  • 1. Data: 2009-10-22 11:30:31
    Temat: Montaż brodzika
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Witam,
    mam 2 pytania na ww temat.
    1.Czy dobrym pomysłem jest, aby oprócz stawiania go na fabrycznym
    stelażu jescze psiknąć między brodzik a wylewkę piankę? Brodzik będzie
    ok 2 cm nad wylewką.
    2. Róg w którym będzie ów brodzik nie ma idealnie 90 stopni, więc
    planuję trochę pokobminować i wpuścić go niejako pod kafelki na ścianie.
    Są jakieś przeciwwskazania?
    Pozdrawiam
    ADam

  • 2. Data: 2009-10-22 14:22:21
    Temat: Re: Montaż brodzika
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trochę pokobminować i wpuścić go niejako pod kafelki na ścianie. Są jakieś

    fabryczny stelaz w zupelnosci wystarczy ... przy montazu daj silikon naboki
    brodzika (nie za duzo) i docisnij...jak dasz pod plytki, to bedzie problem z
    ewentualnym demontazem, ale zawsze ladniej to wyglada, bo pozniej jest na
    wierzchu cienki pasek silikonu ...

  • 3. Data: 2009-10-22 15:18:03
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > jescze psiknąć między brodzik a wylewkę piankę? Brodzik będzie ok 2 cm nad
    U mnie kafelkarz zrobił odcisk brodzika w zaprawie cementowej, a sam brodzik
    przymocował na akrylu. Dokładniej to brodzik nie miał stelaża, kafelkarz
    nałożył na wylewkę zaprawę wyrównującą (chyba Cekol), przykrył kawałkiem
    folii i ustawił na tym brodzik, docisnął. Po 3 dniach można bylo montować na
    gotowo.

    > 2. Róg w którym będzie ów brodzik nie ma idealnie 90 stopni, więc planuję
    > trochę pokobminować i wpuścić go niejako pod kafelki na ścianie. Są jakieś
    > przeciwwskazania?
    Dużo ładniej będzie wyprowadzić ten narożnik do 90 stopni i nie kombinować,
    no chyba że nie ma takiej możliwości.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-10-22 15:52:34
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dużo ładniej będzie wyprowadzić ten narożnik do 90 stopni i nie
    > kombinować, no chyba że nie ma takiej możliwości.

    brodzik nie ma ostrego kranca, tylko jest zalamanie .. przykladajac do
    plytek uzyskujesz wiekszy (brzydki) pasek silikonu ... kladac plytke na
    brodziku masz silikonu mniej :)

    producenci wanien, brodzikow itp zawsze nakazuja klasc na plytke ze wzgledu
    na mozliwosc demontazu bez uszkodzen glazury itp w razie uszkodzenia i np.
    wymiany gwarancyjnej ... natomiast moim zdaniem ladniej wyglada pod plytke
    :)

    http://img63.imageshack.us/i/brodzik.jpg/

  • 5. Data: 2009-10-22 19:05:12
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzgledu na mozliwosc demontazu bez uszkodzen glazury itp w razie
    > uszkodzenia i np. wymiany gwarancyjnej ... natomiast moim zdaniem ladniej

    Zgadzam się, że spoina może wyglądać ładniej gdy jest węższa, ale wymiary
    kabiny dobrane są dla brodzika dostawionego do płytek, trzeba więc uważać.
    Nie wiem jak poważny jest problem pytającego, ale moim zdaniem podcinanie
    płytek nie jest dobry sposobem na maskowanie błędów, bo pasek silikonu może
    nie mieć równej szerokości. Dlatego najpierw trzeba wyprostować róg, a potem
    myśleć nad szerokością silikonu.
    U mnie łączenie brodzika ze ścianą i z posadzką jest uszczelnione
    przezroczystym silikonem i wygląda nieżle - bo płytki są równiutkie, a róg
    wyprostowany. Biały szeroki silikon na pewno byłby brzydszy.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-10-22 20:08:00
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    > Zgadzam się, że spoina może wyglądać ładniej gdy jest węższa, ale wymiary
    > kabiny dobrane są dla brodzika dostawionego do płytek, trzeba więc uważać.

    bardzo cenna uwaga .. niektore sa robione lekkim zapasem, ale niektore na
    wymiar

> [...]
    > może nie mieć równej szerokości. Dlatego najpierw trzeba wyprostować róg,
    > a potem myśleć nad szerokością silikonu.

    tez racja .. zawsze zostawiam miejsce na plytki i docinam je dopiero jak juz
    brodzik osadzony .. jezeli kolega ma juz plytki do podlogi, to z tym
    podcinanie\m tez bym nie ryzykowal

> [...]
    > przezroczystym silikonem i wygląda nieżle - bo płytki są równiutkie, a róg
    > wyprostowany. Biały szeroki silikon na pewno byłby brzydszy.

    ladnie i rowno dociac niewielu potrafi, ale wyglad jest efektowny

  • 7. Data: 2009-10-22 20:52:31
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał

    > 2. Róg w którym będzie ów brodzik nie ma idealnie 90 stopni, więc planuję
    > trochę pokobminować i wpuścić go niejako pod kafelki na ścianie.

    Wg mnie, to nawet bardziej praktyczne rozwiązanie. Jak "postawisz" płytki na
    rancie brodzika, to będzie mniejsze prawdopodobieństwo zaciekania wody...

  • 8. Data: 2009-10-23 12:06:24
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Wg mnie, to nawet bardziej praktyczne rozwiązanie. Jak "postawisz" płytki
    > na rancie brodzika, to będzie mniejsze prawdopodobieństwo zaciekania
    > wody...

    Ja nie jestem budowlańcem ale niedawno wywalałem taki brodzik u siebie bo
    całą ścianę miałem w grzybie.
    Brodzik pod płytkami oznacza mniej silikonu (tylko na wierzchu)
    a brodzik pracuje pod wpływem obciążenia, i silikon przecieka.

    MS

  • 9. Data: 2009-10-23 16:35:38
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Brodzik pod płytkami oznacza mniej silikonu (tylko na wierzchu)
    > a brodzik pracuje pod wpływem obciążenia, i silikon przecieka.

    jezeli brodzik jest zle osadzony to pracuje i siada ... wtedy zacieka ...
    jezeli montaz jest odpowiedni, a do tego przykleimy boki brodzika silikonem
    do sciany, to nawet 150 kilogramowa slonica moze sie kapac i nic nie siadzie
    ... a waski pasek silikonu bedzie ladniejszy ;-)

  • 10. Data: 2009-10-25 18:42:00
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > silikonem do sciany, to nawet 150 kilogramowa slonica moze sie kapac i nic
    > nie siadzie ... a waski pasek silikonu bedzie ladniejszy ;-)

    Dasz gwarancję na 10 lat? Bo na początku też było dobrze, a potem -
    materiał, stelaż pracuje. Faktem jest że brodzik nie był przyklejony do
    ściany bo bokach silikonem, może to był ten błąd.

    MS