c) będą na tyle wygodne żeby żona dała radę się wspiąć ;)

    d) poręcz zbędna

    e) wersje drabiniaste odpadają bo są niewygodne/niebezpieczne.

    Google jest pełne pomysłów na wykorzystanie szalunków a w moim przypadku
    materialy musiałbym kupić. Estetyka zerowa, funkcjonalność
    najważniejsza. Do dyspozycji wyrzynarka. Piły nie mam i nie chcę kupować.

  • 2. Data: 2011-04-22 05:52:39
    Temat: Re: Tymczasowe schody - z czego jesli nie ma nic?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > d) poręcz zbędna
    >
    > e) wersje drabiniaste odpadają bo są niewygodne/niebezpieczne.

    jak ma byc super tanio to jednak pomeczylbym sie 2 miesiace z drabina
    wlasnej roboty - pare desek i jest.
    Tym bardziej ze nie masz i nie chcesz miec pily...
    Alternatywnie mozesz kupic dechy, troche kantowki, pozbijac z nich blaty na
    ktore w poprzek nabijesz stopnie z desek. Ale to juz troche roboty no i
    drewna potrzeba sporo.
    Konstrukcje stalowe beda na pewno drozsze i wymagaja spawarki.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2011-04-22 07:53:46
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.04.2011 07:17, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > d) poręcz zbędna
    >
    > e) wersje drabiniaste odpadają bo są niewygodne/niebezpieczne.

    Jakoś tak trudno się mi przestawić na myślenie że nie mam nic pod ręką,
    choćby narzędzi... Bez wiertarki się raczej nie obędzie, bez piły
    powinno się dać radę.

    Rozumiem że mają to być takie schody gdzie idzie się do półpiętra,
    zawraca na podeście i idzie dalej na piętro?

    potrzebne będą:
    5 belek rozmiar w zasadzie dowolny, no minimum te 5X10cm , 1szt ~2m,
    4szt ~3,5m na odpowiednie wymiary przytną Ci na składzie czy w tartaku
    ze 6 palet, dostępne na budowie sąsiada, od kierowcy ciężarówki, albo
    na skupie palet.
    Kilka kołków dłuższych niż grubość belki.
    garść gwoździ
    młotek, wiertarka

    No to na tym półpiętrze w połowie wysokości miedzy pietrami przykręć do
    ściany prostopadłej do biegów schodów tą 2m belkę, trzeba to zrobić
    solidnie, bo to na niej będzie się opierał ciężar "schodów".
    Jeżeli tej ściany nie ma(nie piszesz o niej), to trzeba by belkę oprzeć
    na ścianach prostopadłych, są dostępne takie specjalne okucia do
    zamocowania belki do ściany:
    http://www.karolewscy.pl/galerie/l/lacznik-budowlany
    -wb1-wi_2777.jpg

    Na tej belce opierasz dwie belki(jeżeli mają przekrój prostokąta, to
    należy je ustawić dłuższą krawędzią przekroju pionowo) idące z dołu, i
    analogicznie belki idące do góry. Rozstaw ich dajesz taki, aby mieściły
    się między "nogami" palety. Belki trzeba by jakoś skręcić aby nie zjechały.
    Na belkach układasz palety, przybijasz kilkoma gwoździami i gotowe.

    Jak by było za stromo/za ślisko, to w poprzek palet można poprzybijać
    jakieś listewki/deski.

    Zaleta taka że tanio i szybko, jak się trochę pokombinuje to i taczkami
    wyjechać idzie. Wada taka że domyślnie deski z palet są wzdłuż biegu
    schodów.

  • 4. Data: 2011-04-22 08:18:35
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > materialy musiałbym kupić. Estetyka zerowa, funkcjonalność najważniejsza. Do
    > dyspozycji wyrzynarka. Piły nie mam i nie chcę kupować.

    W takiej "dziurce" nie zrobisz wygodnych prostych schodów. Schody, które by się
    zmieściły, musiałyby mieć stopień 20x20cm (zakładam odległość od podłogi do
    podłogi 300cm), a takie coś jest przy schodzeniu bardziej niebezpieczne niż
    drabina. Jeśli zrobisz schody ze spocznikiem, to mało wygodne, ale się
    zmieszczą. No ale do tego musisz kupić co najmniej metr desek...
    Proponuję zrobić z kilku kantówek porządną drabinę i żonę nauczyć z niej
    korzystać.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-04-22 14:57:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 07:17:18 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    >
    > d) poręcz zbędna
    >
    > e) wersje drabiniaste odpadają bo są niewygodne/niebezpieczne.

    Kupić dwie belki krokwiowe, kilka desek z tarcicy, kilka (2-3) pręty
    gwintowane + nakrętki i podkładki. W belkach wyciąć wpusty na deski, złożyć
    do kupy, ściągnąć prętami gwintowanymi i się cieszyć.
    Po wykorzystaniu rozkręcić i materiały wykorzystać na coś innego.

    Wedłyg tego pomysłu zrobiłem ongiś schody tymczasowe do sypialni na
    antresolce, skończyło się tym, że wymieniłem deski na ładne deski
    podłogowe, a belki boczne przeleciałem strugiem oraz lakierem i do dzisiaj
    doskonale służą.
    A koszt rzędu 200zł...

    > najważniejsza. Do dyspozycji wyrzynarka. Piły nie mam i nie chcę kupować.
    Jeśli bez piły, to nie masz szans. Choćby ręcna, alemusi być ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2011-04-22 14:59:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 10:18:35 +0200, Bartek napisał(a):

    > W takiej "dziurce" nie zrobisz wygodnych prostych schodów. Schody, które by się

    Dementuje, zrobiłem i są zacne.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2011-04-22 19:26:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Dementuje, zrobiłem i są zacne.

    We Wrocławiu w przejściu Świdnickim też są zacne schody. Zacne dlatego, że od
    wielu lat służą studentom budownictwa i architektury do nauki jak nie należy
    robić schodów :)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-04-22 19:46:08
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    my mielismy takie:
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/In
    ne/PICT4448.JPG
    4 stemple ze stropu, kilka desek i gwoździ:-)

    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2011-04-26 12:34:17
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-04-2011 o 16:59:05 Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

> [...]
    [ciach]

    > Dementuje, zrobiłem i są zacne.

    Wyjaśnij jeszcze na czym polega ich zacność. Jeśli prowadzą do Twojej
    samotni i nikt inny prócz Ciebie nie odważy się z nich korzystać to
    faktycznie trudno o lepszą konstrukcję ;)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-04-26 17:03:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 14:34:17 +0200, Shaman napisał(a):

    > Wyjaśnij jeszcze na czym polega ich zacność. Jeśli prowadzą do Twojej
    > samotni i nikt inny prócz Ciebie nie odważy się z nich korzystać to
    > faktycznie trudno o lepszą konstrukcję ;)

    Ładnie wyglądają, są funkcjonalne i wygodnie się po nich chodzi. Poza tym
    kosztowały niewiele :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356