  • 11. Data: 2011-04-27 07:13:51
    Temat: Re: Powierzchnia użytkowa kotłowni
    Od: "TomT" <tom@wywal_to.pl>

    To świetnie :]
    A jak rozwiązane jest zamykanie komina/wlotu kiedy kominek nie działa?
    Tzn chodzi mi o ogólno pojętą energooszczędność, najchętniej pozbyłbym
    się z domu wszystkich kominów ale jak mówię jest opór w kwestii
    kominka :>

    Ja mam kominek z dolotem powietrza z zewnątrz. Na doprowadzeniu jest
    przepustnica sterowana ręcznie, a kominek ma szyber. Jak je pozamykam to nie
    ma żadego przepływu powietrza przez komin. Dla mnie jest to ważne ze
    wzgledów akustycznych.
    Kominek ma nawiew ciepłego powietrza do salonu i na piętro, a wentylacja
    mechaniczna rozprowadza je po całym domu.

    TomT

  • 12. Data: 2011-04-27 07:30:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Doczytaj sobie jakie są minimalne wymiary/kubatury/ pomieszczeń dla
    > różnych paliw, jak by Ci kiedyś na starość się odmieniło i chciał tam
    > kocioł gazowy czy węglowy wstawić, to żebyś nie musiał kombinować.

    To sobie wstawi bez informawania kogokolwiek i tez będzie działac. 7m2 na
    kotłownie to sporo miejsca

    Krzysiek