  • 1. Data: 2012-06-30 10:59:50
    Temat: zapewnienie dostawy energii elektrycznej
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam zamiar kupić działkę, przed zakuem wystepuję o własne WZ.
    Wczoraj właśnie otrzymałem "zapewnienie o dostawie energii elektrycznej"
    dla wymienionej działki, potrzebne do wydania WZ.

    Odpowiedź w skrócie brzmi: wydajemy oświadczenie o zapewnieniu
    dostawy energii elektrycznej dla obiektu [...].
    W tym celu należy:
    - pobudować stację transformatorową
    - pobudować linię kablową NN
    - pobudować przyłącze kableowe NN

    nie będę już dokładnie cytował, ale znajduje się również informacja, że
    inwestycja
    będzie wykonana na koszt eneii. I że ja jestem zobowiązany wnieść opłatę
    zgodnie z obowiązującą
    taryfą.

    W związku z powyższym, czy powinienem się czegoś obawiać? Czy mogę
    z energetyki otrzymać, nie będąc jeszcze właścicielem, coś w rodzaju
    zapewnienia
    że powiedzmy w ciągu 1-2 lat zostanie wybudowany transformator?
    Zadaję pytaie utaj, ponieważ jeszcze nie rozmawiałem z energetyką, ponieważ
    dopiero wczoraj otrzymałem to pismo.

    Zastanawiam się, ponieważ nie określają terminu w jakim wybudują stację
    trafo,
    jest tam już wybudowanych kilka domów które prowizorycznie, za zgodą
    energetyki
    są podłączone do sieci. Czy jest możliwość otrzymania jeszcze takiego
    zapewnienia/potwierdzenia?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-06-30 12:36:50
    Temat: Re: zapewnienie dostawy energii elektrycznej
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że powiedzmy w ciągu 1-2 lat zostanie wybudowany transformator?
    > Zadaję pytaie utaj, ponieważ jeszcze nie rozmawiałem z energetyką,

    Wszelkie koszt bieze na siebie energetyka wiec mozesz sie obawiac tylko dość
    długiego terminu przyłaczenia. Czasem taki projekt sie zrobi w kilka
    miesiecy, ale bywa ze sie turlamy ze 2 lata.

    b.

  • 3. Data: 2012-07-01 20:40:49
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > energetyki
    > są podłączone do sieci. Czy jest możliwość otrzymania jeszcze takiego

    o to musisz spytać swojego dostawcę... pismo, które masz teraz, pozwala ci
    uzyskać WZ i budować dom, ale możesz być skazany na prowizorkę prądową, albo
    na życie bez prądu... twoja decyzja i do nikogo nie będziesz mógł mieć
    pretensji... postaraj się uzyskać w warunkach przyłączenia konkretne
    terminy... choć jeśli plany maja jeszcze nieokreślone, to raczej do niczego
    konkretnie się nie zobowiążą...

    pozdrawiam
    s_13