  • 1. Data: 2010-01-02 15:52:55
    Temat: Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    chcę kuchenkę gazowo-elektryczną, tzw. wolnostojącą, zainstalować
    (dokładnie - wymienić starą na nową) w ciągu mebli kuchennych.
    Aktualnie sąsiadujące meble przylegają do boków starej kuchenki, tymczasem w
    instrukcji nowej kuchenki warunkiem instalacji jest odstęp po 3cm z każdej
    strony do najbliższych boków mebli :(
    Pytania;
    - czy rzeczywiście te odległości są krytyczne i coś się będzie dziać ze
    ściankami sąsiadujących mebli ? Może trzeba użyć choć prowizorycznego ekranu
    cieplnego pt. gruba folia aluminiowa na cieniutkim styropianie (jak na
    ścianie za kaloryferami ?)
    - czy specu od kuchenek gazowych, który przyjdzie podłączyć odmówi
    podłączenia w takim układzie jak jest ?
    - jak to jest w kuchniach i piekarnikach "do zabudowy" ?

    Oglądałem propozycje wyposażenia kuchni i kuchnie u znajomych i nie
    pamiętam, żeby ktokolwiek zachowywał te 3cm...

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-01-02 16:13:30
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podłączenia w takim układzie jak jest ?
    > - jak to jest w kuchniach i piekarnikach "do zabudowy" ?

    Jeśli nie zachowasz tej odlegości, to meble nieco będą się nagrzewać od
    włączonego piekarnika. Ja w bloku miałem kuchenkę wciśniętą na siłę między
    meble i przez ponad 7 lat nic się nie działo. Wyciągałem parę razy jedną z
    szafek - nie zauważyłem negatywnego wpływu kuchenki. Uszczelniłem miejsce
    styku blatu z kuchenką (uszczelki okienne o profilu E).
    Teraz mam piekarnik do zabudowy, który ma dodatkowy chłodzenie obudowy,
    czyli wentylatorek. Obok pierakarnika stoi lodówka, więc to chłodzenie jest
    potrzebne.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-01-02 22:00:50
    Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2010 16:52:55 +0100, Piotrek napisał(a):
    > Aktualnie sąsiadujące meble przylegają do boków starej kuchenki, tymczasem w
    > instrukcji nowej kuchenki warunkiem instalacji jest odstęp po 3cm z każdej
    > strony do najbliższych boków mebli :(

    U mnie krytycznym okazało się długotrwałe (godzinne), intensywne gotowanie
    30l garnka na dużym palniku. W szafce obok zaczęła się odkształcać folia na
    kancie drzwiczek. Myślę, że sam ogień rozszedł się po dnie dużego gara i
    buzował zbyt blisko plastiku. Gdybym zauważył to wcześniej, mógłbym uchylić
    drzwiczek, żeby je trochę odsunąć od ognia. Tyle, że to trochę ekstremalna
    sytuacja i pewno taką miał na uwadze producent.

    Blat i boki szafki nie poniosły najmniejszego uszczerbku i nie ma na nich
    najmniejszych śladów. Przy korzystaniu z piekarnika szafka obok jest
    ciepła, ale również bez żadnych konsekwencji.

    Myślę, że przy zwykłym codziennym gotowaniu nie powinno być problemów.
    I również nie znam nikogo, kto dbałby o te odstępy. :-)

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2010-01-03 20:46:40
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - czy specu od kuchenek gazowych, który przyjdzie podłączyć odmówi
    > podłączenia w takim układzie jak jest ?

    raczej nie, natomiast może (i powinien) odmówić gdy w pomieszczeniu nie ma
    sprawnej wentylacji.
    Co do mebli to zasadniczo nie jego sprawa. Gdyby się cokolwiek stało on
    zawsze powie że gdy instalował, to nie było tam żadnych przylegających
    mebli.
    --
    Jackare