  • 1. Data: 2016-07-19 20:00:40
    Temat: Mocnej zaprawy szukam, czym naprawić schodek?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    potrzebuje 2 kg mocnej, szybkowiążącej zaprawy. zepsułem schodek,
    pokazałbym fotki, ale nic ciekawego. porostu stopień, z rozkruszonym
    końcem. Ktoś mi dał jakąś zaprawę klejową.... bo niby mocna jak kamień
    schnie w 24 godziny. wytrzymała pół roku - rozkruszyła się jak gisp.
    Czy są jakieś specjalistyczne zaprawy, które szybko uzyskują
    wytrzymałość, a są trwałe, mocne jak dobry beton?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-07-19 22:32:06
    Temat: Re: Mocnej zaprawy szukam, czym naprawić schodek?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 20:00, ToMasz pisze:
> [...]
    > Czy są jakieś specjalistyczne zaprawy, które szybko uzyskują
    > wytrzymałość, a są trwałe, mocne jak dobry beton?
    W Castoramie sprzedają cement szybkowiążący, mocny, robiłem nim i jest
    super do szybkiego łatania, na dodatek lekko się rozszerza więc nie ma
    pęknięć skurczowych, ma tylko jedna wadę zaczyna wiązać tak po 5-7
    minutach od momentu zalania wodą. Ja to robiłem tak że do małej miseczki
    trochę sypałem tego cementu woda szybkie mieszaniue i nakładanie nawet
    jak był za rzadki, to zybko poprawiałem, wiąże
    w oczach więc trzeba się spieszyć, potem resztki wykruszasz
    i nowa porcja. Cement był chyba firmy Ceresit.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-07-21 22:42:02
    Od: KS <b...@b...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 22:32, janusz_k pisze:

> [...]
    > w oczach więc trzeba się spieszyć, potem resztki wykruszasz
    > i nowa porcja. Cement był chyba firmy Ceresit.

    CX5 albo CX15 to się nazywa.
    CX5 wiąże szybciej.
    Jak rozrobisz w zimnej wodzie to wiąże wolniej.
    Potwierdzam jest to mocne, (podają chyba z 40MPa na ściskanie) tylko nie
    przesadź wodą.

    K.S.

  • 4. Data: 2016-07-22 01:10:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na klatce schodowej byl remont jakies 5 lat temu. W ramach remontu odtwarzali
    sztukaterie, wymieniali popekane plytki itp. Naprawiali tez schody. Do naprawy
    schodow zatrudnili goscia od pomnikow na cmentarzu. Chyba nie bylo przy trzech
    pietrach nie uszkodzonego, peknietego czy obitego. Tak naprawil ze po pieciu latach
    wygladaja jak sztuki nowki nie smigane. To czym lepil i szpachlowal z cementem
    niewiele wspolnego mialo. Bylo dwuskladnikowe na 99,99% epoksydowe. Za wypelniacz
    robil marmur w roznych granulacjach. Po szlifowaniu i polerowaniu trzeba sie dobrze
    przygladac zeby zauwazyc gdzie bylo naprawiane.

  • 5. Data: 2016-07-22 16:58:45
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    robil marmur w roznych granulacjach. Po szlifowaniu i polerowaniu trzeba sie dobrze
    przygladac zeby zauwazyc gdzie bylo naprawiane.

    Lastryko?

  • 6. Data: 2016-07-22 17:07:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie, plyty marmurowe naprawial. Przeciez napisalem co to bylo to po co pytasz.