  • 1. Data: 2011-04-26 11:23:16
    Temat: Obcięcie wysokiego świerka
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Teściowie nie dopilnowali i wyrósł im wysoki świerk, który znajduje się
    między liniami napięcia powyżej ich wysokości.
    Czy mogę we własnym zakresie go skrócić / wyciąć, czy może energetyka
    prowadzi takie usługi?
    Chciałbym uniknąć problemów gdyby coś poszło nie tak załatwionemu przeze
    mnie wykonawcy usługi i uszkodził jakąś linię.

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-04-26 17:55:08
    Temat: Re: Obcięcie wysokiego świerka
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chciałbym uniknąć problemów gdyby coś poszło nie tak załatwionemu przeze
    > mnie wykonawcy usługi i uszkodził jakąś linię.

    Możesz go we własnym zakresie przyciąć, ale jeżeli z tego powodu drzewo
    uschnie to dostaniesz karę.
    Zasadniczo nawet takie przycięcie wymaga uzyskania zgody urzędu.
    Najlepiej zgłoś pisemnie do zakładu energetycznego, że rośnie drzewo, które
    zagraża instalacji i prosisz o przedsięwzięcie odpowiednich środków. Oni to
    załatwią we własnym zakresie. Przyjadą i obetną gałęzie lub skrócą drzewo do
    odpowiedniej wysokości. W razie problemów z drzewem będziesz miał spokojną
    głowę.

  • 3. Data: 2011-04-27 08:41:44
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oni to załatwią we własnym zakresie. Przyjadą i obetną gałęzie lub skrócą
    > drzewo do odpowiedniej wysokości. W razie problemów z drzewem będziesz

    Ja ostatnio miałem w granicy wycinkę 3 brzóz. Właśnie sobie rosły po stronie
    sąsiada i tak sobie urosły
    że .... ja pitolę. No i sąsiad chciał wyciąć, pozwolenia zgłoszenia komisje
    terenowe
    w końcu decyzja i pozwolenie.
    Przy okazji powiedziały (bo to urzędniczki były) że możan drzewa przycinać
    pod warunkiem właśnie że
    drzewo nie padnie po przycince bo wtedy kara. Można w tens posób skrócić coś
    co już za mocno podrosło
    albo ukrócić coś żeby się za bardzo nie rozpędziło.
    W tym jednak przypadku zgłosiłbym to w energetyce, to jest również w ich
    interesie.
    A w ostateczności normalny wniosek o wycinkę z uwagi na zagrożenie itd. i
    nie będzie żadnych problemów.

    Rafał

  • 4. Data: 2011-04-27 11:03:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kacper wrote:
    > Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ja ostatnio miałem w granicy wycinkę 3 brzóz. Właśnie sobie rosły po
    > stronie sąsiada i tak sobie urosły

    a brzozy nie są przypadkiem traktowane jako chwasty?

  • 5. Data: 2011-04-27 11:18:52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]

    O cho, cho, to nie takie proste.
    Żeby dostać zgodę ze względu na zagrożenie to drzewa musiałyby być już
    całkiem suche i zagrazać przewróceniem.
    Póki drzewo ma liście, choćby tylko w części to dostaniesz zgodę na
    przycinkę i nic więcej.
    Jeżeli jednak grozi drzewo przewróceniem to można wezwać straż pożarną i oni
    wytną to drzewo w ramach akcji ratowniczej.

    > a brzozy nie są przypadkiem traktowane jako chwasty?

    Brzozy? Chyba raczej nie.
    Jako chwasty traktowane są wierzby, topole, ale i na ich wycięcie musi być
    zgoda. Na krzewy także musi być zgoda.

  • 6. Data: 2011-04-27 11:20:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > O cho, cho, to nie takie proste.
    > Żeby dostać zgodę ze względu na zagrożenie to drzewa musiałyby być już
    > całkiem suche i zagrazać przewróceniem.

    Widac, ze nigdy nie skladales takiego wniosku.

  • 7. Data: 2011-04-27 13:44:50
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Widac, ze nigdy nie skladales takiego wniosku.

    Wręcz przeciwnie i to wielokrotnie.

  • 8. Data: 2011-04-27 14:15:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wręcz przeciwnie i to wielokrotnie.

    I zawsze odrzucali? Coz to za gmina?

  • 9. Data: 2011-04-27 15:34:21
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > I zawsze odrzucali? Coz to za gmina?

    Czterokrotnie, a teraz zaczęli mnie starszyć, że jak nie wytnę to oni mi
    znajdą paragraf :)
    Trzeba sobie jakoś radzić w ta "Dziwna kraj" ;)

  • 10. Data: 2011-05-02 04:50:36
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-26 13:23, krzysiek pisze:
> [...]
    > Chciałbym uniknąć problemów gdyby coś poszło nie tak załatwionemu przeze
    > mnie wykonawcy usługi i uszkodził jakąś linię.

    Czy drzewo jest w papierach ? Jak nie ma tnij smialo

    --
    Najlepsze video testy i recenzje telefonów
    Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów