  • 1. Data: 2009-08-10 11:43:13
    Temat: Mokra ściana
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Niestety mimo, że starałem się dopilnować by wszystko było jak należy
    nie uniknąłem błędów.

    Na fragment ściany wychodzi mi wilgoć

    http://www.ruthenus.pl/klient/ariusz/tynk.jpg

    Rysunek obrazuje co i jak jest zrobione.

    Tynk położony na siatce na 4 warstwach dysperbitu wg. co niektórych
    powinno być ok - ale nie jest i fragment ściany jest wilgotny.

    Jak to najlepiej rozwiązać?

    Czy odkuć tynk i kawałek wylewki, nawiązać papą do istniejącej już
    izolacji poziomej potem z wąskich pustaków wymurować kawałek ścianki i
    dopiero wszystko zatynkować?

    Mam tak zrobione w innym miejscu i wydaje się ok, jest papa wywinięta na
    pionową ścianę, nawiązuje do poziomej izolacji, na to folia budowlana i
    pustak 12 tak z 6 cm odstawiony od fundamentu, a szczelina wypełniona
    pianką.

    Co radzicie, dom nie ma jeszcze zrobionego odwodnienia, będzie robione i
    od razu będą łączone dreny w opaskę w koło domu - które mimo że
    pilnowałem mogą być poprzerywane

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-08-10 14:39:53
    Temat: Re: Mokra ściana
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od razu będą łączone dreny w opaskę w koło domu - które mimo że pilnowałem

    A nie widze ocieplenia na tym rysunku. Może w tym problem w taka ciepła i
    wilgotna pogodę?

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2009-08-10 23:45:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tynk położony na siatce na 4 warstwach dysperbitu wg. co niektórych
    > powinno być ok - ale nie jest i fragment ściany jest wilgotny.

    Na moj gust wszelkie malowane powloki nie sa idealnie szczelne. Podejzewam,
    ze mimo starannosci nie da sie uniknac drobnych przerw na chropowatej
    powierzchni. Nie sadze tez by byla to kondensacja pary jak pisze Mirek. Ta
    czesc sciany powinna byc zabezpieczona ciagla wodoodporna izolacja polaczona
    z izolacjami poziomymi wyzej i nizej. Papa termozgrzewalna wydaje sie byc
    idealna w tym miejscu, bo daje sie tynkowac w przeciwienstwie do folji.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-08-11 07:28:38
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    mirek pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie widze ocieplenia na tym rysunku. Może w tym problem w taka ciepła i
    > wilgotna pogodę?

    Ocieplenia nie ma bo to ściana wewnętrzna działowa

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-08-11 07:30:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > z izolacjami poziomymi wyzej i nizej. Papa termozgrzewalna wydaje sie byc
    > idealna w tym miejscu, bo daje sie tynkowac w przeciwienstwie do folji.

    No tak teraz to ja już jestem mądry. Tylko jak to teraz naprawić -
    rozkuć połączyć izolację papą i zatynkować? A może jakiś inny sposób

    Ariusz

  • 6. Data: 2009-08-11 08:49:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No tak teraz to ja już jestem mądry. Tylko jak to teraz naprawić - rozkuć
    > połączyć izolację papą i zatynkować? A może jakiś inny sposób

    Rozkuc polaczyc izolacje i zatynkowac, innej metody nie widze. Nie wiem czy
    nie bedzie trzeba odkuc czesc posadzki przy scianie, zeby mozna bylo
    polaczyc izolacje.

    Pozdro.. TK