  • 1. Data: 2009-10-22 16:38:39
    Temat: Nieocieplone szczyty - The Neverending Story :)
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    U mnie ma byc: dach 2spadowy, poddasze uzytkowe, strop nad poddaszem
    monolityczny ze skosami. Jedna rzecz mnie niepokoi w temacie szczytow.
    Napisal ktos, zeby w nowo budowanym domu sie nie przejmowac i zamiast
    ostatniej warstwy cegiel/pustakow dac warstwe styro. Tak zrozumialem z tych
    wywodow o szczytach co tu byly.

    zewnetrzne
    http://img38.imageshack.us/img38/4781/szczyty0zewn.j
    pg

    wewnetrzne
    http://img34.imageshack.us/img34/3424/szczyty1wewn.j
    pg

    patrze na te fotki od sasiada i widze, ze jakbym dal styro zamiast tych
    cegiel w trojkatach to bedzie styro wychodzil w scianie wewnetrznej w
    pokojach. Tak ma byc? Chyba to nie jest zbyt dobre bo: jak to zatynkowac,
    siatka i klej i potem tynk wlasciwy? co na to przepisy ppoż?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2009-10-22 18:21:13
    Temat: Re: Nieocieplone szczyty - The Neverending Story :)
    Od: M <M...@w...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    > pokojach. Tak ma byc? Chyba to nie jest zbyt dobre bo: jak to zatynkowac,
    > siatka i klej i potem tynk wlasciwy? co na to przepisy ppoż?

    :-)
    Masz strop monolityczny i ocieplenie z drugiej strony. Przy stropach
    lekkich ocieplenie jest od środka. Ty masz od razu tynk, a w lekkiej
    zabudowie robi się gips-karton. W lekkiej zabudowie powoduje to, że
    kawałek ściany (szczyt) jest prawie wystawione na zewnątrz (bo na dachu
    nie kładzie się już styropianu).

    Nie zostawiaj żadnych dziur, wręcz przeciwnie - trzeba wzmocnić, by ten
    monolit miał się na czym trzymać.

    M.

  • 3. Data: 2009-10-22 18:22:51
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Przy monolitycznym stropie na skosach sytuacja ma sie inaczej.
    Wszystkie te wywody tu na grupie dotyczyly skosów w systemie welna/GK a
    nie monolit.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-10-22 21:14:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hbq1q5$64m$1@inews.gazeta.pl...

    > zewnetrzne
> [...]

    Panowie przeden mna pieknie temat wyczerpali, ale ja chcialbym Ci cos
    doradzic. Nad stropem dalsza czesc szczytu zanim wymurujesz to pierwsza
    warstwe przemuruj jakims materialem ze sciany 1W, Ytong, albo Porotherm. To
    nic ze bedzie wystawac w srodku, bo szerszy. Ulozysz do tego styropian na
    gorze. Ta warstwa zapobiegnie ew. przemarzaniu z gory, gdzie mstkiem moze
    byc sama sciana od strony strychu nad stropem, jezeli z zewnatrz sciany beda
    ocieplone a wewnatrz nie.
    Poza tym nikt nie wspomnial, ze ocieplenie sciany powinno laczyc sie z
    ociepleniem Twojego stropu na skosach z gory.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-10-23 00:37:40
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Kurcze.. patrze tak jeszcze raz na te fotki...
    Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić że od góry monolitu położona jest termo
    izolacja. Trochę mi brakuje miejsca albo mi sie tylko wydaję i wszystko
    jest ok...

  • 6. Data: 2009-10-23 07:00:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić że od góry monolitu położona jest termo
    > izolacja. Trochę mi brakuje miejsca albo mi sie tylko wydaję i wszystko

    Tam raczej nie ma termoizolacji. Nie ma szans aby się zmieściła.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-10-23 08:14:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Juz pisalem ze sie nie znam wiec nie bede sie powtarzal ale czy moze
    mi ktos wyjasnic czy dobrze widze, ze to jest dach betonowy.
    Jak sie domyslam dach zelbetowy. Po co takie dachy komus? Przeciez to
    chyba same problemy z tym.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-10-23 08:22:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > mi ktos wyjasnic czy dobrze widze, ze to jest dach betonowy.
    > Jak sie domyslam dach zelbetowy. Po co takie dachy komus? Przeciez to

    Wlasnie chyba zdecydowanie problemów.
    Oklejasz szczelnie cala chalupe lacznie z dachem styropianem i nie martwisz
    sie zadnymi mostkami cieplnymi, ociepleniem murlaty, nie bawisz sie z welna
    i GK na poddaszu itp. Na styro mocujesz dlugimi kolkami laty, pózniej
    kontrlaty i pokrycie dachowe.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-10-23 08:23:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl>
    > Wlasnie chyba zdecydowanieproblemów.

    Mialo byc: zdecydowanie mniej problemów.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-10-23 08:29:03
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > sie zadnymi mostkami cieplnymi, ociepleniem murlaty, nie bawisz sie z welna
    > i GK na poddaszu itp. Na styro mocujesz dlugimi kolkami laty, pózniej

    Cos al'a bunkier? Tyle ton nad glowa.
    Dzieki.

    Pozdrawiam
    Dy