  • 1. Data: 2009-03-10 09:41:16
    Temat: problem z elektryką
    Od: "Tom@sz" <n...@m...pl>

    cześć

    Na budowie przewijały mi się jednocześnie trzy ekipy - elektryków,
    hydraulików i tynkarzy. Efekt jest taki, że ja nie sprawdziłem a
    elektryk spieprzył wyprowadzenie instalacji na piętro (poddasze).
    Gniazdka porozbijał na 2 osobne zabezpieczenia, ale wogóle nie wyciągnął
    przewodu do oświetlenia na piętrze :-/ Teraz nie wiem co zrobić, zgodzić
    się na połączenie całego oświetlenia z którymiś gniazdami pod jedno
    zabezpieczenie czy mimo wszystko ma wyprowadzić tak jak było ustalone na
    osobne?

    ps. na poddaszu są tylko trzy sypialnie i łazienka (bez bojlerów etc)

    --
    Pozdrawiam, Tom@sz

  • 2. Data: 2009-03-10 11:42:49
    Temat: Re: problem z elektryką
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Był jakiś projekt instalacji, czy zdałeś się na elektryka? Moim zdaniem
    decyduje ilość tych punktów oświetleniowych i ich przewidywana moc
    sumaryczna. Jeśli jest to tylko kilka wypustów to odpuść, ale z drugiej
    strony przecież umawiałeś się chyba na porządną robotę, a nie na prowizorkę,
    a tym to pachnie.

  • 3. Data: 2009-03-10 15:02:09
    Od: <a...@g...pl>

    > elektryk spieprzył wyprowadzenie instalacji na piętro (poddasze).
    dokladnie

    > Gniazdka porozbijał na 2 osobne zabezpieczenia,
    to na plus

    > ale wogóle nie wyciągnął
    > przewodu do oświetlenia na piętrze :-/ <ciach>
    kiszka

    > czy mimo wszystko ma wyprowadzić tak jak było ustalone na
    > osobne?
    tu masz odpowiedz

    to jest twoj dom wiec lepiej teraz zrobic go porzadnie a to to prowizora
    bedzie

    jak jedziesz do mechanika z samochodem na wymiane kol i ci zalozy inaczej
    wygladajace felgi/kolpaki na koła ale prawidłowe tachnicznie /wymiary itp/
    to tez bedziesz jezdzil mimo to czy jednak bedziesz chcial miec jednakowego
    koloru/wygladu?
    technicznie bedzie to dzialac, jak wywalisz korki gniazdkiem to po omacku
    bedziesz chodzic, identycznie jak bedziesz chcial poprawic mocowanie
    gniazdka czy je wymienic to tez juz przy latarce bo swiatla nie bedzie...

  • 4. Data: 2009-03-10 15:43:33
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    jak nie wymyślisz nic lepszego,
    to możesz oba te przewody idace na górę
    do gniazdek na piętrze (pewnie kabel 3x3.5)
    rozszyć w małej dodatkowej rozdzielnicy u góry
    (puscic 6-cioma przewodami na górę wszystkie 3 fazy)
    i tam na nowo podzielic wg uznania na obwody oswietleniowe i "gniazdkowe"

  • 5. Data: 2009-03-10 17:58:54
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tom@sz" <n...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > hydraulików i tynkarzy. Efekt jest taki, że ja nie sprawdziłem a
    > elektryk spieprzył wyprowadzenie instalacji na piętro (poddasze).

    Zrób koniecznie dodatkowy obwód zasilający oświetlenie. Przekroje drutu
    użytego do oświetlenia są mniejsze i lepiej je zabezpieczać bezpiecznikiem
    B6 na wszelki wypadek, a dniazda B16.
    Niech ten co źle zrobił pokryje koszty przeróbki i strat. Jeżeli mu coś
    wisisz to nie daj grosza wiecej, bydlakowi

  • 6. Data: 2009-03-10 18:04:16
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

> [...]
    > Niech ten co źle zrobił pokryje koszty przeróbki i strat. Jeżeli mu coś
    > wisisz to nie daj grosza wiecej, bydlakowi

    Ach ty nasz budowlany kaszpirowski. A ja się zastanawiałem czemu ja mam 10A
    na zabezpieczeniu? Przecież można dać tylko 6A!

  • 7. Data: 2009-03-10 18:10:24
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message

    > Ach ty nasz budowlany kaszpirowski. A ja się zastanawiałem czemu ja mam
    > 10A
    > na zabezpieczeniu? Przecież można dać tylko 6A!

    Jak połączą ci coś cienkim drutem czy kabelkiem 2x0.75 albo 2x0.5 to ci może
    10A nie wywalić jak będzie daleko. Czym niżesze zabezpieczenie tym lepiej.

  • 8. Data: 2009-03-10 19:22:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kiki <s...@s...ss> wrote:

    > Jak połączą ci coś cienkim drutem czy kabelkiem 2x0.75 albo
    > 2x0.5 to

    Dużo widziałeś instalacji elektrycznych (230V) robionych drutem
    0,5?

    J.

  • 9. Data: 2009-03-10 19:32:22
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    > kiki <s...@s...ss> wrote:

    > Dużo widziałeś instalacji elektrycznych (230V) robionych drutem 0,5?

    Widziałem ostatnio u kolegi kable rozprowadzone do 100 halogenów i lamp w
    suficie podwieszanym w sklepie, które zaczęły śmierdzieć. Zwarcie na jednym
    końcu ale takie konkretne by zapaliło instalację.

  • 10. Data: 2009-03-10 20:05:23
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Powoli zaczynam się domyślać czemu kiki ma 6A na zabezpieczeniu? ;)