  • 1. Data: 2011-04-25 21:06:33
    Temat: Powierzchnia użytkowa kotłowni
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Sprawa może prosta, ale mam problem z policzeniem tegoż. Pomieszczenie
    o jakiej powierzchni należy przyjąć aby pomieścić niewielką pompę
    ciepła (ok. 8kW), baniak ok. 700 litrów, rekuperator i parę
    pomniejszych pierdół?
    Wychodzi mi około 7m2, ale czy to nie będzie za mało?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-04-26 04:36:06
    Temat: Re: Powierzchnia użytkowa kotłowni
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Kwi, 23:06, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > pomniejszych pierdół?
    > Wychodzi mi około 7m2, ale czy to nie będzie za mało?

    Pompa ciepla 1m2, baniak 1m2, rekuperator moze wisiec nad baniakiem,
    pompy i ew. jakas armatura nad pompa ciepla. 7m2 to pelen wypas :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-26 07:38:43
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.04.2011 23:06, Lisciasty pisze:
> [...]
    > pomniejszych pierdół?
    > Wychodzi mi około 7m2, ale czy to nie będzie za mało?

    Doczytaj sobie jakie są minimalne wymiary/kubatury/ pomieszczeń dla
    różnych paliw, jak by Ci kiedyś na starość się odmieniło i chciał tam
    kocioł gazowy czy węglowy wstawić, to żebyś nie musiał kombinować.

  • 4. Data: 2011-04-26 08:33:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Kwi, 09:38, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    > Doczytaj sobie jakie są minimalne wymiary/kubatury/ pomieszczeń dla
    > różnych paliw, jak by Ci kiedyś na starość się odmieniło i chciał tam
    > kocioł gazowy czy węglowy wstawić, to żebyś nie musiał kombinować.

    Tam na 99% nie będzie nic innego, kobita się uparła na kominek w domu
    więc jakby co to będzie się tam palić.
    Teraz mam zagwozdkę jak tego wrzoda pożenić z wentylacją mechaniczną i
    ogólnie koncepcją energooszczędności, ale nikt nie mówił że będzie
    łatwo :>

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2011-04-26 11:12:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Kwi, 10:33, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Teraz mam zagwozdkę jak tego wrzoda pożenić z wentylacją mechaniczną i
    > ogólnie koncepcją energooszczędności, ale nikt nie mówił że będzie

    Takiej "kotlowni" nie musisz wogole wentylowac. Ja bezposrednio w
    "kotlowni" nie mam zadnego wyciagu / nawiewu i jest suchutko :) Takie
    pomieszczenie wogole nie jest prawnie traktowane jako kotlownia - w
    koncu tam nie ma zadnego kotla, kominiarz czy nadzor moga Ci
    naskoczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-04-26 11:13:34
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > Teraz mam zagwozdkę jak tego wrzoda pożenić z wentylacją mechaniczną i
    > ogólnie koncepcją energooszczędności, ale nikt nie mówił że będzie

    Aaaa piszesz pewnie jak pogodzic kominek z wentylacja mechaniczna ?
    Normalnie - kominek z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz. Ja tak mam
    i zadnych nieprawidlowosci w dzialaniu kominka, ani wentylacji nie
    zauwazam :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-26 16:50:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Kwi, 13:13, Adam <a...@g...com> wrote:
    > Aaaa piszesz pewnie jak pogodzic kominek z wentylacja mechaniczna ?

    Otóż to :]

    > Normalnie - kominek z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz. Ja tak mam
    > i zadnych nieprawidlowosci w dzialaniu kominka, ani wentylacji nie
    > zauwazam :)

    To świetnie :]
    A jak rozwiązane jest zamykanie komina/wlotu kiedy kominek nie działa?
    Tzn chodzi mi o ogólno pojętą energooszczędność, najchętniej pozbyłbym
    się z domu wszystkich kominów ale jak mówię jest opór w kwestii
    kominka :>

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2011-04-26 16:59:58
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    Tzn chodzi mi o ogólno pojętą energooszczędność, najchętniej pozbyłbym
    się z domu wszystkich kominów ale jak mówię jest opór w kwestii

    ale po co chcesz go zamykać?
    z lokalu powietrza nie pobiera (tylko z zewnątrz...)
    martwy przepływ będzie raczej minimalny - specjalnego wychłodzenia przez sam
    kominek i/lub komin
    bym nie oczekiwał
    ale jak chcesz, zawsze możesz odciąć dopływ zimnego, jakąś zasuwą albo
    klapką

  • 9. Data: 2011-04-26 17:16:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

> [...]
    > bym nie oczekiwał
    > ale jak chcesz, zawsze możesz odciąć dopływ zimnego, jakąś zasuwą albo klapką

    U mnie napiernicza zdrowo zimnym. Zamykam dopływy powietrza gdy nie palę a jest
    silny wiatr, ale polecam zrobić zasuwę przy wlocie na ścianie zewnętrznej. Może
    być na linkę (tak mam zamiar zrobić u siebie) lub elektryczną.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-04-26 18:42:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Kwi, 18:50, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Tzn chodzi mi o ogólno pojętą energooszczędność, najchętniej pozbyłbym
    > się z domu wszystkich kominów ale jak mówię jest opór w kwestii

    Mam kominek z plaszczem ze sterownikiem ktory steruje przepustnica na
    dolocie powietrza. Kominek nieuzywany = zamyka sie przepustnica i nie
    ma ciagu. Kominek musi byc oczywiscie mozliwie najbardziej szczelny :)
    pozdr.

    --
    Adam