  • 1. Data: 2011-04-27 04:15:23
    Temat: Najpierw tynkować czy robić podłogi???
    Od: hk <h...@k...pl>

    W podłogach chciałbym schować podłogówkę (łazienki, kuchnia, wiatrołap i
    chyba piwnica) i podejścia do kaloryferów (reszta).
    I wydaje mi się, że lepiej zrobić najpierw tynki a potem dopiero ułożyć
    izolację na podłodze, styropian i zalać podłogi... Bo się naczytałem że
    drabina tynkarza albo spadający młotek (młotkiem tynkują?) dziurę w
    podłogówce może zrobić (może?).
    Czy rury od kaloryferów bardzo by przeszkadzały tynkarzom? I czy Wasi
    tynkarze bardzo marudzili jak musieli tynkować najpierw całość a potem
    poprawki (kaloryfery, jakieś dojścia)?
    I jeszcze jedno - jak się daje tynki cementowo-wapienne i na to gładź -
    to trzeba długo czekać pomiędzy - czy daje się od razu?
    PS tynki pod płytki to chyba nie muszą być tip-top w sensie gładkości?

  • 2. Data: 2011-04-27 07:03:06
    Temat: Re: Najpierw tynkować czy robić podłogi???
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 27 Kwi, 06:15, hk <h...@k...pl> wrote:
> [...]
    > to trzeba długo czekać pomiędzy - czy daje się od razu?
    > PS tynki pod płytki to chyba nie muszą być tip-top w sensie gładkości?

    U mnie najpierw tynki, właśnie głównie z powodu strachu o podłogówkę i
    jej potencjalne uszkodzenie przez tynkarzy.

    Natomiast podczepię się do pytania - JAKA gładź na tynki cementowo-
    wapienne? Może coś lepszego do salonu, a coś tańszego do garderoby czy
    piwnicy?

  • 3. Data: 2011-04-27 07:15:17
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 06:15, hk pisze:
> [...]
    > to trzeba długo czekać pomiędzy - czy daje się od razu?
    > PS tynki pod płytki to chyba nie muszą być tip-top w sensie gładkości?

    Pierwsze tynki, potem centralne, potem podłoga, Jak chcesz wszędzie
    robić gładź to rozważ tynki gipsowe. Pod płytki wcale nie musisz
    tynkować - ale też nie zaszkodzi.
    Ariusz

  • 4. Data: 2011-04-27 07:19:46
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 27.04.2011 09:03, enemyunknown wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast podczepię się do pytania - JAKA gładź na tynki cementowo-
    > wapienne? Może coś lepszego do salonu, a coś tańszego do garderoby czy

    najlepiej najpierw tynki, to najbrudniejsza robota, jak zrobisz najpierw
    wylewki to tynkarze upieprza niemozebnie wylewke, chyba ze to wszystko
    przykryjesz papa, ale to koszt bedzie nie maly.

    Czy rury beda przeszkadzac, niemal na pewno. Ale wszystkie podejscia
    mozesz wykuc po tynkach a potem zatynkowac, nie bedzie sladu.

    Na tynki c-w gladz cementowo-wapienna. Robi sie taka 'smietane' z bardzo
    drobnego piasku wapna i odrobiny cementu. Sciana wychodzi gladka i
    bardzo twarda. Robi sie to od razu.
    Mozesz ich poprosic aby Ci zostawili tego piasku z worek, przyda sie
    wlasnie na jakies drobne poprawki czy tez zatarcie jak cos wykujesz i
    sam zatynkujesz.

    Tynki pod plytki nie musza byc idealnie gladkie, ale nie przeszkodzi jak
    beda takie same jak wszedzie indziej. Uprosci to cala procedure i nie
    sprawi klopotu jak zmieni Ci sie koncepcja odnosnie plytek.

    S.

  • 5. Data: 2011-04-27 07:33:03
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 27 Kwi, 09:19, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

> [...]
    > Mozesz ich poprosic aby Ci zostawili tego piasku z worek, przyda sie
    > wlasnie na jakies drobne poprawki czy tez zatarcie jak cos wykujesz i

    A ten bardzo drobny piasek do tego to skąd wziąć? W żwirowniach raczej
    nie mają takiego wynalazki.
    Gdzieś w workach?
    W ogóle dużo go potrzeba? Ciężka to robota?

  • 6. Data: 2011-04-27 12:13:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik enemyunknown napisał:
    > A ten bardzo drobny piasek do tego to skąd wziąć? W żwirowniach raczej
    > nie mają takiego wynalazki.
    > Gdzieś w workach?
    > W ogóle dużo go potrzeba? Ciężka to robota?

    Nie wiem jaki tam standard przyjmujesz, ale jak mi chłopaki robili
    tynki, to rzucali na trzy warstwy:
    1 obrzutka - z takiego rzadkiego, strasznie chlapiącego czegoś,
    2 warstwa właściwa - tu dawali normalną zaprawę,
    3 wierzchnia warstwa - przesiewali zaprawę przez sito i potem ją
    gładzili gąbkową pacą.

    Wyszło elegancko i nie dawałem żadnych tam gładzi.

    Tylko, że ja tradycyjne, ręczne tynki robiłem, bez żadnych tam mikstur z
    tytki.

    pozdr.
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-04-27 13:05:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pierwsze tynki, potem centralne, potem podłoga, Jak chcesz wszędzie
    > robić gładź to rozważ tynki gipsowe. Pod płytki wcale nie musisz
    > tynkować - ale też nie zaszkodzi.
    > Ariusz

    Dlaczego gladzi nie mozna dawac na cementowo-wapienne?

    KADAR

  • 8. Data: 2011-04-27 14:33:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > tynkować - ale też nie zaszkodzi.
    > Ariusz

    >Dlaczego gladzi nie mozna dawac na cementowo->wapienne?

    Bo to bez sensu zalepiac gipsowa gładzia tynki cem wap.
    Zawsze piszę ze jak ktoś daje tynki cem wap to niech weżmie taka ekipe aby
    obyło sie bez gładzi albo jesli już to zastosowac gładź wapienną.
    Z moich obserwacji wynika że tynki gipsowe to gó...o. , świeżo położone
    wygladaja super jak wyschną to wymagaja gładzi. No i mało odporna na
    zarysowania i uderzenia. A cenowo tez niekonkurencyjne. Ale to moja opinia.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2011-04-27 16:49:37
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 09:03, enemyunknown pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast podczepię się do pytania - JAKA gładź na tynki cementowo-
    > wapienne? Może coś lepszego do salonu, a coś tańszego do garderoby czy

    Gładź wapienna. Koszt samej gładzi w porównaniu z robocizną to nie tak
    dużo, by cena grała szczególną rolę.

    M.

  • 10. Data: 2011-04-27 19:46:24
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Bo to bez sensu zalepiac gipsowa gładzia tynki cem wap.
    > Zawsze piszę ze jak ktoś daje tynki cem wap to niech weżmie taka ekipe aby
    > obyło sie bez gładzi albo jesli już to zastosowac gładź wapienną.

    Przeciez to jest cienka warstwa i rzeczywiscie az tak bardzo zmienia.
    Nie chodzi o to ze sie upieram, tylko coraz trudniej znalezc ludzi,
    ktorzy maja o tym pojecie a zeby jeszcze zrobili to dobrze to juz
    bajka. Jasne ze zakladanie krawata do smokingu to pomieszanie z
    poplataniem ale z gladziami az taki ambaras?

> [...]
    > wygladaja super jak wyschną to wymagaja gładzi. No i mało odporna na
    > zarysowania i uderzenia. A cenowo tez niekonkurencyjne. Ale to moja opinia.

    Co racja to racja, mam takie i potwierdzam.

    KADAR