eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domMontaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm... › Re: Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
    Date: Sat, 2 Jan 2010 17:13:30 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hhnojf$cqm$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam
    > chcę kuchenkę gazowo-elektryczną, tzw. wolnostojącą, zainstalować
    > (dokładnie - wymienić starą na nową) w ciągu mebli kuchennych.
    > Aktualnie sąsiadujące meble przylegają do boków starej kuchenki, tymczasem
    > w instrukcji nowej kuchenki warunkiem instalacji jest odstęp po 3cm z
    > każdej strony do najbliższych boków mebli :(
    > Pytania;
    > - czy rzeczywiście te odległości są krytyczne i coś się będzie dziać ze
    > ściankami sąsiadujących mebli ? Może trzeba użyć choć prowizorycznego
> [...]
    Jeśli nie zachowasz tej odlegości, to meble nieco będą się nagrzewać od
    włączonego piekarnika. Ja w bloku miałem kuchenkę wciśniętą na siłę między
    meble i przez ponad 7 lat nic się nie działo. Wyciągałem parę razy jedną z
    szafek - nie zauważyłem negatywnego wpływu kuchenki. Uszczelniłem miejsce
    styku blatu z kuchenką (uszczelki okienne o profilu E).
    Teraz mam piekarnik do zabudowy, który ma dodatkowy chłodzenie obudowy,
    czyli wentylatorek. Obok pierakarnika stoi lodówka, więc to chłodzenie jest
    potrzebne.

    Pozdrawiam,
    Druid29