  • 1. Data: 2009-03-10 09:08:02
    Temat: Na co zwrócić uwagę przy gwintowaniu rur?
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Na co zwrócić uwagę przy gwintowaniu rur
    ocynkowanych ?
    Gwintownicę posiadam parę razy gwintowałem
    ale teraz muszę zrobić to porządnie by sie nie lało
    robię sobie instalacje Co w małym domku

    Proszę dajcie mi pare uwag jak to gwintować aby było dobrze.

  • 2. Data: 2009-03-10 09:22:53
    Temat: Re: Na co zwrócić uwagę przy gwintowaniu rur?
    Od: ????????? <...@...c>

    jowar pisze:
    > Na co zwrócić uwagę przy gwintowaniu rur
    > ocynkowanych ?
    > Gwintownicę posiadam parę razy gwintowałem
    > ale teraz muszę zrobić to porządnie by sie nie lało
    > robię sobie instalacje Co w małym domku

    Instalacja CO z ocynkowanych rur stalowych?

  • 3. Data: 2009-03-10 09:28:18
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "?????????" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Instalacja CO z ocynkowanych rur stalowych?

    ale ja grzecznie pytałem jak się gwintuje :P
    a nie o dyskusje o wyższości typów rur

  • 4. Data: 2009-03-10 09:32:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robię sobie instalacje Co w małym domku
    >
    > Proszę dajcie mi pare uwag jak to gwintować aby było dobrze.

    Przygotować rurę przez dokładnie przecięcie w prostopadłej płaszczyźnie.
    Spiłować zadzior.
    Gwintować na dwa lub trzy razy stopniowo zmniejszając odstęp narzynek.
    Smarować.
    Proste.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-03-10 09:36:21
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Użytkownik "?????????" <...@...c> napisał w wiadomości

    > ale ja grzecznie pytałem jak się gwintuje :P
    > a nie o dyskusje o wyższości typów rur

    Uważaj tylko aby grube wióry nie dostały się pod noże narzynki. Może to
    doprowadzić do zgniecienia rury i np urwania noża. Słowem, trzeba gwintować
    płynnym ruchem, bez nagłych szaprnięć, często cofać narzynkę aby odciąć
    wióry i smarować obrabianą część rzadkim olejem, emulsją (olej+woda) lub w
    ostateczności zwykłą wodą.
    O oczywistościach typu pionier nie piszę.
    Co do rur - do CO jednak czarne :)
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-03-10 14:05:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > płaszczyźnie. Spiłować zadzior.
    > Gwintować na dwa lub trzy razy stopniowo zmniejszając odstęp narzynek.

    no i kupić dobre rury bo bywają takie co sie gną jak papier podczas
    gwintowania.