  • 1. Data: 2012-07-01 17:35:42
    Temat: Naped do bramy segmentowej
    Od: cart <a...@n...ma>

    Witam,

    Chcę założyć napęd do bramy segmentowej (Wisniowski) i do tej pory
    myślałem, że zainwestuję w Nice Shel 50. Wydaje się dobry, ma 5 lat
    gwarancji.
    Patrzę teraz na allegro i są jakieś napędy Chamberlain ML 510 za 370zł.
    Ma ktoś może taki tani napęd? Jak on się sprawuje? Czy mogę go spokojnie
    samemu założyć?

  • 2. Data: 2012-07-01 23:08:22
    Temat: Re: Naped do bramy segmentowej
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "cart" <a...@n...ma> wrote in message
> [...]
    > Patrzę teraz na allegro i są jakieś napędy Chamberlain ML 510 za 370zł.
    > Ma ktoś może taki tani napęd? Jak on się sprawuje? Czy mogę go spokojnie

    Sprawdź w instrukcji czy da się go sterować poprzez podanie masy w taki
    sposób aby dało się świadomie sterować kierunkiem jazdy. W przyszłości jak
    cię najdzie ochota na automatykę to będziesz gotowy.

  • 3. Data: 2012-07-01 23:16:32
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    witam

    ja mam miec wisniowski optimum 600 i w zwiazku z tym mam pytanie jaki
    kabelek pociagnac do napedu bramy ? 3x2,5 wystarczy ? jak jest realizowane
    sterownie z wlacznika na scianie?

    Pozdrawiam

    RT

  • 4. Data: 2012-07-02 05:32:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "rt" <x...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > witam
    >

    > ja mam miec wisniowski optimum 600 i w zwiazku z tym mam pytanie jaki
    > kabelek pociagnac do napedu bramy ? 3x2,5 wystarczy ? jak jest realizowane
    > sterownie z wlacznika na scianie?

    Pociągnij zasilanie normalnie plus skrętkę. Powiesisz pod sufitem 1 sztukę
    DS19B20 jako termometr robiący cza czujkę pożarową i zostaną druty do
    wysterowania napędu.
    Ustawisz sobie np. przekroczenie np 70 stopni pod sufitem i darmowy alatm
    p.poż. masz. Nie dasz skrętki to później nic nie zrobisz. Ale sprawdź jaki
    masz napęd czy daje się sterować świadomie kierunkiem jazdy. Żeby nie był
    tylko step-by-step.

  • 5. Data: 2012-07-02 07:10:53
    Od: cart <a...@n...ma>

    "kiki" <l...@l...net> napisał(a):

    >W przyszłości jak cię najdzie ochota na automatykę to będziesz gotowy.

    Możesz wyjaśnić to zdanie?

  • 6. Data: 2012-07-02 08:18:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pociągnij zasilanie normalnie plus skrętkę. Powiesisz pod sufitem 1 sztukę
    > DS19B20 jako termometr robiący cza czujkę pożarową i zostaną druty do

    Ten napęd współpracuje z tym przetwornikiem?
    Ciekawe rozwiązanie, no widzisz nie pomyślałem że takie coś można zrobić
    żeby brama się sama otwierała.
    Swoją szosą on pyta o napęd do garażowej a z tym czujnikiem to ty chyba
    podsunąłeś rozwiązanie dla bramy wjazdowej.

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-02 08:51:31
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message

> [...]
    > Swoją szosą on pyta o napęd do garażowej a z tym czujnikiem to ty chyba
    > podsunąłeś rozwiązanie dla bramy wjazdowej.

    Strona 8:
    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    2 DS18B20 w momieszczeniu. Jeden robi za termometr czy termoregulator, a
    drugi pod sufitem jest jako czyjka ognia dla "ubogich".

  • 8. Data: 2012-07-02 08:53:01
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "cart" <a...@n...ma> wrote in message

    > Możesz wyjaśnić to zdanie?

    Jak będziesz chciał nadzorować napęd bramy z komóry. Samo zasilanie nic nie
    da, bo do sterowników nie będzie jak podłączyć.

  • 9. Data: 2012-07-02 09:37:50
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "cart" <a...@n...ma> wrote in message

    > Możesz wyjaśnić to zdanie?

    O! Tego nie kupować:
    http://www.dopler.pl/download_/10d847261c8c4e79213a4
    d7e93a329f3.02.pdf

    Punkt 2.3.1 Shemat elektryczny. Strona 65

    Jest tylko sterowanie "SKOK PO SKOKU" czyli bez widoczności bramy nie
    wiadomo czy się zamyka czy otwiera.

  • 10. Data: 2012-07-02 10:50:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    > 2 DS18B20 w momieszczeniu. Jeden robi za termometr czy termoregulator, a
    > drugi pod sufitem jest jako czyjka ognia dla "ubogich".

    Aaa czyli z PLCC. Już myślałem że elektronika bramy przewiduje podłączenie
    DS18B20 wprost.

    Marek